Stedentrip met 15jarige zoon

17-09-2018 12:53 20 berichten
Ik ben op zoek naar tips voor een leuke (steden)trip met mijn 15jarige zoon.

Met mijn dochter heb ik dit een paar keer gedaan en ik zou het ook graag een keer met hem doen.
Probleem is echter dat hij minder interesses heeft en shoppen vindt hij ook niets. Wel vindt hij het leuk om met mij weg te gaan maar zelf kan hij ook niets verzinnen.
Voor een actieve trip is hij ook veel minder te porren.
Zijn hobby's: naar de bios gaan en gamen, een terrasje pakken en wat bekijken vindt hij ook leuk maar ik zoek dus nog iets ter afwisseling erbij.
Iemand tips?

Londen icm Leavesden (Harry Potter) hebben we een keer met het gezin gedaan en was een succes. Zoiets dus...
Alle reacties Link kopieren
Parijs met een Eurodisney-combi?
Alle reacties Link kopieren
'gewoon' Amsterdam?
https://www.ripleys.com/amsterdam/?lang=nl
https://www.madametussauds.com/amsterdam/nl/
en een rondvaart ?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in verschillende steden al eens een fietstocht met gids gedaan. Dat vind ik erg leuk om te doen.
Een aantal keer geboekt bij Baja bikes en gedaan in Malaga en Rome en Berlijn.
Alle reacties Link kopieren
Glasow! En dan een tripje met de trein naar Edinburg (is 40 min enkele reis en een retour kost maar £13) in Edinburg naar de Dungeons gaan en de bus tour doen, in Glasgow naar de bioscoop en eten bij TGIfridays.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Edinburgh, en als je dan met de auto gaat via Newcastle, dan kun je op de heenweg langs Alnwick (Zweinstein).
In Edinburgh zelf kun je naar het Edinburgh Castle en een spooktocht doen.
Camera Obscura is ook leuk om te bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Is hij fan van een artiest? Kijk in welke grote steden er een optreden is en ga daarheen. Zoek een paar leuke bezienswaardigheden op en hop van terras naar bezienswaardigheid. Wellicht is er ook nog iets leuks te doen zoals karten, escape room of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Rome en dan ook naar het Colosseum natuurlijk.
Barcelona met park Guell en Camp Nao. En zwemmen.
Berlijn en daar een fietstocht door de stad maken.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Wat een leuke tips!! Alles sluit aan! Eurodisney, rondvaart Amsterdam en Tussaud hebben we al eens gedaan.

Alnwick is al lang een wens van hem, dat ik daar niet aan gedacht heb!
Het rondje Edinburgh/Newcastle/Glasgow is inderdaad goed te doen.
Zouden jullie met de boot of met vliegtuig naar Newcastle gaan?

Bedankt ook voor het idee van de fietstocht. Baja sla ik op!

Berlijn leek me ook erg leuk, heb ik al naar zitten kijken.

Leuke ideeën in Barcelona! Dank!

Hij is fan van artiesten, maar gaat daar al met vrienden heen. En dat zijn voorstellingen van youtubers, dat staat toch echt te ver van me af. :)
Ripleys kende ik trouwens niet, lijkt me inderdaad leuk om een keer heen te gaan! Dank je!
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
17-09-2018 13:27
Wat een leuke tips!! Alles sluit aan! Eurodisney, rondvaart Amsterdam en Tussaud hebben we al eens gedaan.

Alnwick is al lang een wens van hem, dat ik daar niet aan gedacht heb!
Het rondje Edinburgh/Newcastle/Glasgow is inderdaad goed te doen.
Zouden jullie met de boot of met vliegtuig naar Newcastle gaan?

Met de boot is al een belevenis op zich en het reist heel relaxed. De rit tussen Newcastle - Alnwick - Edinburgh is heel mooi als je de snelweg mijdt. En je komt dus makkelijker in Alnwick. Maar vliegen en auto huren zou ook kunnen natuurlijk.
Let wel op: het kasteel in Alnwick is niet het hele jaar open.
Alle reacties Link kopieren
Houdt hij van voetbal of een andere sport? Dat hebben wij namelijk ook al een paar keer gedaan: of naar een match van de lokale ploeg of een stadiontour (inderdaad in Barcelona, bv, maar ook Chelsea).
Griezelen in de Dungeons (als in de Amsterdam of Londen Dungeon) vinden onze kinderen ook leuk.
In Krakau heb je een gelijkaardig iets: de Lost Alley ghost tour. Daar moet je zelfs minimum 14 voor zijn. Je kan daar ook nog de mining tour in de zoutmijnen doen. Zelf nog niet gedaan, maar klinkt ook nog wel iets voor tieners. Idem met het pinball museum in Krakau (wat eigenlijk gewoon onbeperkt op flipperkasten spelen voor 8 euro of zo is). Valt het op dat ik me aan het inlezen ben voor een trip naar Krakau met tieners over een maand? :)
Maar je vindt overal wel coole dingen. In Berlijn is de Trabant-tour bv heel leuk (en ook het museum over het leven in voormalig Oost-Duitsland - wel heel druk), in Parijs vonden ze gewoon standaarddingen als de Eiffeltoren en de catacomben cool. Als je dan combineert met Disney is het zeker top....

Veel plezier!
Maaique schreef:
17-09-2018 12:59
Glasow! En dan een tripje met de trein naar Edinburg (is 40 min enkele reis en een retour kost maar £13) in Edinburg naar de Dungeons gaan en de bus tour doen, in Glasgow naar de bioscoop en eten bij TGIfridays.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Barcelona en dan een uitje (15 min met de bus) naar Tibidabo boeken, een pretpark. Daar is een heel leuk en gekend Terror House met acteurs: Hotel Kruger.
Of vanuit Barcelona uitstapjes boeken, er zijn er zo veel: guided bike tours, naar het atractiepark Port Aventura, flyboarding, ballonvaart, dineren in het donker (Dinner in the Dark), ...
Je kan ook naar eender welke stad gaan in Nederland en daar iets leuks doen: een sport, een escape room, etc.
coravanmora schreef:
17-09-2018 13:52
Met de boot is al een belevenis op zich en het reist heel relaxed. De rit tussen Newcastle - Alnwick - Edinburgh is heel mooi als je de snelweg mijdt. En je komt dus makkelijker in Alnwick. Maar vliegen en auto huren zou ook kunnen natuurlijk.
Let wel op: het kasteel in Alnwick is niet het hele jaar open.
Dank voor de tip, de openingstijden zal ik in de gaten houden.
ik denk echt dat dit is wat wij gaan doen! Super..!
@the4ofus: leuk! :) Ik kan daar ook zo van genieten om te kijken wat je in de verschillende steden allemaal kunt doen.
Hij basketbalt, maar dat is toch meer in de VS denk ik!

Podiki, bedankt voor de tips. Barcelona is idd ook een geweldige stad
Alle reacties Link kopieren
Oh en in Schotland een auto huren is héél goedkoop.
Ik ben zelf net terug en wij waren €80 kwijt voor 4 dagen en ongeveer 35 pond voor een halve tank die we leeg hadden gereden vrijdag (we hebben vrijdag zo’n 11 uur gereden door de bergen enzo, prachtig)
Internagelaktisch
Dat is geen geld! Overnacht je dan in hotels?

Ik zag dat vliegtickets naar Edinburgh ook echt heel goedkoop zijn. Ik weet niet of ik hem mee de bergen in krijg, maar wil zelf daar nog eens heen voor de natuur.

Zo staat The Dark Hedges op mijn bucketlist (ik dacht dat dat ook in Schotland lag maar zie dat het in Ierland is).
Alle reacties Link kopieren
boedapest, vanalles te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een auto gehuurd elders in Engeland (als je op Newcastle vliegt huur je ook in Engeland), en dat was inderdaad spotgoedkoop. De boottocht is gewoon leuk (vinden mijn kinderen).

Glasgow vind ik vooral leuk om te winkelen. Maar als je met het vliegtuig gaat kun je misschien ook weer vanaf Glasgow terug ipv teruggaan naar Newcastle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven