Trouwen op Curaçao

17-09-2018 15:24 22 berichten
Hallo Allemaal.

Ik zou dolgraag willen trouwen op curacao. Het liefst met alleen Mn gezinnetje. Maar onze ouders willen er ook bij zijn dus die zijn ook welkom ;)

Hoelang ben jij daar geweest , hoeveel gasten en wat waren de kosten ongv etcetera. Ik heb werkelijk geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in het buitenland getrouwd en toen ik voorwerk deed kwam ik bij de site extravacanza terecht . En er zijn meer van die aanbieders natuurlijk.
Uiteindelijk zijn wij op Hawaii getrouwd en hebben zo’n bedrijf niet nodig gehad maar dan heb je een idee van de kosten van het trouwpakket.
Kosten van gasten ligt natuurlijk aan het aantal gasten en betaal je voor hun de reis en verblijf.
Hebben wij niet gedaan, wij waren lekker met zijn tweetjes :-)
Ik ga eens kijken dankje dolfje.

Hawaï klinkt ook geweldig om te trouwen !
Alle reacties Link kopieren
amai, geld teveel precies! :-D :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Dat is het maar als je de hele familie mee wilt nemen wel prijzig :P
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op Aruba getrouwd, maar dat was nog in de gulden-tijd, dus aan ons kostenplaatje zul je nu niet meer zoveel hebben.

Wij hadden het regelen van de trouwauto, taart, bloemen, een bus voor vervoer van de gasten en de verplichte formaliteiten ter plaatse uitbesteed aan het reisbureau, die daar op hun beurt weer een weddingplanner voor hadden ingehuurd.

De rest hebben we zelf geregeld, omdat dat prijstechnisch veel voordeliger was. We hebben oa een boot afgehuurd voor een varen, zwemmen/snorkelen en de lunch met de gasten. En in de tuin van het hotel hadden we ‘s avonds een uitgebreide BBQ met open bar (incl barman) en met uitzicht op het strand en de prachtige zonsondergang. De kosten voor deze activiteiten vielen ons reuze mee, en het viel ons ook op dat iedereen zich inspande om het extra speciaal te maken, zonder dat we daar om hadden gevraagd. Zo had de schipper bijvoorbeeld champagne geregeld voor een extra toast, en het hotel had het deel van de tuin waar wij feest dineerden prachtig aangekleed en voor muziek gezorgd.

Houd er trouwens ook rekening mee dat je bij terugkomst je huwelijk in moet schrijven in Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
Ga er vanuit, als je vrienden en bekenden uitnodigt, dat niet iedereen hierop zit te wachten, ook al betaal je voor ze (vind het overigens nogal asociaal om te trouwen in het buitenland en te verwachten dat je gasten de kosten zelf betalen, maar is mijn gevoel, en je zegt er ook niks over in je openingspost, dus geen idee hoe jij dit wilt invullen).

Van harte gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Fijn om mee bezig te kunnen zijn en samen te brainstormen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
17-09-2018 17:01
Ga er vanuit, als je vrienden en bekenden uitnodigt, dat niet iedereen hierop zit te wachten, ook al betaal je voor ze (vind het overigens nogal asociaal om te trouwen in het buitenland en te verwachten dat je gasten de kosten zelf betalen, maar is mijn gevoel, en je zegt er ook niks over in je openingspost, dus geen idee hoe jij dit wilt invullen).
Ze zegt dat ze het graag klein wil houden in de OP: eigen gezin en ouders.

En eens dat je geen verwachtingen moet hebben tav anderen en dat je de eventuele gasten zeker in de kosten tegemoet moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
17-09-2018 16:41


Houd er trouwens ook rekening mee dat je bij terugkomst je huwelijk in moet schrijven in Den Haag.
Dit is niet verplicht hoor.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-09-2018 17:35
Dit is niet verplicht hoor.
Nee, maar gezellig met je aanstaande ex terug naar je trouwlocatie om een eventuele scheiding te regelen, dat zagen man en ik niet zo zitten :)
dolfje schreef:
17-09-2018 15:43
Wij zijn in het buitenland getrouwd en toen ik voorwerk deed kwam ik bij de site extravacanza terecht . En er zijn meer van die aanbieders natuurlijk.
Uiteindelijk zijn wij op Hawaii getrouwd en hebben zo’n bedrijf niet nodig gehad maar dan heb je een idee van de kosten van het trouwpakket.
Kosten van gasten ligt natuurlijk aan het aantal gasten en betaal je voor hun de reis en verblijf.
Hebben wij niet gedaan, wij waren lekker met zijn tweetjes :-)
Misschien een domme vraag, en ja, ik kan ook Google raadplegen, maar: kan je in het buitenland op huwelijkse voorwaarden trouwen? Hoe regel je dat (kort samengevat)?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-09-2018 18:03
Misschien een domme vraag, en ja, ik kan ook Google raadplegen, maar: kan je in het buitenland op huwelijkse voorwaarden trouwen? Hoe regel je dat (kort samengevat)?
https://www.degoedkoopstenotaris.nl/fam ... buitenland
Nummer*Zoveel schreef:
17-09-2018 17:45
Nee, maar gezellig met je aanstaande ex terug naar je trouwlocatie om een eventuele scheiding te regelen, dat zagen man en ik niet zo zitten :)
Wij zijn ook in het buitenland getrouwd en hebben daarna ons huwelijk om moeten zetten in NL (als je op de Antillen trouwt hoeft dat niet geloof ik). Daar werd ook gezegd dat het inschrijven in Den Haag niet nodig was en dat bij onze gemeente alles nu is wat we nodig zouden hebben voor een eventuele scheiding.
Lotus90 schreef:
17-09-2018 18:03
Misschien een domme vraag, en ja, ik kan ook Google raadplegen, maar: kan je in het buitenland op huwelijkse voorwaarden trouwen? Hoe regel je dat (kort samengevat)?
Wij konden bij omzetting naar NL huwelijk kiezen wat we wilden.
Vanuit het buitenland (de VS) zouden we standaard in gemeenschap van goederen getrouwd zijn. In NL is het nu standaard huwelijkse voorwaarden of beperkte gemeenschap van goederen (wat van partij 1 was voor het huwelijk blijft van partij 1 en idem voor partij 2. Wat na het huwelijk wordt aangeschaft is van beiden). Daar hebben wij ook gewoon voor gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
17-09-2018 18:20
Wij zijn ook in het buitenland getrouwd en hebben daarna ons huwelijk om moeten zetten in NL (als je op de Antillen trouwt hoeft dat niet geloof ik). Daar werd ook gezegd dat het inschrijven in Den Haag niet nodig was en dat bij onze gemeente alles nu is wat we nodig zouden hebben voor een eventuele scheiding.
Dan is er misschien iets veranderd sinds wij daar waren. Toentertijd moest je inschrijven in Den Haag of terug naar Aruba als je ooit een uittreksel nodig had of wilde scheiden.
Nummer*Zoveel schreef:
17-09-2018 18:28
Dan is er misschien iets veranderd sinds wij daar waren. Toentertijd moest je inschrijven in Den Haag of terug naar Aruba als je ooit een uittreksel nodig had of wilde scheiden.
Naar mijn weten hoeft dat idd niet meer. Al zou ik best wel terug willen naar de trouwlocatie hoor :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
17-09-2018 18:37
Naar mijn weten hoeft dat idd niet meer. Al zou ik best wel terug willen naar de trouwlocatie hoor :hihi:
Ik ook, en dan ook graag gezellig samen met mijn man :)

Maar als het moet voor bijv het regelen van je echtscheiding of de erfenis na overlijden, dan lijkt me dat uiterst pijnlijk.
Thnx voor de tips. En idd geen vrienden of verdere familie. Alleen ouders en gezin.

Ik ben totaal geen typ voor zo’n Nederlandse trouwerij waar je de heletijd in het middelpunt staat voor 100den mensen.

Trouwen op het strand met Mn voeten in het zand en een mooie strandjurk aan en daarna genieten van een cocktail. Savonds op het strand eten met mooie fakkels etc. Dat is echt een droom van me. Krijg al zin als ik er denk 😍
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen dus! Wij hadden niemand bij ons en het van te voren aan niemand verteld en hadden, op 1 na, alleen maar leuke en positieve reacties. Alleen nu wordt er na 7 jaar nog steeds wel " gezeurd" om een feest :P
Groot gelijk. Wij zijn ook alleen met onze ouders, broers en zussen getrouwd. Heerlijk. Makkelijk om de aandacht te verdelen, geen verplichte nummertjes en super relaxed. Met alle bruiloften die ik heb meegemaakt was mijne toch echt het leukst :P
Maanendesterren schreef:
17-09-2018 18:52
Thnx voor de tips. En idd geen vrienden of verdere familie. Alleen ouders en gezin.

Ik ben totaal geen typ voor zo’n Nederlandse trouwerij waar je de heletijd in het middelpunt staat voor 100den mensen.

Trouwen op het strand met Mn voeten in het zand en een mooie strandjurk aan en daarna genieten van een cocktail. Savonds op het strand eten met mooie fakkels etc. Dat is echt een droom van me. Krijg al zin als ik er denk 😍
Is dat typisch Nederlands dan? Honderden mensen op je feest? Nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Handige site:www.bankasa.com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven