Welke centerparcs, qua aqua mundo?

20-09-2018 16:12 83 berichten
In de voorjaarsvakantie willen we met dochter (dan 7) graag weer naar centerparcs. Zijn in mei op Bispinger heide (bij Hamburg) geweest. Toen is dochter de 2e nacht uit bed gevallen met een gescheurde wenkbrauw tot gevolg. Geplakt in het zh en de rest van de week dus niet mogen zwemmen :( we baalden hier natuurlijk ontzettend van en vooral dochter vond het niet leuk dat ze niet meer in de wildwaterbaan kon. Ze heeft nog wel in het peuterbad gespeeld, maar toch. We willen nu dus in de herkansing :D

We zijn ook ooit in Erperheide geweest en daar vond dochter vooral het bubbelbad buiten erg leuk! Was lekker warm! Ik vond dat zelf ook wel een mooier zwembad door de natuurstenen op de bodem van het bad en de grot bij de douches. Ook qua begroeiing was het wat mooier daar. Nu vraag ik me af wat voor dochter de leukste aqua mundo zou zijn? Ze vind de wildwaterbaan dus erg belangrijk en het liefst een bubbelbad buiten dus. Iemand enig idee of dat er ook bij andere parken is dan Erperheide? Ik heb mijn vraag ook op het centerparcs-forum gesteld, maar daar reageerd helaas niemand. Hoop dat er hier ook wat mensen zijn die wat meer weten van centerparcs :)
Alle reacties Link kopieren
Huttenheugte heeft ook een verwarmd buitenbad, wel zonder bubbels.

Bij Heijderbos is de wildwaterbaan schijnbaar echt heel wild, geen aanrader voor een 7-jarige denk ik.
Je kan op de website van centerparcs foto's en soms filmpjes bekijken van het zwembad. En hoe meer vogeltjes, hoe mooier het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
De Vossemeren is wat zwembad betreft bijna een kopie van Bispinger Heide
Klaverblauwtje schreef:
20-09-2018 16:18
Huttenheugte heeft ook een verwarmd buitenbad, wel zonder bubbels.

Bij Heijderbos is de wildwaterbaan schijnbaar echt heel wild, geen aanrader voor een 7-jarige denk ik.
Bijna elke cp heeft een verwarmd buitenbad, maar ik zoek dus echt een bubbelbad eigenlijk :)
Heijderbos weet ik dat de wildwaterbaan heftig is idd. Ik neem sowieso nog haar easyswim vestje mee, ondanks 3 diploma’s.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat ook een aqua mundo forum trouwens
Maura1984 schreef:
20-09-2018 16:20
Je kan op de website van centerparcs foto's en soms filmpjes bekijken van het zwembad. En hoe meer vogeltjes, hoe mooier het zwembad.
Ik vind de info op de site heel summier. Er staan maar weinig foto’s en alleen een lijstje met dingen die ze hebben in de aqua mundo. Maar daar staat dan bv alleen bubbelbad en niet of dat buiten is. Vandaar dat ik het handiger vond om het hier te vragen, de site heb ik al uitgebreid bekeken :) die filmpjes ga ik eens opzoeken! Weet wel dat er door fans ook veel filmpjes gemaakt worden en op YouTube staan.
Benbits schreef:
20-09-2018 16:24
De Vossemeren is wat zwembad betreft bijna een kopie van Bispinger Heide
goed om te weten, bedankt!
Benbits schreef:
20-09-2018 16:26
Er bestaat ook een aqua mundo forum trouwens
Die zag ik ook, maar daar was heel weinig activiteit op te ontdekken ;-)
Alle reacties Link kopieren
MAar als je specifiek een bubbelbad buiten zoekt...dat heeft Vossemeren dan weer niet. Erperheide wel, maar zo ver was je al.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
20-09-2018 16:26
Bijna elke cp heeft een verwarmd buitenbad, maar ik zoek dus echt een bubbelbad eigenlijk :)
Heijderbos weet ik dat de wildwaterbaan heftig is idd. Ik neem sowieso nog haar easyswim vestje mee, ondanks 3 diploma’s.

Wat ik me herinner was het wel echt bubbelbadtemperatuur, in elk geval echt warmer dan de andere baden.
Klaverblauwtje schreef:
20-09-2018 16:18
Bij Heijderbos is de wildwaterbaan schijnbaar echt heel wild, geen aanrader voor een 7-jarige denk ik.
Heijderbos heeft een prachtig zwembad maar die wildwaterbaan is echt wild ja. Jaren terug bewusteloos met een hersenschudding eruit gekomen. De badmeester vertelde toen dat ze de wildwaterbaan ook al langzamer hebben gemaakt vanwege schouders uit de kom.

Maar goed, dat was 10 jaar terug. Het zal ondertussen (hoop ik) beter zijn.
Boheme schreef:
20-09-2018 16:44
Heijderbos heeft een prachtig zwembad maar die wildwaterbaan is echt wild ja. Jaren terug bewusteloos met een hersenschudding eruit gekomen. De badmeester vertelde toen dat ze de wildwaterbaan ook al langzamer hebben gemaakt vanwege schouders uit te kom.

Maar goed, dat was 10 jaar terug. Het zal ondertussen (hoop ik) beter zijn.
ik heb begrepen dat de wildwaterbaan bij het heijderbos de eerste was, en dus zonder echte ervaring ermee gebouw is. Vandaar dat die zo wild is :) alle andere zijn wat rustiger. Wel jammer, want het heijderbos is wel weer leuk vanwege de jungle dome!
Die gewone plattegronden enzo die ik altijd bekeek staan niet meer op de site, maar je kan ze wel op een andere website bekijken. http://www.centerparcs-visitesvirtuelles.com/europe/ Het zijn "virtual tours". Je kan er het hele park mee bekijken of specifiek het zwembad.
Centerparks Bostalsee heeft een uitgebreid aquamundo en bubbels buiten.
Maura1984 schreef:
20-09-2018 16:54
Die gewone plattegronden enzo die ik altijd bekeek staan niet meer op de site, maar je kan ze wel op een andere website bekijken. http://www.centerparcs-visitesvirtuelles.com/europe/ Het zijn "virtual tours". Je kan er het hele park mee bekijken of specifiek het zwembad.
Dank je! Hier ga ik eens even rondkijken :)
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 17:02
Centerparks Bostalsee heeft een uitgebreid aquamundo en bubbels buiten.
Maar geen wildwaterbaan en die is nog belangrijker dan het bubbelbad :)
Whomi schreef:
20-09-2018 17:12
Maar geen wildwaterbaan en die is nog belangrijker dan het bubbelbad :)
Bostalsee is juist vrij klein qua Aqua Mundo.
Oh sorry ik was tot de Bostalsee een Centerparks maagd.
lise1985 schreef:
20-09-2018 17:20
Bostalsee is juist vrij klein qua Aqua Mundo.
Dat dacht ik ook al te zien op de foto’s en aan het rijtje met dingen die ze in die aqua mundo hebben.
Mij spreekt vooralsnog toch erperheide nog erg aan, vind ook die vissen onderwater in het aziatisch dorp mooi daar. Heijderbos ook, die heeft ook van die vissen. De vossemeren is volgens mij ook erg mooi en Kempervennen lees ik ook veel goeds over.
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 17:22
Oh sorry ik was tot de Bostalsee een Centerparks maagd.
Dan ben ik een CenterParcs sloerie :rofl:
GlitterCupcake schreef:
20-09-2018 17:22
Oh sorry ik was tot de Bostalsee een Centerparks maagd.
:mrgreen: geeft niks! Ik ben tot nu toe ook alleen maar in erperheide en bispinger heide geweest en heeeeeeel lang geleden ooit op het heijderbos. Maar nu met dochter blijf ik het toch wel de leukste parken vinden. We gaan ook wel eens naar landal, maar ik vind daar vaak de ligging van de huisjes wat minder gezellig. Cp ligt echt in het bos, leuke opzet en is ook autovrij. Vind ik wel prettig! En de zwembaden zijn gewoon geweldig, daar ga ik wel speciaal voor :)
Als we nu voor november 2019 nog een keer gaan, zijn we ook friend van cp. Dan krijg je wat leukere aanbiedingen enzo en wat voordeeltjes. Maar ja, dan moeten we wel elk jaar een keer blijven gaan :biggrin:
lise1985 schreef:
20-09-2018 17:24
Dan ben ik een CenterParcs sloerie :rofl:
Niks mis mee hoor! :rofl:
Mijn favo cp zwembad is die op de Eemhof. Vet coole glijbaan waar je met een band vanaf moet (alleen of met zijn 2en)
En bubbelbad (alleen geen idee of die buiten was, volgens mij niet) en wildwater baan.

Die wildwaterbaan in Heijderbos ga ik nooit meer vanaf. Ben ik in het eindbad bijna verdronken door de combinatie van gladde bodem en waterstraal die van de glijbaan af kwam. Krijg het er nog benauwd van als ik er aan denk.
Alle reacties Link kopieren
Eemhof heeft een mooi zwembad idd. Volgens mij precies wat je bedoelt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven