Gran Canaria in januari

21-09-2018 19:50 12 berichten
Wie heeft ervaring met het weer op de Canarische eilanden in januari? Volgens de weerinfo site is de gemiddelde maximum temperatuur 20 graden. Dat is geen zwemweer (voor mij). Ik heb ook wel eens gehoord dat het het hele jaar strandweer is (ruim begrip, hier liggen ook mensen op het strand de eerste lentedagen).
Hoe is het echt?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de canarische eilanden, wel Spanje algemeen in de winter. Lekker weer voor een terrasje en een wandelinkje, maar ook hier is de mening geen zwemweer. Denk dat de temperaturen toen ook net iets beneden de 20 lagen overdag. Overigens geen regen en wel lekker zonnig elke dag. Veel plezier iig heb me al laten vertellen dat gran canaria echt heerlijk is!
Alle reacties Link kopieren
Je kan het treffen, met 25 graden. Je kan pech hebben met 15 graden. En je kan gemiddeld zitten met 20 graden. Ik heb echt wel minstens 23 nodig om te zwemmen.
Ik heb er heerlijk kunnen zwemmen met vergelijkbare temperaturen een maand later, maar ik ben geen koukleum en heb jarenlang wedstrijden gezwommen.
Het is er echt altijd prettig vertoeven, maar je vindt er in januari geen tropische temperaturen.
Hmm ja. Afgelopen winter in Kaapverdië was het 22-24 graden maar het zwembad ook ijskoud! Ik ben er drie keer even in geweest maar het was niet echt prettig. Gran Canaria is wel leuker om dingen te doen, lijkt me. En niet zo lang vliegen.
Hotelzwembaden zijn vaak onverwarmd. Voor de rest is Gran Canaria schitterend, er is heel veel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt winterzon wilt is Dubai denk ik het dichtsbijzijnde.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Niet met Gran Canaria maar wel met Lanzarote, 1x in januari en 1 x eind feb/ maart. Overdag was de temperatuur lekker ( korte broek en shirtje) in de avond meteen een lange broek en vest.
De keer in feb/ maart hebben we niet gezwommen want zwembadwater en zee veel te koud en dat in combinatie met de wind vonden wij dat niet fijn. De andere keer hadden we een verwarmd zwembad en was het te doen. Geen uren dobberen maar wel af en toe een plons.
Het is geen vakantie om uren op het strand of bij het zwembad te liggen maar wel lekker om dingen te ondernemen.
Komende januari gaan we weer. Dit keer naar Tenerife. Zo lang ik in de zon( uit de wind) lekker met mijn ereader kan liggen lezen vind ik het best. Ben er al eens geweest nl.
Je kan ook zoeken op accomodaties met verwarmd zwembad. Dat hadden we een paar jaar geleden op Tenerife toen we er in oktober waren, toen was het niet zo nodig maar toch wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Chocoladestukjes schreef:
21-09-2018 20:31
Als je echt winterzon wilt is Dubai denk ik het dichtsbijzijnde.
Of Gambia.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-09-2018 20:07
Hmm ja. Afgelopen winter in Kaapverdië was het 22-24 graden maar het zwembad ook ijskoud! Ik ben er drie keer even in geweest maar het was niet echt prettig. Gran Canaria is wel leuker om dingen te doen, lijkt me. En niet zo lang vliegen.
Ik had verwacht dat het daar warmer zou zijn.
Frizz schreef:
21-09-2018 20:01
Je kan het treffen, met 25 graden. Je kan pech hebben met 15 graden. En je kan gemiddeld zitten met 20 graden. Ik heb echt wel minstens 23 nodig om te zwemmen.

Dit dus. Ook wel noodweer gehad daar, dus houd met alles rekening.
Je moet echt de zuidwestpunt van het eiland hebben (zowel op Gran Canaria als Tenerife). En het is wel fijn om een complex met een verwarmd zwembad te zoeken. Het is er vaker net boven de 20 graden dan eronder. Maar het koelt 's avonds wel behoorlijk af. Ik heb op Tenerife in de sneeuw gelopen in februari (boven op de Teide). Best bijzonder ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven