Top 10 mooiste landen

15-10-2018 11:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem jullie top 10 mooiste landen!
Alle reacties Link kopieren
JIj eerst!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
1. Tanzania
2. Zuid-Afrika
3. Montenegro
4. Oostenrijk
5. Kroatië
6. Turkije
7. Sri Lanka
8. Nieuw-Zeeland
9. Indonesië
10. Angola
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-10-2018 11:37
JIj eerst!
Done
1 USA
2 Nieuw Zeeland
3 Australie
4 Canada
5 Zuid Afrika
6 Myanmar
7 Peru
8 Schotland
9 Singapore
10 China, Cuba, Thailand
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen met stip op nummer 1
Alle reacties Link kopieren
jokke schreef:
15-10-2018 12:12
Noorwegen met stip op nummer 1
En de andere 9?
Alle reacties Link kopieren
Mag een top 5 ook?

1. Canada
2. Noorwegen
3. Schotland
4. Kroatië
5. Italië, Engeland, Denemarken, Zweden, Curacao... kortom een hele hoop landen gedeeld 5e.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
1. Nederland
2. Noorwegen
3. IJsland
4. Italië
5. Suriname
6. Frankrijk
7. Peru
8. Portugal
9. Zwitserland
10. Japan
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een onmogelijke vraag. Zoveel mooie plekken en landen (en meestal maar een stukje van een land gezien). Maar in willekeurige volgorde:

- Australie
- Slovenië
- Kroatië
- Bolivia
- Palawan (Filipijnen)
- Portugal
- Gyana (wel vrijwel alleen maar jungle)
- Zuid-Afrika (de wildparken)
- Nieuw-Zeeland
- en ja, ik vind sommige stukken van Nederland ook prachtig, zoals de Waddeneilanden en de Veluwe.

En daarnaast zijn er ongetwijfeld nog veel meer mooie plekken waar ik nooit geweest ben. En landen met heel mooie stukken die toch als geheel niet in de top 10 kwamen, of juist qua cultuur of algehele belevenis heerlijk zijn (zoals Bali of Trinidad&Tobago).
Alle reacties Link kopieren
Om wat te doen? Om te wonen, vakantie te vieren, te werken....?

Ik vind Nederland met stip de beste plek om te wonen, en voor vakantie ook niet verkeerd.

Wat ik het mooiste vind, hangt ook heel erg af van de ervaring die ik er heb gehad. Nl met wie ben ik er geweest en voor welk doel.

Maar goed, ik doe een gooi. Na Nederland vind ik de volgende landen mooi om op vakantie te gaan / te reizen:

1. Frankrijk
2. Italie
3. Verenigde Staten (niet echt 1 land, maar ok. Er zijn wel flink wat fly-over states die de moeite niet waard zijn)
4. Slovenie
5. Mauritius
6. Botswana
7. Peru
8. Argentine (ook niet echt 1 land te noemen gezien de omvang en type natuur, maar ok)
9. Noorwegen
10. Zuid-Afrika
Deel van de Usa
Oostenrijk vond ik pachtig
Ierland
Alle reacties Link kopieren
1. Zuid-Afrika
2. Peru
3. Filipijnen
4. IJsland
5. Spanje
6. Zweden/Noorwegen
7. Jordanië
8. Duitsland / Oostenrijk
9. Egypte
10. Hongarije
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 13:50
Reden: Land vergeten
16.10% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, wel genoeg landen gezien om een top 10 te maken, maar dat zou niet echt kloppen met de werkelijkheid denk ik. Dus puur gebaseerd op de landen die me echt positief zijn opgevallen qua natuurschoon een top 6:

1. Slovenië (echt met stip op nummer 1)
2. Japan
3. Kroatië
4. Schotland
5. Litouwen
6. Nederland
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-10-2018 13:49
Hongarije
Oh, daar hoor je niet veel mensen over, dus mijn interesse is gewekt. Wat vond je er mooi aan? Aanrader?
Alle reacties Link kopieren
1. Zuid-Afrika (met afstand)
2. Italië
3. Mauritius
4. Kroatië
5. Griekenland
6. Californië
7. Nederland
8. Spanje
9. Oostenrijk
10. Schotland
1. Ecuador
2. Japan
3. Indonesië
4. Thailand
5. Mexico
6. Peru
7. Vietnam
8. Argentinië
9. Bolivia
10. Schotland

Ze zijn allemaal mooi. Ik heb niet echt een voorkeur qua mooiheid, behalve Ecuador en Japan. Die staan wel met stip op 1 en 2. De rest is meer random. Maar allemaal mooi.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-10-2018 13:53
Oh, daar hoor je niet veel mensen over, dus mijn interesse is gewekt. Wat vond je er mooi aan? Aanrader?
Budapest (was toen oktober) vond ik echt prachtig. Van daaruit zijn we met de trein nog naar het Balatonmeer gereisd en ook dat, zowel route als het meer, vond ik heel mooi. Ik zou nog wel een keer terug willen om meer van het land te zien.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
15-10-2018 15:31
Budapest (was toen oktober) vond ik echt prachtig. Van daaruit zijn we met de trein nog naar het Balatonmeer gereisd en ook dat, zowel route als het meer, vond ik heel mooi. Ik zou nog wel een keer terug willen om meer van het land te zien.
Gaat op mijn lijstje om te overwegen!
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-10-2018 15:33
Gaat op mijn lijstje om te overwegen!
En goedkoop! Wij waren er 4 nachten en waren denk ik een paar honderd euro kwijt voor alles bij elkaar. Wizz air tickets voor €30 :biggrin:, leuk appartementje via booking en daar was alles ook zeer betaalbaar.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
1. Thailand
2. Zuid- Korea
3. Australië
4. Zweden
5. Singapore
6. Curaçao
7. Qatar
8. Frankrijk
9. Canada
10. Griekenland
Ik heb best veel gereisd in mijn leven maar toch maar 20% van alle landen gezien, en dan vaak ook nog eens een klein deel. Ik heb dus geen flauw idee.

Van de landen die ik gezien heb, vind ik de USA, Vietnam, Zwitserland, Italie, Costa Rica, en Indonesie het mooist.
Alle reacties Link kopieren
In willekeurige volgorde:

Nieuw Zeeland
USA
Australië
Noorwegen
Cook eilanden
Oostenrijk
Nederland
Italië
Caribisch gebied
Kenia

Op mijn lijstje van ooit nog te bezoeken landen staan oa nog Thailand, Zuid Afrika en IJsland. Die zouden dan wellicht ook in deze top10 thuis horen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
1. Frankrijk (Corsica)
2. Zwitserland
3. Nepal
4. Nederland
5. Italie (Sardinie, Gardameer)
6. Filipijnen
7. Costa Rica
8. Schotland
9. Engeland
10. Roemenie

Eigenlijk zijn dit zo'n beetje de landen waar ik ben geweest. Ook in India, Tunesie, maar die vond ik weer niet mooi...absoluut niet eigenlijk, maar India is zo onmetelijk groot en ik heb maar zo'n klein stukje gezien....
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-10-2018 13:51
Hmm, wel genoeg landen gezien om een top 10 te maken, maar dat zou niet echt kloppen met de werkelijkheid denk ik. Dus puur gebaseerd op de landen die me echt positief zijn opgevallen qua natuurschoon een top 6:

1. Slovenië (echt met stip op nummer 1)
2. Japan
3. Kroatië
4. Schotland
5. Litouwen
6. Nederland
Ik reed door Slovenië heen en vond het vanuit de auto al prachtig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven