Tips voor Rome

16-10-2018 11:51 6 berichten
Ik ga met mijn Kids 14 en 12 jaar over twee weken naar Rome. We hebben 5 hele dagen.
Het plan is om op de eerste dag een fietstocht te doen met een gids langs de bezienswaardigheden. De Tweede dag gaan we het colloseum doen met een rondleiding. En de derde dag doen we het vaticaan met een rondleiding.
We hebben dan nog 2 hele dagen over. Wie heeft er nog tips wat er leuk is met kinderen?
Ik dacht misschien nog een keer fietsen en zelf fietsen huren en de via Appia doen. (iemand tips waar fietsen huren en hoe erheen?
Natuurlijk ook veel ijs eten en Pizza.
Ik las over een kattenopvang wat voor mijn dochter leuk zou zijn.
We hebben een Metro/bus pas genomen voor de hele tijd.
Alle tips zijn welkom!!
Je kunt net buiten Rome een tour doen door vroegere ondergrondse gangenstelsels. Dat is ook leuk, tenzij je claustrofobisch bent.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje luguber, maar ik vond de capucijner crypte leuk om een keer gezien te hebben. De hele crypte is versierd met de botten van monniken.

Verder is Rome gewoon een hele leuke stad om lekker doorheen te slenteren. Vergeet dan niet om langs het sleutelgat (adres: Villa Malta o delle Rose, Piazza Cavalieri di Malta, 3) te wandelen. Je zou er zo voorbij lopen, maar door het sleutelgat heb je heel mooi uitzicht op de sint pieter.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
.
w817 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 18:16
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ostia Antica (half uurtje met de trein buiten Rome) is erg leuk. Het is een ruine (maar wel in vrij goede, herkenbare staat) van een Romeinse stad. Het Forum Romanum was het bestuurshart, maar Ostia Antica geeft meer aan hoe de "gewone" Romeinen leefde.
Alle reacties Link kopieren
Tibereiland is leuk om even naartoe te gaan en natuurlijk lekker op de Spaanse trappen gaan zitten, de gezelligste plek in Rome!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven