Tips omgeving West-Kapelle / Zoutelande

16-10-2018 12:09 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een paar weken een nachtje in mijn eentje weg; heerlijk, nog nooit gedaan, maar heb er zo'n zin in. Nu heb ik een hotel geboekt in West-Kapelle en ben op zoek naar tips qua leuke restaurantjes, winkeltjes etc. in de nabije omgeving. Wie kent de omgeving een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Goeie grap wel. Dingen te doen in Kapelle :rofl:

Je zou het het huis van Balkenende kunnen bekijken :rofl:

Zonder grappen; ik zou gewoon lekker naar Goes gaan. Erg gezellig plaatsje en ligt er vlakbij.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt Westkapelle op Walcheren. Ik ken de ongeving erg goed. Wat wil je weten?

De meeste toeristen zijn dol op Middelburg en Veere. Het eiland rondfietsen id ook altijd erg in trek.
Domburg vind ik zelf erg leuk, altijd gezellige drukte.
Vlissingen kun je overslaan.
anoniem_286697 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 12:16
92.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je in West Kapelle alleen vis eten. Maar idd Goes, Middelburg, Zierikzee, Domburg.
Lekker naar het strand.
Ik zou een fiets huren.
Alle reacties Link kopieren
Zoutelande is ook gezellig hoor. Ga je op zoek naar het oude strandhuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik weet het, voor het bruisende nachtleven hoef ik er niet te zijn :-) Ik wil een fiets huren en dan gewoon een toertje maken in de omgeving.
@Solanger, ben echt op zoek naar leuke adresjes om bijv. te eten (ontbijt/lunch/diner), misschien leuke winkeltjes?
Alle reacties Link kopieren
In Domburg heb je een paar leuke kledingwinkeltjes en "hebbedingen"-winkeltjes.

Wij vinden strandpaviljoen Vloed en Kaapduin altijd erg leuk, vlakbij zoutelande (bij dishoek /koudekerke).

Veere is leuk! veel bootjes en oude gezellige straatje en een paar winkeltjes. Restaurant suster Anna is daar leuk! Maar niet op loopafstand van Zoutelande 😊
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-10-2018 12:17
Zoutelande is ook gezellig hoor. Ga je op zoek naar het oude strandhuis.
:-) :-) :-) :-)
Alle reacties Link kopieren
Petrolblauw75 schreef:
16-10-2018 12:15
Volgens mij kun je in West Kapelle alleen vis eten.
Laat ze het daar maar niet horen....
Het kasteel van Batavia is de plaatselijke kroeg met veel locals. Restaurant de Tijd en het mosselhuis zijn wel aardig.
Wandelen rondom de kreek en doorlopen naar Zoutelande of de andere kant op richting Vrouwenpolder.
Ik ben zelf wel fan van het museum in Westkapelle, orgineel van opzet, geeft je echt een idee van de geschiedenis van dit vreselijk eigengereide dorp met eigen dialect en gewoonten.

Je hebt niet zomaar een plaats uitgekozen... bijzondere keus. Speciale reden??
Alle reacties Link kopieren
Het koffiepand in Middelburg, lekkere taartjes en lunch en borrel!

De soepbar in Vlissingen, ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
RoAn1981 schreef:
16-10-2018 12:19
:-) :-) :-) :-)
Dat oude strandhuis is totale dichterlijke onzin.
Maar Zoutelande bekte wel lekker in de vertaling van Duits naar Nederlands. Verder aardig plaatsje. Niks bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
16-10-2018 12:22
Het koffiepand in Middelburg, lekkere taartjes en lunch
Oh, das ook grappig Sammie, die ken ik dan weer niet. Waar is dat?

In Middelburg is Honeypie erg in trek, voor koffie, thee en taart. Daar tegenover kun je zo opstappen op de rondvaartboot, echt een guilty pleasure en verbazingwekkend leuk vind ik zelf.
Madeliefjees schreef:
16-10-2018 12:17
Zoutelande is ook gezellig hoor. Ga je op zoek naar het oude strandhuis.
Die bestaat niet. Mensen zoeken zich rot, maar helaas. Sorry. Al wil de gemeente er wel misschien een plaatsen voor de toeristen..

Ga naar de kop van schouwen om te wandelen in het bos en strand. Qua steden raad ik Goes, Middelburg en Zierikzee aan.

Veel plezier. Hele mooie omgeving!
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
16-10-2018 12:14
Je bedoelt Westkapelle op Walcheren. Ik ken de ongeving erg goed. Wat wil je weten?

De meeste toeristen zijn dol op Middelburg en Veere. Het eiland rondfietsen id ook altijd erg in trek.
Domburg vind ik zelf erg leuk, altijd gezellige drukte.
Vlissingen kun je overslaan.
Overslaan? Want een wandeling over de boulevard waar je de schepen bijna aan kan raken is niet de moeite waard?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje92 schreef:
16-10-2018 12:29
Die bestaat niet.
Ssssstttttt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
16-10-2018 12:20
Laat ze het daar maar niet horen....
Het kasteel van Batavia is de plaatselijke kroeg met veel locals. Restaurant de Tijd en het mosselhuis zijn wel aardig.
Wandelen rondom de kreek en doorlopen naar Zoutelande of de andere kant op richting Vrouwenpolder.
Ik ben zelf wel fan van het museum in Westkapelle, orgineel van opzet, geeft je echt een idee van de geschiedenis van dit vreselijk eigengereide dorp met eigen dialect en gewoonten.

Je hebt niet zomaar een plaats uitgekozen... bijzondere keus. Speciale reden??
Nee hoor, ik was op zoek naar een hotel aan de kust en in een bepaald tijdsbestek was dit degene die me het meest aansprak :-) Ik wil eigenlijk gewoon vooral tot rust komen en volgens mij kan dat hier prima ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind De Westkaap op de Dijk een fijn plekje om te eten, mooi uitzicht over zee.
En ook De pannen en koeken had goed eten.
Westkapelle zelf vond ik niet zo heel boeiend. Middelburg en Veere wel. Veere is wel erg toeristisch (geldt ook voor Domburg trouwens)
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
16-10-2018 12:57
Overslaan? Want een wandeling over de boulevard waar je de schepen bijna aan kan raken is niet de moeite waard?
Eerlijk? Nee. Het beste aan Vlissingen is de bushalte naar Middelburg is een running gag hier. En terecht.
De boulevard is lang vergane glorie.
En als je kort op Walcheren bent zonde van je tijd.
Alle reacties Link kopieren
ik vond Vlissingen afgelopen zomer ook troosteloos en vergane glorie. zou het zeker niet aanraden
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
16-10-2018 12:27
Oh, das ook grappig Sammie, die ken ik dan weer niet. Waar is dat?

In Middelburg is Honeypie erg in trek, voor koffie, thee en taart. Daar tegenover kun je zo opstappen op de rondvaartboot, echt een guilty pleasure en verbazingwekkend leuk vind ik zelf.
Oeh ja, Honeypie! 😀😀 Vergat ik nog.

Het koffiepand zit aan de Korte Geere. Ik weet niet hoe bekend je bent in Middelburg, vlakbij Honeypie zit de AH, daar "tegenover" zit een klein winkelcentrumpje, als je daar doorheen loopt en er aan de achterkant uitloopt zit het bijna meteen rechts.
Alle reacties Link kopieren
Zit die disco er nog? De hooizolder.
Veere is leuk, Middelburg ook.
Als je van fietsen houdt is ook leuk om pondje te pakken naar Zeeuws Vlaanderen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-10-2018 12:17
Zoutelande is ook gezellig hoor. Ga je op zoek naar het oude strandhuis.
ja, het gammele strandhuis. moet niet moeilijk zijn :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dit restaurant https://www.zeezot.nl
bingo schreef:
16-10-2018 12:12
Goeie grap wel. Dingen te doen in Kapelle :rofl:

Je zou het het huis van Balkenende kunnen bekijken :rofl:

Zonder grappen; ik zou gewoon lekker naar Goes gaan. Erg gezellig plaatsje en ligt er vlakbij.
Wat ben jij dom zeg. Westkapelle is niet hetzelfde als kapelle
bingo schreef:
16-10-2018 12:12
Goeie grap wel. Dingen te doen in Kapelle :rofl:

Je zou het het huis van Balkenende kunnen bekijken :rofl:

Zonder grappen; ik zou gewoon lekker naar Goes gaan. Erg gezellig plaatsje en ligt er vlakbij.
Westkapelle is echt iets anders hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven