Leuke Nederlandse stadjes

16-10-2018 16:08 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van het weekend zijn mijn vriend en ik naar Deventer geweest. Wat een onwijs leuke stad is dat zeg! Heel veel leuke kleine straatjes met allerlei snuisterij-winkeltjes, tweedehands kledingzaken etc. Ook het enige prachtige oude pand na het andere. We kregen er helemaal een vakantiegevoel van.
Heel anders dan onze eigen stad, waar voornamelijk de grote ketens gevestigd zijn en er weinig leuk straten omheen zitten.

Wie weet welke steden nog meer zo'n onwijs gezellig centrum hebben met veel mooie gebouwen en kleine winkels?
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam en Den Bosch. En Delft.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam?! Dat is niet serieus toch?

haarlem, middelburg, delft
Alle reacties Link kopieren
Deventer is tof inderdaad!

Zelf vind ik Nijmegen ook heel leuk. Veel leuke kleine winkeltjes en heel veel lekkere eet/drinktentjes.

En Leeuwarden, zeker dit jaar nog omdat het culturele hoofdstad is.
lady_day wijzigde dit bericht op 16-10-2018 16:17
20.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
16-10-2018 16:14
Amsterdam?! Dat is niet serieus toch?

haarlem, middelburg, delft
Waarom zou dat niet serieus zijn?
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Alkmaar, Leiden, Amersfoort
Winkels weet ik niet, maar Zwolle vind ik erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
I :heart: Den Bosch.
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
16-10-2018 16:16
Waarom zou dat niet serieus zijn?
Omdat Amsterdam voor mij geen “stadje” is.

Verder vind ik het een grote, drukke bouwput en sta je in het centrum tussen de grote ketens. Niks “gezellig”. Een grote toeristische ramp.

Sommige wijken kunnen nog wel aardig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
16-10-2018 16:18
Omdat Amsterdam voor mij geen “stadje” is.

Verder vind ik het een grote, drukke bouwput en sta je in het centrum tussen de grote ketens.

Sommige wijken kunnen nog wel aardig zijn.
Wat is überhaupt een 'stadje'. Iets is een dorp of een stad, geen 'stadje'.
Alle reacties Link kopieren
:heart: Groningen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
16-10-2018 16:18
Omdat Amsterdam voor mij geen “stadje” is.

Verder vind ik het een grote, drukke bouwput en sta je in het centrum tussen de grote ketens. Niks “gezellig”. Een grote toeristische ramp.

Sommige wijken kunnen nog wel aardig zijn.
Amsterdam is voor mij wel een stadje en Nederland is voor mij een landje. Ik vind Amsterdam prachtig en als je een beetje rondloopt zul je zien dat het barst van de leuke winkeltjes.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam kan echt ontzettend leuk zijn als je de goede plekken zoekt.
Den Bosch erg leuk, Delft, Leiden middelmatig, Maastricht, Haarlem, Utrecht heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
gyda schreef:
16-10-2018 16:20
Amsterdam is voor mij wel een stadje en Nederland is voor mij een landje. Ik vind Amsterdam prachtig en als je een beetje rondloopt zul je zien dat het barst van de leuke winkeltjes.
Ja, als dat je definitie is dan snap ik je. Vanuit Nederland geredeneerd vind ik Amsterdam een stad :)

Jaren gewerkt en ik heb er he-le-maal niks mee, maar sommige stukken zullen inderdaad vast bij de sfeer passen die TO zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Den Bosch, Leiden, Dordrecht
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Leeuwarden!
Alle reacties Link kopieren
Zutphen en Sneek zijn ook leuk. In sneek is een heel weekend je vermaken wel wat uitdagender, maar als je gewoon lekker in de kroeg wil zitten kan dat prima ;)
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort, Zwolle, Haarlem, Leiden, Middelburg, Nijmegen. (al is die laatste al meer een stad dan een stadje)
Delft, Haarlem en Leiden <3
Den Bosch, Kampen, Delft, Zierikzee
Alle reacties Link kopieren
Leiden inderdaad. En Gouda.
Amersfoort heeft ook een prachtig oud centrum.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie leuk aan Leiden? Ben er altijd vaak geweest maar nooit zo'n gevoel bij gehad eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Leiden heeft prachtige hofjes en heel veel monumentale panden. Grachten (rondvaart)
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
Vind ik inderdaad ook mooi de hofjes, grachten. Misschien te vaak geweest..
Alle reacties Link kopieren
Zwolle is onze eigen stad uit de OP, dus daarover verschillen de meningen zie ik haha!
Oeh, Delft totaal niet aan gedacht. Leeuwarden, ook leuk, met culturele hoofdstad, daar moeten we snel heen! (neem aan dat dit eind 2018 stopt).
Sneek zijn we paar maanden geleden geweest, zeker een leuk stadje, en een dagje vermaak is voldoende :)

Ik had stadJE in de titel gezet vooral om Rotterdam/Amsterdam etc een beetje weg te strepen. Kunnen zeker leuk zijn, maar ben voor nu op zoek naar wat wat kleinere steden die daarom ook in een dag goed te verkennen zijn.

Leuke suggesties al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven