Leukste dierentuin van Nederland

17-10-2018 17:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik de meeste bekende dierentuinen wel bezocht de afgelopen jaren (Er staan er nog een paar op mijn verlanglijst)
Dit is mijn top 3:

1: Aqua Zoo (Bij Leeuwarden)
Veel dieren hebben daar extreem veel ruimte en erg mooie verblijven, ik was heel aangenaam verrast door hoe leuk het daar was

2: Apenheul (Bij Apeldoorn)
Ruim, dieren goed ondergebracht, en een zeer mooi glooiend park met prachtige begroeiing

3: GaiaZoo (bij Kerkrade) en Landgoed Hoenderdaell (Bij Anna Pauwlowna)

Ik mijd weekends en vakantie periodes, hoe rustiger hoe leuker vind ik :)

Wat vinden jullie de leukste dierentuinen in Nederland?
Alle reacties Link kopieren
Burgers zoo

Misschien een enquête vraag van maken, dan hou je het wat overzichtelijk.
Emmen
Alle reacties Link kopieren
GaiaZoo en Burgerszoo
Aqua Zoo vonden wij ook erg leuk, leuke benadering ook van de verzorgers. Ons kind heeft meerdere keren spontaan mogen helpen (zelfs het hok mee in bij de maki's)

Landgoed Hoenderdaell: erg leuk, wat kleinschaliger, de loslopende maki's zijn het hoogtepunt!

Dierenpark Amersfoort, mooie ligging.

We zijn een paar maanden geleden na een lange tijd niet te zijn geweest weer eens naar Artis geweest en ik vond het veel prettiger dan in mijn herinnering (veel steen en weinig ruimte voor de dieren) Er is echt het een en ander verbeterd ook was de aankleding mooi: veel echt mooie bloembakken, hanging baskets ed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben paar jaar geleden in Artis geweest en dat vind ik écht vreselijk. Veel te kleine verblijven.

Gaia is prachtig. Blijdorp is hier vlakbij en vind ik een fijne dierentuin.
Alle reacties Link kopieren
Emmen, daar hebben de dieren de ruimte om te bewegen
Ik ben opgegroeid met Artis, dus Artis blijft favoriet.
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
17-10-2018 18:10
Emmen, daar hebben de dieren de ruimte om te bewegen


Ik ben dit jaar in Wildlands geweest, hun tropische hal was veel groter dan ik had verwacht!
Wel jammer dat ze er deels een soort van pretpark van willen maken. Dat lijkt mij niet passen bij een "echte" dierentuin.
Blijdorp vind ik ook echt leuk; ik hou van oude stadsdierentuinen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Burgers Zoo een mooie dierentuin. Amersfoort ook.

Wildlands ben ik nog niet geweest. Ik verwacht dat zij met hun nieuwe adventure zoo alvast voorsorteren op de toekomst. Ik verwacht dat er steeds striktere regels voor dierentuinen komen waardoor er een hoop.zullen verdwijnen.

Zoiets als het Dolfinarium vind ik eigenlijk niet (meer) kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Artis is nog steeds ruk. Veels te kleine kooien voor die beesten. Die beer... Dat krijg ik echt niet meer van mijn netvlies. Arm beest.

Emmen, al vond ik het oude park mooier, hier moet de aankleding nog groeien, maar ben blij dat die beesten de ruimte hebben. Mix met pretpark is niets mis, mits je het goed doet...

Hoendrdaell vind ik super omdat ze daar verwaarloosde beesten opvangen. Het is meer een uit de hand gelopen hobby/ opvang van de familie. Ik vind het een leuk initiatief en het is nog leuk ook. Lekker kleinschalig en niet te druk
broodtrommel wijzigde dit bericht op 17-10-2018 21:04
0.46% gewijzigd
Blijdorp en dierenpark Amersfoort.
Arnhem wil ik volgend jaar weer een keer heen. Vorig jaar was ik er ook geweest maar uitgerekend op een dag dat het de hele dag regende (ik had een actie van de NS en dan moest je van tevoren een dag kiezen, omdat het ticket dan alleen die dag geldig is). Zul je net zien dat het takkeweer is. Dus eigenlijk heb ik er niet heel veel van gezien haha.

Rhenen is ook wel een mooie dierentuin.
Alle reacties Link kopieren
Beekse bergen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Hoenderdaell. Vooral de gedachte erachter (opvang dieren die dit nodig hebben), stichting Leeuw die daar ook bevind. Niet te massaal, niet te commercieel, enz.
quattro35 schreef:
17-10-2018 18:13


Ik ben dit jaar in Wildlands geweest, hun tropische hal was veel groter dan ik had verwacht!
Wel jammer dat ze er deels een soort van pretpark van willen maken. Dat lijkt mij niet passen bij een "echte" dierentuin.
Ze hebben er alleen een achtbaan neergezet en ondanks dat ik niet echt wist hoe ik dat voor me moest zien, was het heel leuk.

Achtbaan is helemaal achteraan het Afrika deel, je hoort er in de rest van het park niks van en je komt er sowieso langs als je dat deel in gaat. Maar het geeft geen overlast voor de dieren en mijn zoon is er vier x in geweest haha.
Alle reacties Link kopieren
Burgers, met stip
1. Dierenpark Amersfoort
2. Burgers' Zoo
3. Wildlands
Gaia Zoo vind ik mooi en fijn.

Beekse Bergen is prachtig, maar wel bij mooi weer.

Burgers Zoo gaan we regelmatig met vrienden naartoe als het twijfelachtig weer wordt, omdat er zo veel binnen-dingen zijn. Mooie dierentuin!

Blijdorp is ook mooi maar de bewegwijzering vond ik dramatisch. Heel wat kilometers teveel gelopen wat voor de kinderen niet zo fijn was. Maar als dierentuin heel mooi hoor! Wel duidelijk een oude stadsdierentuin die soms nog worstelt met de prachtige klassieke gebouwen en verblijven waar je nu natuurlijk geen poema meer in kunt huisvesten.

Ouwehands is ook mooi! En Apenheul!

Wildlands vind ik dan weer helemaal niks. Als ik naar een dierentuin wil ga ik naar een échte dierentuin, en als ik naar een pretpark wil ga ik naar de Efteling. Die combi trekt me totaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven