5 dagen New York: wat moet ik echt echt echt zien?

13-12-2018 21:19 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik 5 dagen naar New York. Kort, maar ik vind het helemaal goed zo, maar wát zijn echte aanraders om te doen/zien in New York? Ik heb van vrienden op Facebook weleens voorbij zien komen dat ze aan het fietsen waren etc. Tips, kom maar op!
Als je binnenkort gaat, zou ik vooral heel veel warme kleren meenemen. En NIET vanaf de Brooklyn Bridge naar vuurwerk gaan kijken. Want heb begrepen dat er niets te zien is.

Ik vond fietsen naar Brooklyn, over de Brooklyn Bridge erg leuk. En ik zou kijken of je kaartjes voor Hamilton of Book of Mormon ofzo kunt krijgen. Of lekker classic de phantom ofzo.

Ik vond New York heel leuk, sowieso. Top of the Rock, MoMA, 5th Avenue, Vrijheidsbeeld, Madison Square Garden....allemaal leuk.
Alle reacties Link kopieren
The High line is fantastisch en het MET ook. Voor uitzicht ga je naar top of the rock. Het MoMA is ook gaaf.

Vrijheidsbeeld vond ik de moeite niet waard, tochtje met de ferry is wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Uit eten in het jeckyl en hyde restaurant
Alle reacties Link kopieren
Top of the rock
Central park (hebben wij op de fiets gedaan met een nederlandse gids die daar woont).
Vrijheidsbeeld met Ellis island
China town
Grand central station
Libary
Times square...gewoon om alle gekte daar te aanschouwen.

En shoppen bij macy's en bloomingdale
Alle reacties Link kopieren
Empire state building, het icoon dat een vliegtuigcrash en 9/11 heeft overleefd. Doet me altijd nog denken aan het bericht over Jack Brod.

https://www.nytimes.com/2008/01/13/nyregion/13brod.html
Alle reacties Link kopieren
Manhattan is zo klein als je goed bekijkt. Ben er veel geweest maar mijn tips zijn:

- neem die bus die rondrijdt voor toeristen met het open dak, lekker makkelijk.
- Top of the rock of empire state building, de hoogste verdieping. Ik zou top of the rock doen vanwege uitizht op empire state building.
- neem de ferry naar statue of liberty
- loop rondje central park, bij de Bethesda Fountain, bekenste deel
- loop rondje in financial district, wall street
- doe rondje macy;s en of bloomingdales
- neem 1 museum: moma of guggenheim, of de metropolitan. Zijn allemaal heel groot om alles te zien.
- neem een keer de metro
- ga naar de oude locatie twin towers
- ga midden in time square staan
- reserveer een restaurant in meatpacking district tevoren, loop over de high line.
- loop door Soho, west broadway is geloof ik het leukste deel
- kijk ff naar het Flatiron building
-
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik naar Wall Street gaan, NYSE bezoeken en naar wat oud-collega’s gaan zwaaien
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit allemaal lees word ik heel enthousiast!! Ik ben reuzebenieuwd!
Alle reacties Link kopieren
The Highline lopen en dan kom je volgens mij in the meatpacking district uit, dan daar lunchen.

Wij hebben op een bekend pleintje geschaatst, in de buurt van Rockefeller?

Naar stand up comedy show geweest.

Sportwedstrijd in Madison Square Garden kijken.

Vrijheidsbeeld viel mij ook wat tegen.

Blues of jazzbar bezoeken.

Soho was aardig.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Fietsen door Central Park
Met de metro naar Brooklyn en terug lopen over de brug
Met de kabelbaan naar Governors island( dit stond toen op mijn lijstje maar hebben we niet gedaan, kwam toen niet in de planning uit)
Wandel door Upper east side en ga naar het Metropolitan
The high line
Top of the rock
De bibliotheek en Grand central station
Wandel over Broadway en Times Square
Kijk naar het gebouw uit Friends en andere dingen uit films etc.

Zoveel te doen. China town en Little Italy vond ik niet zo veel aan. Wel in China town lekker en goedkoop gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Central Park, de Brooklyn Bridge, en persoonlijk vond ik het heel leuk om meer te zien dan alleen Manhattan.
Alle reacties Link kopieren
Welke activiteiten kun je het best aan elkaar koppelen? Ik ben er natuurlijk maar een dag of 5 dus het zal een strakke planning gaan worden..
The high line
De metro naar Brooklyn en over de Brooklyn Bridge terug lopen
Top of the rock
Central Park
The West Village

Het vrijheidsbeeld zou ik overslaan.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
14-12-2018 10:52
Welke activiteiten kun je het best aan elkaar koppelen? Ik ben er natuurlijk maar een dag of 5 dus het zal een strakke planning gaan worden..
Dat is wel te doen hoor. Pak Google maps erbij en zet een ster bij alle dingen waar je heen wilt en ga combineren.
Eten bij Ellen´s Stardust Diner. Eten met een show erbij. Echt geweldig! Veel van de mensen die onder het eten optreden (bekende liedjes, musicalliedjes) gaan daarna door naar Broadway.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
14-12-2018 10:52
Welke activiteiten kun je het best aan elkaar koppelen? Ik ben er natuurlijk maar een dag of 5 dus het zal een strakke planning gaan worden..
Ik was er 3 dagen en had het voor mn gevoel wel gezien hoor. Niet te grote verwachtingen hebben.

Wij deden van die typisch newyorkse dingen.. ofja wat we op tv zien dan.
Ergens gaan ontbijten. Pretzel van een straatkraam. Hotdog/burger enz.
Rondje central parc (zoo) en gratis ferry langs vrijheidsbeeld. Top of the rocks.
Kleed je goed aan! Tis kouder dan hier!
SOWIESO in een leuke diner gaan ontbijten. Echt zo'n typische diner waar op 5 televisies het nieuws aanstaat, je een enorme mok vol koffie krijgt die constant wordt bijgevuld, tussen 'echte' new yorkers.
Eerlijk gezegd, omdat dat niet zo toeristisch aanvoelde (doordat er locals aan het ontbijten waren + wij), was dat de highlight van onze reis.

Ik vond het museum bij ground zero zeer indrukwekkend en de moeite waard.
Ook Ellis Island vond ik historisch heel interessant, neem er wel een audiotour bij.
Alle reacties Link kopieren
Wij starten onze rondreis naar Noord-Oost Amerika komende zomer met 3 volle dagen New York, onze eerste keer! Ons hotel ligt zowat naast Times Square. Wij hebben twee tieners bij ons.

Dit is nu een beetje de voorlopige planning, ook gekeken wat een beetje bij elkaar ligt en wat voor tieners leuk is. Kunstwerk musea trekt ons niet.

Dag 1
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory
* RIB speedboot (incl. langs Vrijheidsbeeld op)
* Hornblower cruise by night (2 uur, ook Vrijheidsbeeld nu verlicht zien)
* hotel / even Times Square avond
* optioneel tussendoor: Brooklyn Bridge, Financial Distrikt

Dag 2
* TOTR
* St.Patricks Cathedral / Trump Tower
* Central Park (evt. fietsen huren)
* Intrepid Air & Space
* Empire State Building ‘s avonds
* nog zin? Dan evt. National Geographic Encounter óf Mme Tussauds

Dag 3
* Madison Square Garden tour (1,5 uur)
* High Line & Chelsea Market
* Madame Tussauds óf National Geographic
* eventueel nog even Times Square of Chinatown
* avondwedstrijd The Yankees (overwegen we)

Ik hoop ook een dag bij Ellen Stardust te kunnen ontbijten. Zou leuk zijn als het lukt, maar ik ga er niet de hele dag op vastpinnen.
Misschien heb je hier iets aan?
Alle reacties Link kopieren
Club Cumming.
Alle reacties Link kopieren
Als je van geschiedenis houdt: Tenement Museum
Alle reacties Link kopieren
Koop iig een Amerikaanse prepaid simkaart met een paar gig internet bij At&T of een andere telecomwinkel. Kost iets van 25 dollar en dan kun je je telefoon gebruiken zoals thuis. Met internet en google maps etc. Ontzettend handig. Je hebt alleen een ander nummer zolang je de simkaart gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw! Genoeg te zien in ieder geval, daar ben ik niet bang voor.
Ik was sowieso al heel erg benieuwd naar het monument.

Bedankt voor alle tips!
(Nog meer tips zijn uiteraard altijd welkom ;) )
Alle reacties Link kopieren
En download de app ERIC’S NEW YORK.
Schijnt ook een handige app te zijn voor ter plaatse.
Alle reacties Link kopieren
The High Line vond ik ook erg leuk net als central park. Uitzicht over de stad bekijken bij rockafellar center (geen idee of ik het goed schrijf) en de bibliotheek is ook erg mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven