Visum voor China

14-12-2018 19:42 12 berichten
Ik ga binnenkort een aantal maanden naar zo-azie en zou graag vanaf Laos via China naar Vietnam reizen. Ik moet van te voren voor China een visum aanvragen maar het is me niet helemaal duidelijk of ik dat kan doen zonder precies te weten wanneer ik in China aankom en wanneer ik weer vertrek.
Heeft er iemand ervaring met visa voor China? Moet ik dit deel toch maar vast leggen en vluchten boeken of is er een mogelijkheid om een visum te krijgen zonder dat ik vluchten het land in en uit heb?
Alle reacties Link kopieren
China is erg strict met het visum.
Ik had via booking.com hotels geboekt, en die later weer gecancelled.
Dat kan via een bepaalde website ook met vluchten.
Ik adviseer alles vast te leggen, en dat zou je mogelijk later weer af kunnen zeggen, maar deze info heb je wel nodig om je visum aan te vragen.
Vraag het visum ook tijdig aan. Wacht tijden kunnen lang zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook vluchten boeken die je kan annuleren. Moet je wel kunnen voorschieten en heel goed de kleine lettertjes lezen.

Ook moet je goed kijken op welke termijn je het kan aanvragen en toegestuurd kan krijgen. Ik weet niet hoe lang je reis is.

Ze willen heel veel van je weten. Bijvoorbeeld een werkgeversverklaring met je loon en dergelijke. JBij de kleinste foutjes kunnen ze al heel moeilijk doen. De regels kunnen ook elk moment veranderen. Je kan ook niet langs elke grensovergang.
We zijn er heel veel tijd en gedoe mee kwijt geweest.

Je kan ook een visumbureau gebruiken. Bv e - visum (ff googelen).

Succes!
Ik ben jaren geleden naar China geweest en ik weet nog dat ze wel een adres moesten hebben in China en dat je een aankomst en vertrek datum moest hebben want een van die 2 (of wellicht beide) stond volgens mij ook op je visum.
Ik heb destijds de formulieren van internet geplukt, ingevuld en verder door het reisbureau laten regelen. Ze vroegen toen best veel van je incl pasfoto.

Ik weet niet hoeveel keer je China in en uit wilt maar als je vertrekt en er weer in wilt dan heb je een double entry (of meer) visum nodig.

En nog een tip: Maak printjes van je paspoort want in China moet je bij hotels/hostels etc. je paspoort afgeven zodat ze een kopietje kunnen maken en als het dan druk is kan het zijn dat je je paspoort pas de volgende dag terug krijgt.
Je moet inderdaad voldoende bewijs meenemen, zie post van vivagirl hierboven.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 20:52
88.05% gewijzigd
==
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 20:52
0.00% gewijzigd
Ik wil een week of 3 in China zijn denk ik. Ik wil van Vientiane naar Kunming vliegen om het land binnen te komen (ergens eind februari/begin maart), en ik wil met de trein vanaf Nanning naar Hanoi. Het liefst leg ik de data nog niet vast maar als t niet anders kan dan moet ik maar alvast boeken.

Hoe boek je een vlucht die je kosteloos weer kan annuleren? Dat heb ik volgens mij nog nooit gezien..? Er zijn neem ik aan meer mensen die over land weer vertrekken dus is een vlucht echt nodig? De tweede week van januari vertrek ik uit NL dus voor die tijd moet ik mn visa regelen. Vietnam is erg makkelijk en Laos kan on arrival, maar China is duidelijk net wat gecompliceerder...
Dan moet je wel snel zijn want ik was m'n paspoort toch zeker een week kwijt...
Je moet even op internet de laatste info zoeken over via land het land binnenkomen. Moet wel kunnen, maar zelf geen ervaring mee.
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 20:53
63.20% gewijzigd
Je hebt de naam, het adres en tijdstip dat je er verblijft nodig bij de hotels
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Chinees visum geregeld toen we in Luang Prabang waren, want daar zit een Chinees consulaat. Hotels geboekt op Booking en die later weer geannuleerd en een bureautje aldaar heeft toen een vlucht geboekt en weer geannuleerd voor ons. Met alle info naar het consulaat en een dag later hadden we een visum en toen zijn we een week oid later met de bus de grens over gegaan. Ging allemaal erg soepel.

Tegenwoordig kun je ook zelf een ticket 'huren' (https://bestonwardticket.com), dat werkt goed, of een nepticket maken, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan dus geen ervaring mee. Hier staan er een paar: https://www.google.com/search?q=nep+tic ... e&ie=UTF-8
Alle reacties Link kopieren
ik ben vorig jaar geweest (spoedprocedure) en dat ging niet heel moeilijk. Ik kreeg een checklist voor het visum en dat moest je verzamelen en meegeven bij de aanvraag. Ik had een route bedacht , hotels geboekt (allemaal annuleerbaar). Ik moest (omdat ik geen baan had) kopie bankafschrift (niet van spaarrekening) aanleveren met voldoende saldo .

Het is nu weer strenger geworden. Ik zou het via een bureau doen. Je betaalt wel wat voor de service maar het is wel in 1 x goed. Neem er dan wel de tijd voor. Ik moest alles binnen een week regelen en dat ging maar net (dinsdag alles aangeleverd en zaterdag lag het visum klaar op Schiphol )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven