Overstap

16-12-2018 11:01 24 berichten
--
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2019 00:31
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, over het algemeen wachten ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het niet want dan kunnen ze aan de gang blijven, mensen in dat vliegtuig kunnen dan vervolgens ook hun overstap missen etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Nee volgens mij niet.
Daar wordt geloof ik (weet ik vrijwel zeker) geen rekening mee gehouden.

Heb zelf onlangs ook een vlucht met tussenstop gehad. De vlucht van mijn eerste keuze had een tussenstop van 3 kwartier in Athene, dat was genoeg volgens de aanbieder. Maar als je al iets vertraging hebt, dan hang je al. Ik heb voor een andere vlucht gekozen met 2 uur tussenstop. Dit was ruim voldoende, maar dit had ik dus bewust gedaan om te voorkomen dat ik door een kleine vertraging mijn volgende vlucht al niet zou halen.
Alle reacties Link kopieren
Grote of kleine luchthaven? Zelfde vliegmaatschappij of een andere?
Hoeveel vertraging?

Mijn ervaring is dat deze zaken kunnen meespelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in San Francisco 90 minuten en dat was echt krap, hebben echt moeten rennen nadat we door de douane waren.
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel niet. Vliegtuigen hebben een ‘slot’ een periode waarin ze mogen vertrekken. Als ze die slot missen, moeten ze een nieuwe slot aanvragen, en dat kam zomaar veel later zijn.

En op het volgende vliegveld staan óók weer crew op een bepaalde tijd klaar om het vliegtuig te lossen, schoonmaken, bevoorraden. En er staan passagiers te wachten die misschien ook weer een connecting flight moeten halen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze hebben idd een slot en het is duur om dat te laten verlopen. Vaak begeleiden ze je op de luchthaven als je met spoed je overstap moet halen waardoor je sneller bent dan in de normale rij.
Ik had op Schiphol een keer 50 minuten, ik haalde mijn vlucht net maar mijn bagage niet. Nu was dat helemaal niet erg want ik vloog naar Brussel en kon daar lekker zonder met mn koffer te hoeven zeulen de trein op naar huis en diezelfde avond werd mn koffer thuis afgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Nee, waarom zouden ze dat doen?

Een vliegtuig heeft een korte tijdseenheid van bijv 40 min waar binnen ze moeten opstijgen. Doen ze dat niet dan staan ze weer achteraan in de rij achter alle andere vertrekkende vliegtuigen. Daarbij moeten zij een paar honderd mensen compenseren, drinken en eten geven wanneer zij dat zouden doen.

Lijk mij niet dus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze wachten niet. Maar als je er niets aan kan doen door vertraging ofzo en het bij dezelfde maatschappij is, in een keer geboekt, moeten ze je een alternatief bieden, zodra je weet dat je die andere gemist hebt.

Ik had het vrijdag nog, een uur overstap op Frankfurt. Mijn vliegtuig van Amsterdam had vertraging dus ik had ineens 20 minuten en zat achterin het vliegtuig. In het vliegtuig konden ze niets voor me doen, zoals me bijvoorbeeld meer voorin laten zitten zodat ik er sneller uit zou zijn.
Uiteindelijk heb ik het gered van ene kant van Frankfurt naar de andere kant. Helaas heeft mijn bagage het niet gered, daar wacht ik nog op.

De grondstewardessen zeiden in Frankfurt dat ik het moest proberen en als ik het vliegtuig niet zou halen dat ze me dan op een andere vlucht naar mijn bestemming zouden zetten.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
--
anoniem_205040 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 07:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze wachten waarschijnlijk niet.

Waar moet je overstappen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
flowe94 schreef:
16-12-2018 12:19
Oké bedankt allemaal!
Het gaat om een vlucht vanuit Hong Kong naar Zürich. 70 minuten staat ervoor (vanaf landen tot opstijgen).

Is het met dezelfde maatschappij? Kun je kijken waar (in welke hal) je aankomt en vanaf welke gate (in welke hal) je weer vertrekt?

Het scheelt natuurlijk al of je het hele vliegveld over moet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!

Heb net een vlucht geboekt naar Bali met een tussenstop op Singapore.
Heenreis hebben we 1 uur en 5 minuten om de overstap te halen.
We vliegen naar singapore met singapore airlines en reizen na de overstap verder met silk air (dat is een onderdeel van singapore airlines).
We hebben alles in 1x geboekt bij 1 aanbieder.
Ik dacht dat ze dit ook alleen mogen aanbieden als de overstap haalbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een korte overstap gemist terug naar huis met Lufthansa. Ze hadden ons inmiddels al geboekt voor de volgende vlucht 2 uur later.
Nee ze wachten niet. Maar als je de reis in één keer boekt en je mist je overstap wordt er een andere vlucht voor je geregeld, zonder dat je daarvoor hoeft bij te betalen ofzo.
Natuurlijk loop je daar wel vertraging door op, wat balen is.
Maar als een maatschappij de reis met deze overstap zo aanbiedt, dan zou het in principe haalbaar moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
In principe wacht een vliegtuig niet: de lijst met passagiers moet in orde worden gemaakt en daarom sluit een gate en gaan er daarna in principe geen passagiers meer bij. Dus ook als het vliegtuig er nog is kun je het missen.

Wachten op een passagier is nogal duur. Vaak weten ze het trouwens al en ben je al omgeboekt op het moment dat je met vertraging landt op de volgende luchthaven.

Het is bij connecting flights handig als je ervoor zorgt dat je je vluchten op één ticket hebt. Dan zorgt de maatschappij waar je hebt geboekt ervoor dat je wordt overgeboekt. Als je niet bij één maatschappij hebt geboekt, dan hoeft de vertraagde maatschappij niets voor je te regelen en moet je dus een nieuw ticket boeken voor je volgende vlucht als je die mist.
In dat laatste geval heb je kans dat ook je retourvlucht wordt gecancelt en je dus een heel nieuw retourtje moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
flowe94 schreef:
16-12-2018 12:19
Oké bedankt allemaal!
Het gaat om een vlucht vanuit Hong Kong naar Zürich. 70 minuten staat ervoor (vanaf landen tot opstijgen).
Is je overstap in Zürich en vlieg je dan naar Amsterdam? Als dat zo is dan kan 70 minuten wat aan de krappe kant zijn. Niet voor je bagage, maar voor de immigratie. Zürich is een Schengenland dus daar kom je de Schengenzone binnen vanuit het buitenland. Dat betekent dat de vlucht naar Amsterdam waarschijnlijk vanuit andere hal/terminal vertrekt omdat dit een Schengenvlucht is.

Maar bij dit soort rijen kun je altijd wel door een snelle rij gaan als je een korte aansluiting hebt. Meer dan 45 minuten is meestal voldoende.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
16-12-2018 14:26
Ik lees mee!

Heb net een vlucht geboekt naar Bali met een tussenstop op Singapore.
Heenreis hebben we 1 uur en 5 minuten om de overstap te halen.
We vliegen naar singapore met singapore airlines en reizen na de overstap verder met silk air (dat is een onderdeel van singapore airlines).
We hebben alles in 1x geboekt bij 1 aanbieder.
Ik dacht dat ze dit ook alleen mogen aanbieden als de overstap haalbaar is.
Niet echt kwestie van "mogen", het is nogal stom van ze om dat aan te bieden als het niet haalbaar is omdat zij het moeten oplossen. Singapore is efficiënte luchthaven dus moet geen probleem zijn. Koffer zal ook wel goedkomen. Je kunt vragen om een tight connection label aan je koffer bij het inchecken op Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Had een keer een uur overstap op Singapore met ook nog wisseling van terminal, dat was voldoende tijd.
Zorg dat je in je handbagage een tandenborstel/sleepover setje hebt. Soms red jij het wel maar bagage niet.
Als ze het als één ticket aanbieden zijn zij ervoor verantwoordelijk dat de overstap haalbaar is, zoals iemand al schreef.

Laatst had ik een overstap van 40 minuten en gehaald, grote luchthaven maar binnen dezelfde terminal en twee maatschappijen binnen dezelfde alliantie. Zat binnen 20 minuten van de ene stoel in de volgende.

Aantal maanden geleden een overstap niet gehaald: had 1u15 en eerste vlucht was exact 1u15 vertraagd. Zodra ik uit het vliegtuig kwam en mijn telefoon aanzette ontving ik de bevestiging van mijn nieuwe vlucht. Was overgeboekt naar andere maatschappij van andere alliantie, maar dat was de laatste vlucht van de dag en anders hadden ze een hotel voor me moeten regelen.

Ook recent moeten rennen: eerste vlucht vertraagd en moest overstappen van internationaal (Schengen) naar nationaal. Eerst met de bus naar de terminal, toen langs de bagageband naar buiten, naar de andere terminal en door security. Met de last call kwam ik aanrennen. Maar wel gehaald binnen 40 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik al een paar keer gehad. Moet je naar de balie gaan en regelen ze een nieuwe vlucht voor je. Niet om stressen :). Heb zelfs al gehad dat ik uiteindelijk eerder op de bestemming kwam vanwege een betere vlucht haha.
Alle reacties Link kopieren
nee, ze wachten niet. Maar als je alles in 1 tickets hebt geboekt dan zorgen zij voor andere vlucht als je hem mist door vertraging. Zij bieden hem aan dus zorgen zij voor andere vlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven