Tips citytrip Zuid-Europa?

17-12-2018 17:44 22 berichten
Hey iedereen,

Mijn vriend(23) en ik(24) willen er kort eventjes tussen uit voor 4 dagen deze week en hij verkiest een ' warmere ' citytrip gaan om toch eventjes van de zon te kunnen genieten. Aangezien we nog aan het sparen zijn voor een grotere reis (en ik nog een student ben) zoeken we een citytrip met niet al te dure vliegtickets en hebben we voor volgende bestemmingen goedkope vliegtickets gevonden! :) (Santorini, Athene,.. was aan de duurdere kant bijvoorbeeld)

- Valencia, Spanje
- Valletta, Malta
- Sevilla, Spanje
- Malaga, Spanje
- Rome, Italie maar dit is al iets prijziger.

Iemand die tips heeft voor ons qua citytrip of al steden heeft bezocht van ons lijstje ?

We zoeken iets waar genoeg te doen is, ook 's avonds. ( Niet feesten, maar 's avonds ergens nog slenteren, cocktails drinken,...).
Ook zijn we samen in september naar Barcelona geweest en lazen we op het internet dat Valencia en Malaga hier hard op zou gelijken.
We hebben ook al Nice bezocht wat we echt een super gezellige, mooie stad vonden maar op 2 dagen hadden we het er wel gezien.
Dankjewel alvast!

citytrip?

Totaal aantal stemmen: 19

Valencia (47%)
Valletta, Malta (5%)
Malaga (21%)
Sevilla (16%)
Rome (11%)
Leuk, Malaga! Ik ben er heeeeeel lang geleden geweest, maar zou er graag nog eens naartoe gaan!
Theamuts schreef:
17-12-2018 17:54
Leuk, Malaga! Ik ben er heeeeeel lang geleden geweest, maar zou er graag nog eens naartoe gaan!
En is 4 dagen niet te lang voor Malaga of lukt dit wel? Het is natuurlijk te koud om nu op het strand te gaan liggen dus we zoeken iets waar voldoende te doen is!
Alle reacties Link kopieren
Lisa94_ schreef:
17-12-2018 18:04
En is 4 dagen niet te lang voor Malaga of lukt dit wel? Het is natuurlijk te koud om nu op het strand te gaan liggen dus we zoeken iets waar voldoende te doen is!
Nou vanuit Malaga kan je met de trein naarCordoba en Sevilla.
Ik weet niet meer hoelang ik er destijds geweest ben. (Waarschijnlijk ook een dag of 3 à 4) Maar als je de stad beu bent is er in de omgeving denk ik genoeg te doen.
Alle reacties Link kopieren
Malaga vond ik echt een verrassend leuke stad, en het stikt er van de leuke restaurants en barretjes.

Zoals al eerder hier werd geschreven; steden als Granada, Córdoba en Sevilla kun je per trein in 2-2,5 uur bereiken.

Ik ben vanuit Malaga met de trein naar Córdoba geweest, echt een geweldig mooie stad (vooral de Mezquita is een must-see)
Valencia vond ik 'n sfeervolle stad. Afgelopen september voor 't eerst geweest.
redbulletje schreef:
17-12-2018 18:41
Valencia vond ik 'n sfeervolle stad. Afgelopen september voor 't eerst geweest.
En is er voldoende te zien voor 3-4 dagen? :)
Pukkie12345 schreef:
17-12-2018 18:16
Malaga vond ik echt een verrassend leuke stad, en het stikt er van de leuke restaurants en barretjes.

Zoals al eerder hier werd geschreven; steden als Granada, Córdoba en Sevilla kun je per trein in 2-2,5 uur bereiken.

Ik ben vanuit Malaga met de trein naar Córdoba geweest, echt een geweldig mooie stad (vooral de Mezquita is een must-see)

En valt de prijs wat mee voor een treinticket ? Aangezien we twijfelen tussen o.a Malaga & Sevilla zou dit wel een ideale combinatie zijn, om één van de 2 steden dan gewoon een dagje te bezoeken
Lisa94_ schreef:
17-12-2018 19:04
En is er voldoende te zien voor 3-4 dagen? :)
Wij zijn er maar 1 dagje geweest want zaten daar ongeveer een uurtje vanaf. Ben zelf geen stadsmens, vooral met de huurauto door t binnenland gereden.
Lisa94_ schreef:
17-12-2018 19:06
En valt de prijs wat mee voor een treinticket ? Aangezien we twijfelen tussen o.a Malaga & Sevilla zou dit wel een ideale combinatie zijn, om één van de 2 steden dan gewoon een dagje te bezoeken
Ik vind deze informatie: https://www.thetrainline.com/nl/treinti ... ar-sevilla
Valetta is overigens ook erg leuk, al kun je dan eerder spreken van een vakantie in Malta, want Valetta is geen wereldstad, natuurlijk. Wel mooi!
Alle reacties Link kopieren
Lisa94_ schreef:
17-12-2018 19:06
En valt de prijs wat mee voor een treinticket ? Aangezien we twijfelen tussen o.a Malaga & Sevilla zou dit wel een ideale combinatie zijn, om één van de 2 steden dan gewoon een dagje te bezoeken
Volgens mij heb ik 42€ voor een retourticket betaald, dit was met een fijne, moderne en supersnelle trein.

Verder vond ik Zuid-Spanje verrassend betaalbaar, in Malaga betaalde ik op een terras 1,95€ voor een glas wijn😁
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje is geweldig. Ik zou alleen niet kiezen voor een paar dagen, maar een langere rondreis. Naast mooie steden heb je er ook prachtige natuur.

Ik heb me zelf voorgenomen om niet meer te vliegen voor een paar dagen. De milieubelasting is erg hoog en je hebt ook leuke bestemmingen die op een andere manier te bereiken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Valencia vond ik heel leuk, absoluut een aanrader.
Van de zomer was ik in Palma de Mallorca, dat is in augustus geen aanrader maar ik zou er graag buiten het hoogseizoen terug gaan. Ik vind het wel een leuke stad met best veel te zien.
Bij mijn kennissen in Denia (klein uurtje van Valencia) is het momenteel lekker zonnig en overdag rond de 20 graden. Klinkt sowieso heel aangenaam als je een paar dagen de grijze koude winter hier wil ontvluchten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt van Malaga naar Sevilla veel goedkoper met de bus reizen. Busmaatschappij Alsa heeft mooie touringcars, reist tussen de grote steden voor de helft van het geld van de trein.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik heb voor Sevilla gestemd. Mooie stad en een hele leuke sfeer met veel barretjes enzo. Dus ook perfect voor wat je zoekt voor ´s avonds.
Alle reacties Link kopieren
Malaga vond ik eerlijk gezegd een behoorlijk suffe stad. Er is weinig tot niets te zien, behalve het strand. Ik zou eerder naar Sevilla gaan, maar vanaf mei/juni zou ik daar niet heen gaan vanwege het warme weer. De rest geen ervaring mee, maar ik ken genoeg mensen met goede verhalen over Rome.
Valencia, uiteraard! Ben er al een keer of 8 geweest en superleuke mooie stad met ook genoeg horeca en afwisseling.

Sevilla is ook leuk, maar wel heel druk rond deze periode.

Malaga vond ik niet veel aan, zoals Karbonksel ook zei. Saai.

Malta ben ik nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de eerste met een stem voor Valletta, Malta? Bijzonder.
Het lijkt me daar warmer dan Valencia (volgens mij nu rond de 15 graden) en op Malta is er SUPER-veel te zien en te beleven!
Op dit moment is het rond de 20 graden in Denia (tussen Alicante en Valencia in)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven