Tips in Chicago en San Francisco

14-02-2019 08:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer ben ik 5 dagen in Chicago met mijn 3 tiener zonen.
Na 5 dagen start onze groepsreis en aan het eind heb ik nog een extra dag geboekt in San Francisco.

Ik ben eigenlijk op zoek naar leuke (niet al te dure) tips voor die dagen die je niet op iedere website vindt...
We verblijven in Downtown Chicago en randje centrum San Francisco zonder eigen vervoer.

In Chicago heb ik tot nu toe alleen een honkbal wedstrijd geboekt in Wrigley Field en wil mijn zoon van 16 graag wat shoppen (oa en nieuwe iPhone). Zeker in Chicago hebben we dus wel wat tijd over.

Algemene tips voor een nieuweling op VS gebied zijn trouwens ook welkom.
Live long and prosper
San francisco zou ik zeker zeggen alcatraz of fietsen huren.
Alle reacties Link kopieren
San Francisco: pier 39 met de zeeleeuwen.
Huur een auto en doe de 49 mile scenic drive langs alle beroemde en interessante plekken. O.a. Twin Peaks met een prachtig uitzicht over de stad.
Vergeet niet om over de bochtige steile Lombard Street te rijden.
Kan me niet herinneren of die in de 49-mile scenic route zit.
Alle reacties Link kopieren
Chicago is een hele gave stad! Ik was er voor 1 volle dag en die heb ik mooi kunnen besteden. Lopen naar de Navy Pier en de River Walk, foto voor 'the bean' in Millenium Park, omhoog in 360 Chicago (niet het hoogste gebouw, maar wel het mooiste uitzicht). Eten van een deep-dish pizza, ja een pizza zo dik als een taart, maar een must-eat als je daar bent.
5 dagen is wel veel, misschien dan een idee om een auto te huren.

San Francisco is ook gaaf, fietstocht over de Golden Gate bridge en met de ferry terug, naar Alcatraz, hier is de must-eat een 'clam chowder' soep die je in een bread bowl geserveerd krijgt.
Eet 'n blooming onion een 'n Outback steakhouse.
En huur idd 'n auto want buiten SF is het mooi om te kunnen rondtouren langs de kust en over de golden gate. Lombard street idd ook grappig om dat met je eigen huurauto te doen. Napa valley vond ik vlakbij SF ook geweldig. Heerlijke wijnproeverijen en mooie landelijke omgeving.
wat in San Francisco ook leuk is te gaan eten is https://melsdrive-in.com/
een diner in jaren 50 stijl. er zijn tafels met een juxe box eraan vast.

en ik zou niet zo snel gaan rijden in SF maar een fiets huren. dat kan ook een electrische zijn. Kom je makkelijk lombard street op
Alle reacties Link kopieren
In San Francisco ook zeker Alcatraz gaan bezoeken. Is echt de moeite waard. Verder is het in ieder geval goed om zoveel mogelijk toegangskaartjes e.d. vooraf online te bestellen. Wel goed opletten of je een officiele site te pakken hebt. Een fietstocht en/of de cable car in SF zijn sowieso zeer de moeite waard en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
14-02-2019 09:18
wat in San Francisco ook leuk is te gaan eten is https://melsdrive-in.com/
een diner in jaren 50 stijl. er zijn tafels met een juxe box eraan vast.

en ik zou niet zo snel gaan rijden in SF maar een fiets huren. dat kan ook een electrische zijn. Kom je makkelijk lombard street op
Een diner in dezelfde fifties stijl: Lori's Diner, 500 Sutter Street, vlakbij Union Square.

Je verwacht de Fonz binnen te zien komen. Erg leuk!
Wij hadden zo'n 50's diner vlak bij ons hotel op Fishermans wharf. Daar gingen we elke ochtend ontbijten.
Alle reacties Link kopieren
Een dag in San Francisco en dan naar Alcatraz? Zonde van die ene dag.
Veel leuker om een beetje door de stad te zwerven. Met fiets, auto of OV.
Alle reacties Link kopieren
We zijn er in totaal 3 dagen (waarvan 2 nog met de groepsreis en 1 extra dag omdat ik de haast een beetje uit het groepsprogramma wilde halen, alcatraz staat aI op het groepsprogramma, net als de golden gate bridge).

Die fifties tentjes klinken leuk.

Bedankt voor alle tips tot nu toe. Ik ga er vanavond even voor zitten en ze komen zeker op mijn lijstje 😊..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
In San Francisco kan je ook een super leuke tocht maken op een segway.
Je rijdt gewoon tussen het verkeer! Erg leuk. Als je het vaker hebt gedaan kan je mee met de gevorderden tocht die ook over Lombart street gaat.
Onderweg krijg je ook informatie over de stad. Wij vonden het echt een geweldig!
Onze start plek was bij het begin van de cable car. Na de tocht hebben we daar ook nog een ritje mee gemaakt.
Je kunt heel leuk winkelen in SF en er zit een giga applestore :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het fietsen laten voor wat het is... zeker in San Francisco. Sowieso is fietsen hier in de VS niet verstandig. Er zijn hop-on-hop-of tours in San Francisco die je kunt nemen, waarbij je onderweg de bus uit kunt, en dingen kunt bekijken. Zo zie je alle bezienswaardigheden en krijg je overal uitleg over. Als je naar Alcatraz wilt, zou ik wel van tevoren kaarten boeken, dan weet je zeker dat je er heen kunt. Scheelt een teleurstelling als je er komt, en de tours zijn volgeboekt voor de dag.

Verder zou ik gewoon genieten. Vaak is er zoveel te zien dat het overweldigend kan zijn in een korte tijd. Dat je 5 dagen in Chicago hebt is erg prettig, dat geeft je wat meer rust om dingen te doen. Vraag ook bij het hotel naar leuke dingen, vaak weten zij nog wel dingen die niet algemeen bekend zijn.
Alle reacties Link kopieren
M@rtje24 schreef:
14-02-2019 22:37
Ik zou het fietsen laten voor wat het is... zeker in San Francisco. Sowieso is fietsen hier in de VS niet verstandig.
Ook niet al je met zo’n fietstour meegaat? Ik zag een leuke tour via de Golden Gate Bridge en met pond terug, al eerder genoemd hier, via Baja Bikes.
Niet wezen klimaatspijbelen zeker je kids? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
16-02-2019 12:30
Niet wezen klimaatspijbelen zeker je kids? ;-)
Euh...nee, die zijn allang niet meer leerplichting😉
Alle reacties Link kopieren
Wat ik heel leuk vond in SanFran (buiten de standaard toeristische dingen) was de sing-a-long film in Castro (http://www.castrotheatre.com/singalongs.html) - waarbij iedereen ook echt verkleed komt - en het Walt Disney Museum (vlak bij de Golden Gate Bridge)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Kom in beide steden regelmatig, allebei erg de moeite waard, al zijn ze qua sfeer heel verschillend...

Chicago: als je jouw toenerzoons echt wilt verwennen, Six Flags. Is nog geen uurtje rijden, en ze hebben er echt vette achtbanen... Maar... niet goedkoop helaas.
Andere tip: architectual boat trip, niet heel duur, klinkt suf, maar is echt de moeite waard: bij de rivier langs Michigan Av.
SF: mijn tienerzoon en -dochter vonden fietsen over de Golden Gate wel heel gaaf. Hoeft zeker niet in een tour, gewoon fietsen huren met kaart en gaan, bv bij Blazing Saddles. Veerboot terug vanuit Sauslito, maar er kan een flinke wachtrij staan!
Pier 39 is erg toeristisch: kijk even bij de zeeleeuwen en dan snel weer weg: eten is verschrikkelijk duur en niet goed. Beter is de Italiaanse wijk of Brandy Ho op Columbus St. En als je het echt durft: The Stinking Rose, maar dan moet je echt wel van knoflook houden!

Enjoy! Het zijn erg leuke steden.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Beide steden staan op www.spottedbylocals.com > met tips van mensen die er wonen, dus vast ook wel veel verborgen pareltjes.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-02-2019 13:48
Een diner in dezelfde fifties stijl: Lori's Diner, 500 Sutter Street, vlakbij Union Square.

Je verwacht de Fonz binnen te zien komen. Erg leuk!
Daar ben ik geweest! Zo leuk was dat.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
dutchsuzanne schreef:
16-02-2019 10:53
Ook niet al je met zo’n fietstour meegaat? Ik zag een leuke tour via de Golden Gate Bridge en met pond terug, al eerder genoemd hier, via Baja Bikes.
Dat zou een goede optie zijn. Dan ga je onder begeleiding, en met meerdere mensen. Dat is al een stuk veiliger dan alleen. Amerikaanse automobilisten zijn niet bedacht op fietsende medeweggebruikers over het algemeen. Wij werden hier voor gek verklaard dat wij hier wilden gaan fietsen op de openbare weg. Maar zo'n fietstour over de Golden Gate Bridge klinkt wel heel erg leuk.
Chicago heeft het grootste gratis bluesfestival ter wereld, als je geluk hebt, valt dat in die week. Ze hebben een leuke architectuur rondvaart. Een park met een soort blob, een mooi openlucht podium met optredens, eten deed ik bij Buddy Guy’s Blues Club, ook weer met live muziek.
Verder is er de eerste studio waar blank en zwart gezamenlijk muziek opnam, het is nu een hardwarestore, met een inventaris en een eigenaar die rechtstreeks uit een oude film gelopen zouden kunnen zijn. Hij maakt nog een praatje met je ook!
Er is wat betreft muziekgeschiedenis het een en ander te zien, kijk maar bij de beschrijving van de SRC muziekreis met Leo Blokhuis.
Alle reacties Link kopieren
M@rtje24 schreef:
19-02-2019 19:49
Dat zou een goede optie zijn. Dan ga je onder begeleiding, en met meerdere mensen. Dat is al een stuk veiliger dan alleen. Amerikaanse automobilisten zijn niet bedacht op fietsende medeweggebruikers over het algemeen. Wij werden hier voor gek verklaard dat wij hier wilden gaan fietsen op de openbare weg. Maar zo'n fietstour over de Golden Gate Bridge klinkt wel heel erg leuk.
Valt erg mee hoor! Vanaf het einde van Fisherman’s Wharf is het fietspad tot na de Golden Gate. Fietsen in Sausolito is prima te doen. En... je bent echt niet de enige.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Er komen echt leuke tips voorbij. Bedankt allemaal!

We hebben ook nog 1 vrije dag te besteden in LA. Ons hotel is in de buurt van het vliegveld (LAX) en de dag ervoor hebben we dan al een korte tour gehad met de highlights:Hollywood, Beverly Hills, Sunset Boulevard, etc...

Iemand nog tips in LA? Openbaar vervoer schijnt niet zo denderend te zijn dat dus daar nemen we een Uber.
We zijn geen pretpark mensen dus Universal Studios valt af...
Live long and prosper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven