Tips welkom: ergens niet te ver met geweldig(e) zwembad(en)

19-02-2019 15:42 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik zoek tips voor de komende zomervakantie.
Ik wil niet meer te hooi en te gras vliegen, dus vliegbestemmingen vallen af. Een uurtje of tien rijden is wel de max, bestemmingen per trein vind ik ook fijn maar de ervaring leert dat dat een enorm geregel is. Bovendien wil ik niet te lang weg, hooguit 14 dagen, in de eerste helft van augustus. Ik had een mooie plek gevonden in het Zwarte Woud, maar de kinderen lijkt het in die accommodatie te saai. Ze willen graag een geweldig zwembad of, nog beter, meerdere geweldige zwembaden. Ik heb best wat campings in Frankrijk gevonden met zwemparadijzen, maar dat zijn over het algemeen grote campings en dat spreekt mij dan weer niet zo aan, veel drukte wil ik liever niet. Voor een weekje kan het op zich nog wel. Wat daarbij wel een ding is, ik wil per se een huisje of glampingtent of appartement met drie slaapkamers en die blijken erg lastig te vinden in combinatie met een zwemparadijs. Dus... best wel een speld in een hooiberg, of heeft iemand de gouden tip?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Centerparcs
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb het idee dat jou wens en die van de kinderen niet echt aansluiten bij elkaar. Juist grote campings hebben grote zwembaden. Ik was zelf getipt in Tenerife naar een zwembad paradijs te gaan (houd ik niet van maargoed), maar dat is dus weer vliegen.
Ik ben vroeger toen ik jong was naar prima campings geweest met de caravan, maar daar hadden ze een klein zwembad. Waren ook kleinere campings. Als het doel is je kinderen.vermaken zou ik inderdaad een leuke Centerparcs uitzoeken. Anders is bv Zwitserland mooi. Genoeg activiteiten te doen.
Een reisbureau een idee als je er niet uitkomt?
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 19-02-2019 15:52
Reden: Toevoeging
17.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Centerparcs vind ik veel te duur in het hoogseizoen. Heb ik inderdaad met het oog op zwembaden al wel naar gekeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat versta jij onder een geweldig zwembad? Wij zijn een aantal jaren geleden naar camping Kirchzarten geweest (in het Zwarte woud) ik vond dat een heerlijk zwembad! Niet zo’n zwemparadijs met verschillende glijbanen, maar een paar mooie roestvrijstalen zwembaden, een glijbaan, duikplanken en een fijne grote ligweide erom heen. Mijn kinderen waren toen 5 en 8 jaar oud, maar kan me voorstellen dat als ze wat ouder zijn, ze ook andere eisen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Of is deze iets? https://www.camping-arche.fr/nl/welkom- ... de-larche/
Daar gaan wij dit jaar voor het tweede jaar naartoe. Doen we anders nooit, maar de kinderen vonden die rivier zo fantastisch dat we weer terug gaan. Misschien iets te ver en niet zo’n bijzonder zwembad, maar die rivier maakt alles goed ;-)
En mijn jongens zijn inmiddels 11 en 14 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er mooi uit! Eigenlijk nét ietsje te ver, maar zou kunnen. Ik vind het wel duur, een chalet met drie slaapkamers is toch rond de 1500 euro voor een week. Wat een prijzen...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
(wij zijn de laatste jaren naar de Harz geweest in de zomer, zeer vriendelijk qua prijzen, het is wel even omschakelen!)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
19-02-2019 16:23
Ziet er mooi uit! Eigenlijk nét ietsje te ver, maar zou kunnen. Ik vind het wel duur, een chalet met drie slaapkamers is toch rond de 1500 euro voor een week. Wat een prijzen...
Wij gaan met de vouwwagen, maar ook dan is hij eigenlijk belachelijk duur.
Ik betaal voor 2,5 week €1200,- met mijn eigen vouwwagen! Maar het was vorig jaar wel echt een succes.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook zoeken op zwembaden en dan in de buurt een verblijf.
Hier zijn zwembaden in de Harz:

https://www.harzinfo.de/erlebnisse/fami ... aeder.html

Of via deze site:
https://zwembadvakanties.nl/
madderijn wijzigde dit bericht op 19-02-2019 16:29
11.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. We zijn op dit moment zelf naar Oostenrijk aan t kijken maar dat is toch wel 12-13u rijden.
Tropical island in Duitsland schijnt leuk te zijn als camping.
Not my circus, not my monkeys
Yella78 schreef:
19-02-2019 16:23
Ziet er mooi uit! Eigenlijk nét ietsje te ver, maar zou kunnen. Ik vind het wel duur, een chalet met drie slaapkamers is toch rond de 1500 euro voor een week. Wat een prijzen...
Dit is toch wel het nadeel van het hoogseizoen. Snap met kinderen dat het niet anders kan, maar de prijzen worden flink verhoogd. Als het zo'n pracht zomer als afgelopen jaar gaat worden, kun je in Nederland blijven. Maarja dat weet je nu nog niet natuurlijk. Denk dat je wel gauw rond die prijzen moet denken in deze periode.
Hoe oud zijn je kinderen? Ik moet zeggen dat wij vaak niks te kiezen hadden met vakantie. Wij gingen met de caravan en vaak kozen we een ander land als jaar ervoor. Op bestemming gingen we dan wel altijd wat doen wat wij leuk vonden, maar vaak ging je gewoon mee met pa en ma.
Alle reacties Link kopieren
Het is in het hoog seizoen overal druk. Waar moet een goede camping al die zwembaden van onderhouden wanneer er amper een kip komt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet overal druk hoor. Maar ik snap natuurlijk wel dat een zwemparadijs veel bezoekers nodig heeft.
Een jaar of vijf geleden waren we in Slovenië in een vrij rustig vakantiepark, met op loopafstand een groot zwemparadijs. Daar viel de drukte eigenlijk erg mee. Maar ja, toen was het nog crisis, geen idee hoe dat nu is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in het hoogseizoen naar Duitsland, Ferienresort Hambachtal in Oberhambach geweest. Vanaf Nederland zo'n vijf uur rijden Duitsland in. In een appartementje, maar ze hebben daar ook huisjes. Geweldig ( indoor) sub tropisch zwembad met geloof ik een van de langste glijbanen van Duitsland of Europa, welke van de twee weet ik niet meer. Park zelf had wel erg weinig sfeer, maar ook weer erg veel privacy onderling. En heel betaalbaar in het hoogseizoen. Mooie heuvelachtige en groene omgeving daar. We hebben toen last minute geboekt.
olifant78 wijzigde dit bericht op 19-02-2019 17:04
Reden: Correctie
3.89% gewijzigd
Een kleine camping met zwemparadijs vind je niet.

Wij zijn vorig jaar in Dol de Bretagne geweest, erg leuk park, groot (voor ons doen) maar dat hadden we waar zij zaten (stacaravan) helemaal niet in de gaten. Heerlijk groen ook.

3 zwembaden met verschillende glijbanen en verder nog heel veel andere activiteiten maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. De omgeving is ook erg mooi en afhankelijk waar je woont in Nederland 10 uur of wat korter rijden.
Spanje is 'n stuk zonzekerder. In Duitsland kun je ook gewoon wekenlang kil en regenachtig treffen. Zou gewoon vliegen dus. En 3 maanden geleden al tickets geboekt hebben want nu ben je daar volgens mij best wel laat mee als je nog iets wil vinden voor 't hoogseizoen.
Alle reacties Link kopieren
Daar kun je tenminste een huisje met drie slaapkamers krijgen voor 900 euro per week! Ik heb een optie genomen, ben benieuwd of mijn man en jongens het wat vinden (kinderen zijn dan 14 en 15 jaar). Ik vind die omgeving daar ook super, zijn we een jaar of acht, negen geleden een keer een week geweest en zouden altijd nog een keer teruggaan, twee jaar geleden op terugtocht uit een andere streek weer even doorheen gereden en vonden het weer zo mooi. Dank voor de tip!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doelde hierboven op Hambachtal.

Ja, Bretagne, dat staat ook nog op ons lijstje... Maar ook erg prijzig allemaal, vind ik.

Bulletje, ik ga niet vliegen, dat voelt echt niet goed meer sinds ik weet hoe vreselijk vervuilend dat is. Bovendien is het in het hoogseizoen veel te duur wat mij betreft, met z'n vieren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op de website van capfun.
Glijbanen en zwemplezier in overvloed! De prijzen vallen mee omdat ze altijd net niet helemaal aan het strand, meer of stad zitten, maar een beetje achteraf. En dat vinden wij dan weer een voordeel.
Alle reacties Link kopieren
https://www.irisparc.nl/camping-le-ty-n ... iviteiten/
Super camping. Niet te groot. Buitenbad en binnenbad.
Raften, paintball, tennis, paardrijden, quad rijden, tokkelbaan, survival baan.
Alleen het weer zit niet altijd mee.
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
19-02-2019 17:17
Daar kun je tenminste een huisje met drie slaapkamers krijgen voor 900 euro per week! Ik heb een optie genomen, ben benieuwd of mijn man en jongens het wat vinden (kinderen zijn dan 14 en 15 jaar). Ik vind die omgeving daar ook super, zijn we een jaar of acht, negen geleden een keer een week geweest en zouden altijd nog een keer teruggaan, twee jaar geleden op terugtocht uit een andere streek weer even doorheen gereden en vonden het weer zo mooi. Dank voor de tip!
Graag gedaan, moet wel zeggen, heb nog even gegoogled, de foto's op diverse sites doen het allemaal wel iets mooier lijken dan dat het is. Het park zelf zou ik niet teveel van verwachten. Het straalt niet echt super gezellig uit. Wij houden zelf meer van het camping, knusse idee. Maar het zwembad en de omgeving zijn fantastisch. Ook zijn de mensen van dit park supervriendelijk. En als je van echte rust en op jezelf zijn houdt dan is dit erg geschikt. En inderdaad betaalbaar!
Zijn ze niet tevreden met een aquapark in de buurt waar ze een dagje heen kunnen? Klein en met veel glijbanen is lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken naar die grote campings met zwemparadijzen en of er dan niet pal naast gewoon een kleine camping is. Dat de kinderen naar die zwembaden kunnen (met een gastenkaart ofzo?), en jij effe verderop op je kleinere camping zit. Bijvoorbeeld langs de kust bij Castiglione della Pescaia in de buurt zaten tig campings allemaal op een rij. Geen idee of er eentje een zwemparadijs had... maar ik bedoel: er zijn gebieden waar meerdere campings pal naast elkaar liggen. Ook in Istrië in Kroatië bijvoorbeeld.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dit soort tips zoek ik dus inderdaad, dat iemand zegt: ik was daar en daar in dat knusse huisje, het zat paal naast dat en dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven