Kamperen, maar waar?

29-03-2019 10:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,
Ik weet dat ik met deze vraag eigenlijk naar ‘n reisbureau zou moeten stappen, maar ik heb meer vertrouwen in jullie.

Situatie:
Man, ik, zoon 11 en dochter 10 willen na 2 jaar Schotland en Noorwegen heel graag weer es onze tent uitlaten.
Ik houd van liggen en lezen bij een zwembad (warm weer ook graag!), man houdt van bergen en natuur en dingen zien. Kinderen houden ook van zwemmen en willen graag iets te doen hebben.
Man vooral wordt enorm niet blij van heel grote, toeristische campings met animatie en schoteltelevisies enzo. Ik vrees dat je weinig keuze hebt als je een fatsoenlijk zwembad + glijbaan wilt. En dat warme weer, dus.

Vraag:
Het maakt me eigenlijk niet uit naar welk land we gaan (man wel: die wil niet naar Frankrijk!), als er maar een leuke camping en ‘iets te zien’ qua natuur en stadjes in de buurt is. En dat warme weer dus.

Iemand hier die haar fantastische campingervaring in Spanje, Italië, Kroatië of een ander land waar ik niet eens opkom maar ook fantastisch is met mij wil delen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien net over de grens in Spanje aan de oost kant dan heb je zowel kust als de uitlopers van de Pyreneeën in de buurt. Dus 1 van deze: https://www.spanjevoorjou.com/camping-s ... neeen.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kroatië!
Rondom Starigrad / national park Paklenica.

Mooie wandeling in de bergen / even een steile klim maar daarna een prachtig pad. Mooie zee. Relaxe camping blue sun Paklenica.

Combinatie van vanalles:)
Zwembad met glijbaan is een dure investering, die combinatie vind je niet snel op kleine gemoedelijke campings want dat verdient zichzelf dan nooit terug.

Ergens in je wensenlijstje zul je concessies moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar naar camping l’ Hirondelle in de Drome in Frankrijk (campinghirondelle.com). Naast de regio Ardèche dus bergen en wat ruigere natuur, geen massale camping (minder dan 200 plaatsen) maar wel zwembad met glijbanen, aan een riviertje waar de kinderen lekker kunnen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, zie nu pas dat je man niet naar Frankrijk wil....
Alle reacties Link kopieren
Zoek een meer in de Italiaanse Alpen op. Je hebt er veel mega-campings, maar bij de kleinere meren ook rustige kleine campings. Ik heb er al op verschillende gestaan en het is me altijd prima bevallen.
Langs het Lago Maggiore heb je er verschillende, zolang je niet naar Isolino gaat heb je rust. Vermijd ook het Gardameer. Bij het Lago d'Idro heb je ook een aantal kleine campings. Verder zijn er nog een flink aantal kleinere meren met rustige campings langs de oever. Ik vind de omgeving prachtig, de mensen vriendelijk en het eten overheerlijk. Doordat je in de Alpen zit is het weer niet altijd stabiel, maar wij gaan op dat soort dagen altijd de Alpen uit en bezoeken de grotere steden aan de rand van de Alpen, bijvoorbeeld Milaan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Zwarte woud nabij freiburg (kirchtzarten)

https://www.camping-kirchzarten.de/
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
29-03-2019 10:33
Misschien net over de grens in Spanje aan de oost kant dan heb je zowel kust als de uitlopers van de Pyreneeën in de buurt. Dus 1 van deze: https://www.spanjevoorjou.com/camping-s ... neeen.html
Hier zitten inderdaad mooie campings tussen, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
JessMariano_1986 schreef:
29-03-2019 10:33
Kroatië!
Rondom Starigrad / national park Paklenica.

Mooie wandeling in de bergen / even een steile klim maar daarna een prachtig pad. Mooie zee. Relaxe camping blue sun Paklenica.

Combinatie van vanalles:)
Klinkt goed, maar ik lees op Zoover dat alle faciliteiten die het hotel biedt, verboden zijn voor campinggasten, dus ook het zwembad? Hoe heb jij dat ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-03-2019 10:34
Zwembad met glijbaan is een dure investering, die combinatie vind je niet snel op kleine gemoedelijke campings want dat verdient zichzelf dan nooit terug.

Ergens in je wensenlijstje zul je concessies moeten doen.
Mijn man gaat dus concessies doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
29-03-2019 11:23
Mijn man gaat dus concessies doen ;-)
Je moet echt eens gaan zoeken in de Italiaanse Alpen, pixy. Daar zul je echt wel vinden wat jij zoekt. Kleine campings met een fatsoenlijk zwembad zijn daar namelijk echt wel te vinden. Wij gaan er al jaren heen. Bijvoorbeeld sportcamping Rio Vantone of camping Venus aan het Lago Maggiore, camping Orchidea aan het Lago Maggiore zijn zomaar wat namen die bij mij opploppen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
29-03-2019 10:50
Oh sorry, zie nu pas dat je man niet naar Frankrijk wil....
Stom hè? Dat limiteert de opties best wel enorm!
pixymama schreef:
29-03-2019 11:23
Mijn man gaat dus concessies doen ;-)

Of je boekt meerdere campings. Weekje voor de kids dat mooie zwembad en animatie, voor je man de bergen en de rust, en voor jou het stadje op loopafstand oid.

Doen wij ook vaak.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
29-03-2019 12:05
Je moet echt eens gaan zoeken in de Italiaanse Alpen, pixy. Daar zul je echt wel vinden wat jij zoekt. Kleine campings met een fatsoenlijk zwembad zijn daar namelijk echt wel te vinden. Wij gaan er al jaren heen. Bijvoorbeeld sportcamping Rio Vantone of camping Venus aan het Lago Maggiore, camping Orchidea aan het Lago Maggiore zijn zomaar wat namen die bij mij opploppen.
Je hebt gelijk! Camping Venus lijkt me echt helemaal top. Vanavond meteen bij man in de groep gooien.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook naar de omgeving van Bergamo, in Italië, kunnen kijken. Aan het Lago d'Iseo liggen verschillende campings, zoals deze : https://www.zoover.nl/italie/lombardije ... ia/camping. Ik ken het niet zelf, maar het lijkt me een fijne camping voor kinderen, heeft een klein zwembad en ligt in de uitlopers van de Alpen. Bergamo is een mooie oude stad, en Milaan is ook niet heel ver weg.
edit : oh , deze ligt aan het Lago d'Endine.
nounou
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
29-03-2019 12:51
Je hebt gelijk! Camping Venus lijkt me echt helemaal top. Vanavond meteen bij man in de groep gooien.
't Is trouwens aan het Idromeer. maar dat had je al ontdekt denk ik.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
pixymama schreef:
29-03-2019 11:22
Klinkt goed, maar ik lees op Zoover dat alle faciliteiten die het hotel biedt, verboden zijn voor campinggasten, dus ook het zwembad? Hoe heb jij dat ervaren?
Wij hebben niet ervaren dat we nergens mochten komen, maar was ook niet perse nodig want in de zee en aan het strand genoeg voorzieningen incl watertoestel etc.
Camping was gemoedelijk en het weer was super lekker (eind juni destijds).
Alle reacties Link kopieren
kroatie is echt heel erg leuk. Slovenie is ook mooi.

Wij zaten in Kroatie wel op mega mega camping maar op een dusdanige plek dat je het mega niet mee kreeg. Wij zaten op BiVillage .Is wel duur , heeft zwembaden, dichtbij leuk plaatsje en in de omgeving zat te doen. Als je voorin staan is het dus dat mega gedoe, maar achterin, bij de duikschool is het heerlijk rustig
Alle reacties Link kopieren
wij waren ook in Italie maar vonden de plekken daar dusdanig klein (echt scheerlijn aan scheerlijn) 60/80 m2 max dat wij daar gillend weg zijn gegaan. ik krijg daar echt de kriebels van zo dicht bij elkaar staan.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
29-03-2019 15:56
wij waren ook in Italie maar vonden de plekken daar dusdanig klein (echt scheerlijn aan scheerlijn) 60/80 m2 max dat wij daar gillend weg zijn gegaan. ik krijg daar echt de kriebels van zo dicht bij elkaar staan.
Dat is op veel Italiaanse campings inderdaad schering en inslag. Als je Frankrijk gewend bent, valt dat echt wel tegen. Ik snap ook niet zo goed waarom dat is. Gelukkig zijn er ook campings waar dat anders is, maar da's wel goed zoeken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
29-03-2019 16:21
Dat is op veel Italiaanse campings inderdaad schering en inslag. Als je Frankrijk gewend bent, valt dat echt wel tegen. Ik snap ook niet zo goed waarom dat is. Gelukkig zijn er ook campings waar dat anders is, maar da's wel goed zoeken.

Venus is ook krap... wij zijn daar in 2009 (of 8) geweest... Leuke omgeving .. maar zoooooo vol dan (in de zomervakantie). Agri campings zijn ruimer maar hebben niet wat TO zoekt. Anders kan ik huis op de heuvel aanbevelen :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie input! Weer stof tot nadenken, dus we hebben een joekel van ‘n tunneltent, dus een beetje ‘n ruime plek is wel handig.

Man vindt Kroatië ook leuker dan Italië (?), zal Poldervrouws camping eens gaan bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
29-03-2019 11:08
Zwarte woud nabij freiburg (kirchtzarten)

https://www.camping-kirchzarten.de/
Deze ook nog bekeken, maar ik vind het Zwarte Woud niet warm genoeg - tenzij we zo’n zomer krijgen als afgelopen zomer natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens in Oostenrijk.
Prachtige campings in het groen, tussen de bergen, zon en ook genoeg campings met een zwemparadijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven