1 uur 15 min overstaptijd San Francisco haalbaar?

14-04-2019 19:01 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wij gaan onze droom huwelijksreis maken naar hawaii! Nu is het vluchtschema gewijzigd en hebben we 1 uur en 15 minuten om over te stappen op San Francisco. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat gebeurd er als je de aansluiting mist? We hebben het geboekt als 1 ticket maar de vluchten zijn wel met twee verschillende luchtvaartmaatschappijen (Lufthansa en United Airlines) Ik bel morgen ook even met de ticketverkoper maar hoop op wat geruststellingen. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Tis wel krap, wij stonden zeker een uur in de rij! Als je mist ga je op de volgende vlucht mee, als er plek is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook veel te krap. Wij hadden officieel 1,5 uur en ik had gebeld en gevraagd of dat goed was en volgens Exitreizen waar ik geboekt had was dat zo maar we kwamen het vliegtuig uit, en het hele gedoe met de douane en koffers pakken en koffers weer afgeven zorgde ervoor dat we meteen moesten boarden. Kon niet eens even naar de wc. Het was behoorlijk stressvol.

La, gaaf hoor Hawaii! Wij zijn er 2 keer geweest en ik wil terug. Hebben Kauai nog niet bezocht.
Voor de voorpret zou je even Wout of the world op moeten zoeken op YouTube, hij en zijn vriendin zijn er ook geweest en hij heeft leuke filmpjes daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Oh en vallen Lufthansa en United niet onder een dak?
Alle reacties Link kopieren
Het is krap, want je hebt altijd kans op vertraging bij vertrek vanuit Nederland en je moet in San Francisco door de douane wat soms best lang kan duren. Vaak laten ze wel de mensen die een overstap hebben als eerste uit het vliegtuig.

Mocht je je aansluiting missen, word je overgeboekt op de eerstvolgende vlucht, als er plek is. Meestal zijn er wel een aantal plaatsen beschikbaar. Ik heb 4x in de VS mijn aansluitingen gemist en kon altijd meteen op de volgende vlucht mee, zonder problemen en zonder extra kosten.
Ik zou het er niet op wagen. Je moet op San Francisco door immigrations en je bagage ophalen en weer afgeven. Dan is 1 uur 15 min echt heel krap. Je weet niet hoe druk het gaat zijn, maar de kans dat het niet lukt is best groot.
Lufthansa en United vallen onder dezelfde alliantie dus als je het op 1 ticket geboekt hebt is dat het probleem niet. Als je de vlucht naar Hawai mist zullen zij je kosteloos op een volgende vlucht boeken, maar daarop moet dan wel net plaats zijn.
Op de terugweg kan het meestal wel, dan hoef je niet door controles bij de overstap en wordt je bagage automatisch geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Is San Francisco je eerste landing in de VS? Of heb je ook nog een overstap in bijvoorbeeld Chicago of zo? Je gaat in ieder geval de douane en paspoortcontrole door op de eerste plaats waar je voet op Amerikaanse bodem zet. En dan is anderhalf uur te krap. Ben je elders al door de mangel gehaald dan kan het vaak wel.
nee red je niet
Dat ga je niet redden omdat je in de USA je koffer zelf van de band moet halen en opnieuw moet inchecken. Ze doen niet aan doorlabelen om veiligheidsredenen.
Het is extra vervelend dat je niet met dezelfde maatschappij vliegt, want zo hoeven zij het niet voor je op te lossen.

Wel gaaf zeg, Hawaii!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook in eerste instantie zoiets toen heb ik gevraagd om een andere vlucht met meer tijd. De kans dat je het haalt is klein en richting zo'n vakantie wil je toch liever geen stress? Op de terugweg vlogen we via LAX daar hebben we 6 uur moeten wachten dat is dan weer het andere uiterste.

Ik had ook geboekt via Exit reizen. Ze zeiden ook dat het voldoende tijd was, maar toch omgeboekt nadat ik nogmaals had aangegeven dat ik liever meer tijd had, maar volgens mij had ik in eerste instantie zelfs maar 55 minuten.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik heb wel eens met meer tijd me overstap gemist in de US
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dan inderdaad morgen vragen wat er qua opties zijn om de vlucht om te boeken zodat we meer overstaptijd hebben. Klinkt niet veelbelovend en we willen inderdaad wel ontspannen op reis! Bedankt voor alle tips. @dolfje ik ga het YouTube kanaal bekijken straks :-)
Alle reacties Link kopieren
Maar heel vaak kloppen die tijden niet, de vliegtijd dan bedoel ik.
Als je vooraf geen vertraging hebt kom je ook best vaak eerder aan dan in het schema staat.
Wat je kunt doen is zover mogelijk vooraan in vliegtuig zitten, dat scheelt ook al qua tijd.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
14-04-2019 19:55

Wat je kunt doen is zover mogelijk vooraan in vliegtuig zitten, dat scheelt ook al qua tijd.
Dat kon toen bij ons niet, wij zaten dus helemaal achteraan in een megatoestel en dat duurde inderdaad heel lang voor we eruit waren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vorig jaar een ruimere overstap op Washington, maar waren binnen 30 min al door de douane heen. We konden ook al gelijk onze koffers doorlabelen.
Alle reacties Link kopieren
Ga je niet redden op een grote luchthaven. Vliegtuig uit, lopen, paspoort controle, bagage etc. om dan nog maar niet over eventuele vertraging te spreken.
In mijn ervaring is SFO een ramp. Ik ben daar nooit sneller dan 1,5-2 uur doorheen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Zitten we op dezelfde vlucht? ;-)

Ik heb hetzelfde probleem. Ik vlieg alleen het eerste deel met Swiss en de rest met United naar Kona. Ook anderhalf uur overstap tijd.

Mijn paspoort is op zich al wel bekend in de VS en dat gaat iets sneller. Helaas gaat dat volgens mij niet op voor kinderen die ik mee heb.

Waar ga jij heen? Ik Big Island, Maui en Oahu, drie weken. Kauai had ik graag gewild, maar ik moest keuzes maken. Wellicht een volgende keer :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even met United gebeld, en zij geven aan dat het tijd genoeg is. Ik ben benieuwd.

Leuke tip Wout of the world, het duurt nog even voor ik ga, dus even genieten zo :)
Alle reacties Link kopieren
Lekker vooruitzicht ook TropischVisje. Wanneer ga je?

Wij zijn er dus 2x geweest waarvan de eerste keer Las Vegas in combinatie met Oahu en Maui en de tweede keer Oahu en Big Island. Dus als je nog tips wilt roep maar.
En over een aantal jaren gaan we nog een keer en dan denk ik dat we voor Kauai en weer Maui gaan. Tenminste dat wil ik en ik zeg altijd maar zo tegen man : Happy wife, Happy life :P
Alle reacties Link kopieren
Pfoe dit is wel krap. Als je net een Aziatische jumbo voor je hebt dan gaat het niet lukken. Ik zou zelf toch ruimer proberen te krijgen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Veel te krap, Je moet door Immigration, je koffers op halen en daarna de koffers opnieuw afgeven voor de volgende vlucht.
Daarnaast vind ik (persoonlijk) wat extra tijd ook wel prettig om een beetje tot rust te komen.
Alle reacties Link kopieren
Als je het als 1 ticket boekt, ookal zijn het verschillende maatschappijen, en ze zeggen zelf dat het genoeg tijd is gewoon doen.

Probeer stoelen te reserveren dicht bij de uitgang van het vliegtuig en zorg dat je en snel uit bent. Als je merkt dat je in tijdnood komt gewoon aangeven bij iemand bij immigration zodat je sneller doorkan. Komt wel goed. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Red je niet. En áls dat wel het geval is, bij god's gratie, redt je bagage het niet. Ik spreek uit ervaring.
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
15-04-2019 14:39
Lekker vooruitzicht ook TropischVisje. Wanneer ga je?

Wij zijn er dus 2x geweest waarvan de eerste keer Las Vegas in combinatie met Oahu en Maui en de tweede keer Oahu en Big Island. Dus als je nog tips wilt roep maar.
En over een aantal jaren gaan we nog een keer en dan denk ik dat we voor Kauai en weer Maui gaan. Tenminste dat wil ik en ik zeg altijd maar zo tegen man : Happy wife, Happy life :P
De moeite waard dus :D

Wij gaan in augustus, 23 dagen. Alleen Hawaii. Tips erg graag!
Big Island, hebben jullie daar 1 locatie gedaan of meerdere? We zijn daar 8 dagen en twijfel of we naast Kona ook nog een paar dagen Hilo moeten doen. Of valt het wel mee met de afstanden rijden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven