Familie Mexico naar NL: tips

17-04-2019 10:44 25 berichten
Hoi allemaal,

Familie uit Mexico komt naar Nederland. Ze verblijven bij ons thuis 4 volle dagen, 5e dag vertrekken we met z'n allen naar andere familie.

Noord-Holland hebben ze eerder bezocht, dus die kant gaan we niet op. We gaan sowieso naar Maastricht en Valkenburg.

Wat moeten ze nou écht zien en is de moeite waard om te zien/te doen in Nederland?

Afstand is geen enkel probleem.

Thanks!
Zijn ze al in de Keukenhof geweest?
Giethoorn.
De Deltawerken
Kinderdijk
Efteling
Alle reacties Link kopieren
Paar dingen die in mijn hoofd opkomen:

Kinderdijk
Een of andere oude vestingstad, Naarden of Willemstad bijvoorbeeld
Slot Loevestein
Neeltje Jans
Een waddeneiland
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Delft beviel goed bij Zuid Amerikaanse vrienden.
Mooie authentieke stad met veel oude gebouwen en kunstmusea. En je kunt nog een cursus delfts blauw schilderen doen bij Royal Delft.
En ook niet onbelangrijk: een heel stuk rustiger en minder attractiepark dan Amsterdam.

Verder is Madurodam leuk, icm het binnenhof en vredespaleis etc
In Zeeland heb je ook mooie plaatsjes.
Alle reacties Link kopieren
Schiedam (stadsmolens en jeneverstokerijen), Maassluis (mooi haventje), eventueel Rotterdam als ze van moderne gebouwen houden, de zee en de Nieuwe Waterweg zien in Hoek van Holland. Of ipv HvH een stukje strand in Rockanje en vanuit daar via de deltawerken naar Goedereede, Ouddorp, Zierikzee, Veere en Middelburg
Alle reacties Link kopieren
Kunnen ze fietsen? Dan Park Hoge Veluwe + Kroller Muller museum.
Kinderdijk misschien?
Giethoorn is ook altijd leuk, met boottochtje natuurlijk.
Bezoekje aan een kaasboerderij?
Dagje Texel met de boot en dan op het eiland rondrijden/fietsen, even naar het strand/duinen, naar het zeehondencentrum en kijken bij het parachutespringen op het vliegveldje.
Deltawerken.
Rotterdam (splash tour en euromast).
Efteling (maar dan alleen op een doordeweekse dag buiten de vakanties)

Dat zijn zo de eerste dingen die bij me opkomen.
Maar veel hangt natuurlijk ook af van persoonlijke interesses.
Om welke leeftijdscategorie gaat het? Hebben ze speciale interesses, houden ze van kunst, cultuur, natuur, shoppen, wandelen? Wonen ze zelf in de stad of buiten de stad?

We hebben een keer een tante uit Peru op bezoek gehad, die was helemaal gek van alles wat met de koninklijke familie te maken had, voor haar was een bezoekje aan paleis het Loo geweldig.

Een zwager uit Peru vond het heel leuk dat er zoveel groen is in Nederland, gewoon in de stad. Hij vond het heel bijzonder om in het stadsparkje op een paar minuten loopafstand van ons huis de eendjes te gaan voeren en naar de kinderboerderij te gaan. Terwijl er in Peru natuurlijk veel meer natuur is (uitgestrekte regenwouden en hoge bergen), maar niet middenin de stad. Bij thuiskomst vertelde hij iedereen dat wij aan de rand van een groot nationaal park wonen :-)

Overigens denk ik dat je het programma ook niet moet overladen met activiteiten. Gewoon een dagje niets doen, rondje lopen door de wijk , boodschappen doen (of naar de markt) en even een kopje koffie drinken ergens, kan ook heel prettig zijn.

Waarschijnlijk zullen ze het ook wel leuk vinden om iets van jullie normale leven te zien. Zoals waar je je dagelijkse boodschappen doet, waar je werkt, waar de school van de kinderen staat, de sportclub even bekijken, de bibliotheek, dat soort dingen.
Niet te vergeten het gewone dagelijkse straatbeeld met fietsers tijdens de ochtendspits.
Mijn vriend vond dat heel bijzonder toen hij net in Nederland was, mannen in net pak met een koffertje achterop de fiets op weg naar kantoor, moeders met kinderen in bakfietsen, al die scholieren op de fiets, grote fietsenstallingen bij het station. Daar heeft hij heel wat foto's van gemaakt destijds.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-04-2019 10:51
Giethoorn.
gezellig tussen alle aziaten.. Echt.. was er vorige week zelf (mijn wandelroute ging door giethoorn) wat een verschrikking... Busladingen vol..
Alle reacties Link kopieren
Onze Franse vrienden waren weg van Deventer en hun kinderen van de overtocht met een pontje, de draaimolens en de kinderboerderij
Alle reacties Link kopieren
heel simpel: de Veluwe en bijvoorbeeld de bossen op de Utrechtse Heuvelrug, is een compleet andere soort natuur dan zij kennen.
Je kunt het ook over de grens zoeken: een dorp met houtwerkhuizen in Duitsland waar je ze ook kennis kunt laten maken met heerlijke conditoreien, apfelstrudels en megagrote schnitzels ;-D
Of naar Antwerpen met de honderden Belgische speciaal biertjes!
Delft
Leiden
Veluwe
Rotterdamse haven
Wassenaarse slag
Apeldoorn en omgeving
Dagje Texel
anoniem_650aaeb67f04b wijzigde dit bericht op 18-04-2019 01:43
40.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Draaimolens moet draaiorgels zijn
Alle reacties Link kopieren
Thorn
Schiermonnikoog
Bourtange
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Openluchtmuseum in Arnhem. In Maastricht: grotten, Enci groeve. Lopen van Valkenburg naar Maastricht, mooie wandeling.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
17-04-2019 19:12
Openluchtmuseum in Arnhem.
+1
Hebben ze zelf wellicht ook al iets bedacht wat ze echt willen zien als ze hier zijn? Toen vrienden van mij naar Nederland kwamen voor een lang weekend hadden ze al bedacht dat ze naar Keukenhof wilden dus ik ging gezellig mee. Zelf zou ik er niet zo gauw heen gaan maar het was een zeer geslaagde dag en tussendoor kon ik ze wat meer informatie geven over de soms heel simpele dingen. Een kinderboerderij kenden ze namelijk niet enzo.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
17-04-2019 11:18
Schiedam (stadsmolens en jeneverstokerijen)
Schiedam zou ik niet doen, 2 mooie straten in het oude centrum en verder een verpauperd winkelcentrum en iets te veel tokkies (kom er oorspronkelijk vandaan en het is er de afgelopen 10 jaar niet beter geworden...).
redbulletje schreef:
17-04-2019 15:23
Je kunt het ook over de grens zoeken: een dorp met houtwerkhuizen in Duitsland waar je ze ook kennis kunt laten maken met heerlijke conditoreien, apfelstrudels en megagrote schnitzels ;-D
Of naar Antwerpen met de honderden Belgische speciaal biertjes!
Die houtwerkhuizen zie je in Zuid Limburg ook veel in het heuvelland (Epen/Vijlen).
Alle reacties Link kopieren
De hanzesteden: leuke combi: Zutphen en Deventer
Alle reacties Link kopieren
Zaanse schans, volendam, elburg, muiderslot, pampus.Met mooi weer lekker ook een stukje water met hollandse luchten.
Alle reacties Link kopieren
Orvelte, Drenthe, museumdorp, net wat minder massaal dan bijv. Giethoorn (maar ook geen bootjes)

Kamp Westerbork, indrukwekkende geschiedenis.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Drie landen punt. Aachen, Luik.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven