Tips voor Leiden/Den Haag

17-04-2019 12:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit de komende twee weekenden in de buurtvan Leiden. Komend weekend zit er pasen in en weekend erop koningsdag.

Ik was iig van plan om naar Den Haag en Leiden zelf te gaan (leuke stadwandeling ofzo)

Maar dan heb ik nog 2 volle dagen over per weekend.

Ik zoek leuke tips om wat te ondernemen in mijn eentje. Ik wil niet naar de Keukenhof :-) en ik hou niet van Koningsdag (althans, dat geslenter op de vrijmarkt)
Alle reacties Link kopieren
De Erwin Olaf tentoonstelling in het Gemeentemuseum in Den Haag!

Flinke strand-/duinwandeling, bijvoorbeeld door de Meijendel. Goed te combineren met museum Voorlinden.

Een fiets huren vanuit Leiden en dan fietsen richting de Kagerplassen/Roelofarendsveen.
Alle reacties Link kopieren
als u van oude auto's houdt: Louwman museum in Wassenaar.
Er is een bushalte in de buurt.

Wandelen in de waterleidingduinen tussen Scheveningen en Wassenaar.
Of beter nog: fietsen.

ik vind de omgeving best leuk om doorheen te fietsen, (molentje hier, watertoren daar, dorpsmuseum) maar echte attracties zou ik nauwelijks weten).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
De vleermuisgrot in Wassenaar, het Vredespaleis of het Mauritshuis. Die laatste zeker doen als je van oude meesters houdt.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Op zondag naar https://rijksmuseumboerhaave.nl/bezoek/
Japan museum Sieboldhuis
https://www.sieboldhuis.org/informatie/bezoekersinfo

Koningsdag in Leiden valt allemaal wel mee hoor qua drukte.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
17-04-2019 12:50
De Erwin Olaf tentoonstelling in het Gemeentemuseum in Den Haag!

Flinke strand-/duinwandeling, bijvoorbeeld door de Meijendel. Goed te combineren met museum Voorlinden.

Een fiets huren vanuit Leiden en dan fietsen richting de Kagerplassen/Roelofarendsveen.
Olaf ben ik al geweest.

Fiets huren is idee, wandelen ook (ga lig stadswandelingen doen)
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
17-04-2019 13:30
De vleermuisgrot in Wassenaar, het Vredespaleis of het Mauritshuis. Die laatste zeker doen als je van oude meesters houdt.
Kan je het vredespaleis in ?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-04-2019 15:00
Op zondag naar https://rijksmuseumboerhaave.nl/bezoek/
Japan museum Sieboldhuis
https://www.sieboldhuis.org/informatie/bezoekersinfo

Koningsdag in Leiden valt allemaal wel mee hoor qua drukte.

IS Boerhaave niet heel erg op kinderen gericht ?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-04-2019 15:04
IS Boerhaave niet heel erg op kinderen gericht ?
Ik vond het heel interessant om al die instrumenten te zien en hoelang die al gebruikt worden. Nog steeds, in aangepast materiaal en model.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
- strand van Katwijk combineren met Katwijks Museum en bezoekje aan de vuurtoren. Op zaterdag is er echt een leuk centrumpje met veel leuke boetiekjes, zondag alles dicht. Goed te doen met de bus.

-Leiden: Museum van Volkenkunde en RMO vindt ik de leukste musea. Boerhave is ook voor volwassenen hoor, maar interesse in techniek is wel een vereiste. Wandeling door de hortus botanicus en neem dan ook een kijkje in het academie gebouw (je kunt leuk lunchen bij de faculty club, mag ook als buitenstaander).
Neem bij je stadswandeling een kijkje in de Pieterskerk en de Hooglandse kerk, bezoek het pelgrimshuis, erg leuk.
Koningsdag: vermijd dan het centrum van Leiden, viel idd altijd wel mee, maar de laatste jaren is het echt wel druk. Tenzij je bandjes enzo wel leuk vindt, ga dan naar de oude rijn.

Den Haag: Mauritshuis is erg mooi. Panorama mesdag ook echt de moeite waard vind ik. Lekker beetje slenteren bij de Denneweg en omgeving, leuke antiekwinkeltjes en boetiekjes.

Als je een fiets gaat huren, fiets dan ook een ronde wassenaar, heerlijk door de bossen en ondertussen je vergapen aan de huizen.
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
17-04-2019 16:01
- strand van Katwijk combineren met Katwijks Museum en bezoekje aan de vuurtoren. Op zaterdag is er echt een leuk centrumpje met veel leuke boetiekjes, zondag alles dicht. Goed te doen met de bus.

-Leiden: Museum van Volkenkunde en RMO vindt ik de leukste musea. Boerhave is ook voor volwassenen hoor, maar interesse in techniek is wel een vereiste. Wandeling door de hortus botanicus en neem dan ook een kijkje in het academie gebouw (je kunt leuk lunchen bij de faculty club, mag ook als buitenstaander).
Neem bij je stadswandeling een kijkje in de Pieterskerk en de Hooglandse kerk, bezoek het pelgrimshuis, erg leuk.
Koningsdag: vermijd dan het centrum van Leiden, viel idd altijd wel mee, maar de laatste jaren is het echt wel druk. Tenzij je bandjes enzo wel leuk vindt, ga dan naar de oude Nieuwe rijn.

Den Haag: Mauritshuis is erg mooi. Panorama mesdag ook echt de moeite waard vind ik. Lekker beetje slenteren bij de Denneweg en omgeving, leuke antiekwinkeltjes en boetiekjes.

Als je een fiets gaat huren, fiets dan ook een ronde wassenaar, heerlijk door de bossen en ondertussen je vergapen aan de huizen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Of fiets van naar de bollenvelden (Noordwijk, Noordwijkerhout, Lisse) en combineer dat met het strand.

Ook leuk: stukje kajakken/suppen oid in de leidsche grachten.
Beelden aan zee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben terug.. Ik heb een stadswandeling door Leiden gedaan en ik heb de Hortus bezocht. Ik heb gewandeld op landgoed de Horsten en ik heb gevaren.. Super leuk maar het weer was dan ook fantastisch.

Komend weekend weer die kant op , maar dan is het stuk minder fraai qua weer. Dan ga ik naar Den Haag iig
Alle reacties Link kopieren
In Den Haag kan je in het weekend een kaartje kopen voor de Tourist Tram (15 euro). Kaartje is 24 uur geldig en de tram rijdt langs de meeste hoogtepunten in Den Haag en Scheveningen. Je kan overal op de route uitstappen en later weer opstappen, en er zit een audiotour bij met uitleg over de bezienswaardigheden. Je krijgt met je kaartje van de tourist tram ook korting op sommige andere plekken. Verder is museum De gevangenpoort bij het Binnenhof erg interessant om een keer gezien te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig was het gister prachtig weer. Heerlijk in den haag gestruind. Vandaag helaas koud en regenachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven