Midweekje Oisterwijk

19-04-2019 21:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vertrekken we voor ons verblijf in Oisterwijk.
We gaan naar een verbouwde boerderij met een vriendenstel (met kinderen).
Wij (partner en ik) kennen die kant van Brabant een beetje (voornamelijk Tilburg) maar zijn vooral op zoek naar leuke uitjes.

We zijn met 4 volwassenen en 6 kinderen (in de leeftijd van 5-11 jaar) en 3 honden.

We zijn dus op zoek naar uitjes waar we max 4-5u weg zijn (of langer als de honden mee mogen) waar wat leuks voor de kinderen te beleven is (geen Efteling).
Kinderen (jongens en meisjes) zijn allemaal actief. Zwemmen, klimmen, rennen heeft voorkeur. Maar evt een doe-museum kan ook.

Ook zullen we op en om ons verblijf verblijven en met de honden het bos e.d. ingaan. Maar mocht er iemand een mooi stukje weten (bepaald natuurgebied/blote voetenpad/oid) dan houden we ons aanbevolen.

Ook tips om lekker (betaalbaar) te eten zijn welkom. :-D
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat me te binnen schiet zijn de Drunense duinen en Heusden.
Ja Heusden is erg mooi om te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Beekse Bergen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie omgeving. Ook met (voor) kinderen. https://www.bezoekoisterwijk.nl/waar-te ... t-kinderen
Alle reacties Link kopieren
De Gerithoeve in Oisterwijk is erg leuk met mooi weer. Is een grote buitenspeeltuin met een goed terras, binnen is er ook nog het een en ander te doen maar dat is niet supergroot.
En een keer eten bij de Struifkabouter- pannenkoekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Streekpark klein Oisterwijk is erg leuk met mooi weer, daar vlakbij zit een prima pannenkoekenhuis en ijsboerderij. De steenuil in Oirschot en dippie doe in best zijn ook leuk. De reuselhoeve in moergestel en de oisterwijkse bossen en vennen zijn natuurlijk sowieso al prachtig. Je hebt ook een leuk speelbos bij natuur monumenten
zusvanmijnbroer wijzigde dit bericht op 19-04-2019 22:25
Reden: Nog wat toegevoegd
30.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beekse bergen
Alle reacties Link kopieren
Drunense duinen
Duinoord in Helvoirt
om te zwemmen is het meest dichtbij volgens mij staalbergven of ijzeren man (als het over een tijdje is, zal nu nog koud zijn)
Beekse bergen safaripark of speelland,
Speelbos gilze
Bij minder weer een binnen alternatief; ontdekstation spoorzone Tilburg
Heel lekker Thais gegeten daar. Als je kinderen daar ook van houden.
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor de tips!
Ik ga ze dit weekend eens bekijken.
Ik hou mij voor meer tips aanbevolen! :)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Mooie omgeving daar! De Drunense Duinen hebben een wandelroute waar de honden los mogen; met water en duinen , erg leuk. Bij de Oisterwijkse Vennen kun je ook erg mooi wandelen.
Natuurmuseum Brabant in Tilburg is ook erg leuk.
Heusden is ook leuk.
Beekse Bergen en Speelland Beekse Bergen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn in de ochtend een mooie wandeling gaan maken en in de middag naar het klimbos in Goirle geweest. Leuk survivalpad gedaan (vanaf een jaar of 4) en kan met rolstoel (speciale opdrachten).

Nog 3 dagen te gaan!
Natuurmuseum gaan we waarschijnlijk donderdag doen, moet hier wat slechter weer worden. Wij zijn er al wel geweest, vrienden nog niet. Zin in!
Morgenavond gaan we eten bij de pannenkoekenboerderij. :)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
En langs gaan bij Robert natuurlijk!!!! :-D
Show me how you do it and I promise you I promise that I'll run away with you, I'll run away with you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven