Sumatra en Bali

17-05-2019 11:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een paar weken naar Sumatra en Bali. Onder andere de jungle in Sumatra. Wie weet wat je eigenlijk voor kleding moet meenemen? Ik snap dat je niet met dertien centimeter hoge hakken de bush in moet gaan en ik wil graag respect hebben voor het geloof. Wie heeft er tips?
Gewoon je zomerkleren met wat grote sjaals zodat je jezelf kunt bedekken.

Lichte gympjes en slippers.

Een longsleeve t-shirt en een lange broek tegen de muggen.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Sumatra is overwegend islamitisch en vrij strikt daarin. Dus benen en schouders bedekt maar het liefst wel luchtig want de luchtvochtigheid is hoog. Ik had een dunne omslagdoek mee om over mijn schouders te dragen als dat nodig was.

Als je echt de jungle in gaat zorg dan ook voor een lange broek en stevige schoenen (En wat langere sokken). In sommige gebieden zitten veel bloedzuigers, die wil je niet overal terug vinden na een hike :@@:
Alle reacties Link kopieren
Als je naar het gebied rond Medan gaat (Bukit Lawang, Tobameer, etc), hoef je weinig rekening te houden met kleding. Dat deel is overwegend christelijk. Dat betekent niet dat je er in hotpants en naveltruitjes over straat kunt, maar een gewone korte broek en t-shirt zijn prima.

Voor de jungle zou ik dan een dunne lange broek en vestje met lange mouwen meenemen. Vooral ter bescherming tegen muggen en ander ongedierte. Qua schoenen vooral iets wat licht en luchtig is, maar wel gesloten.

Neem kleding en schoenen mee die snel drogen, want je gaat onherroepelijk een keer (of vaker) zeiknat regenen. Niet alleen in het bos.
Gewone outdoor kleding. In de jungle loop je liefst met lange (afrits)broek en sokken vanwege de muggen. Je kunt in steden gewoon in hemdjes of t-shirts lopen, tenzij je een tempel of moskee bezoekt, maar daar staat vaak 'n bak met sjaals die je kunt omwikkelen als je iets met blote schouders of blote benen draagt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon losvallende kleding die je knieën en schouders bedekt voor Bali. Al lopen er ook genoeg in hotpants en hemdje. Ook bij de tempels, hoe kom je erbij.
Alle reacties Link kopieren
Je gewone zomerkleren. Bali is prachtig. Als je een tempel wil bezoeken waar het niet toegelaten is om korte broeken ofzo te dragen, dan krijg je meestal wel een kleed om alles te bedekken, geen probleem.
erizito schreef:
17-05-2019 21:18
Gewoon losvallende kleding die je knieën en schouders bedekt voor Bali. Al lopen er ook genoeg in hotpants en hemdje. Ook bij de tempels, hoe kom je erbij.
Bij de tempels staan ze juist lappen/sjaals etc uit te delen die je om je te blote delen kunt wikkelen. Anders mag je er simpelweg niet eens in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven