Ferries Kroatische eilanden

17-05-2019 19:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan volgende maand 2 weken naar Kroatië. We beginnen in Split en gaan van daaruit naar Dubrovnik met de auto. We blijven wat langer in Split om vanuit daar naar de bekende meren te gaan en we willen nog met de boot naar een aantal eilandjes (Brac, Hvar, Vis bijvoorbeeld). We hebben ook 2 overnachtingen op het eiland Korcula.

Nu heb ik al wat rond gegoogled voor ferry schema's naar Korcula waarbij we de auto mee willen nemen zodat we daar ook rond kunnen rijden, maar ik kan er geen chocola van maken. Ik vind wel verschillende sites met routes (maar ook vaak gedateerd), maar nog geen site gevonden waarbij ik ook daadwerkelijk tickets kan boeken voor de overtocht.

We nemen liever niet de ferry naar Korcula vanuit Split. We willen Split - Dubrovnik echt rijdend afleggen, omdat we hebben gelezen dat dat een erg mooie route is. Dus het liefst stappen we op de ferry ergens tussen Makarska of Ploce naar Korcula toe.

Wij dachten dat het handig is om van te voren al tickets voor de ferry te boeken (aangezien we de auto mee willen nemen), maar is dit ook echt noodzakelijk? Of kan je ook aan komen rijden en wachten op de volgende ferry?

Zijn er hier Kroatië kenners die ons uit de brand kunnen helpen?

Dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op Brac en Korkula geweest. Een ticket koop je bij de boot. Daar zit gewoon een ticketshop.

Van Split kan je prima in 1 dag naar Brac de reis is niet zo lang.

Wij zijn naar Korkula gereden vanuit de kant van Dubrovnik en met de boot dan door naar Split.
Alle reacties Link kopieren
https://www.putovnica.net/prijevoz/brod ... red-cijena

Dit is toch best te begrijpen ondanks dat je geen woord Kroatische spreekt?
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens de ferry maatschappij overal:

https://www.jadrolinija.hr/
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
17-05-2019 19:55
Dit is trouwens de ferry maatschappij overal:

https://www.jadrolinija.hr/
Oh dank! Ik kwam enkel uit op hun oude website, deze stond er niet tussen.

Maar het is dus geen probleem om daar tickets te kopen? Niet dat er maar beperkte plekken zijn voor auto's en je niet meer mee kunt. Onze overnachtingen staan namelijk al wel vast.
Alle reacties Link kopieren
Via de site van Jadrolinija kun je gewoon online boeken. Maar aan de havens zelf kun je ook tickets krijgen hoor, hoewel er in het hoogseizoen misschien wachtrijen kunnen zijn. De meeste ferry's gaan meerdere keren per dag, dus je komt uiteindelijk wel mee hoor.

Naar Vis kun je volgens mij alleen vanuit Split met de auto. De andere verbinding vanaf daar naar Korcula en Hvar is alleen voor voetgangers (ook met Krilo).
Doordat Vis wat afgelegen ligt en er niet heel veel boten heen gaan, is het er een stuk rustiger dan op bijvoorbeeld Brac en Hvar. Ik vond het een prachtig eiland.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het voorseizoen geweest en weet daarvan dat mensen aansluiten in een rij.

Soms al erg vroeg.

Hoe het in hoogseizoen zit weet ik niet.

Misschien iemand anders?
Zou dat echt werken in het hoogseizoen? Wij wilden naar een nationaal park op een eiland in Kroatië en daarvoor waren in onze twee weken alle veerboten volgeboekt. Ook op bijv de ferry Calais-Dover kun je echt niet op de dag zelf nog boeken in het hoogseizoen.
Ik zou het er niet op gokken.
Alle reacties Link kopieren
@MinkeDeWit
We willen inderdaad op safe spelen en de tickets voor de ferry zsm boeken.

Ik weet niet precies wanneer het hoogseizoen begint, maar wij vertrekken begin juni. Het Pinksterweekend valt ook in onze vakantie dus ik gok dat het dan drukker zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zowel vanaf Split als vanaf Orebic (en Ploce-Trpanje, of rijden naar Orebic) met de autoferry naar Korcula. Ik heb het 2 weken geleden gedaan (Split-Vela Luka en Korcula-Orebic). Naar en van Orebic gaan de hele dag door autoferries, van Split 2 pd.

Een ticket online boeken kan, maar dat wil niet zeggen dat je een gegarandeerde plek op de ferry hebt want het is wie het eerst komt, het eerst maalt. Nou maakt dat voor Orebic niet zoveel uit want dan ga je gewoon een uur later.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een overtocht geboekt in Kroatie (en ga al sinds kindertijd) maar je moet wel zorgen dat je er op tijd staat in de rij, als je weet dat het bv een populaire bestemming/oversteek is. En anders neem je er gewoon één later, ze varen wel af en aan. Terrasje en wachten op de volgende. (wat meestal niet hoeft,maar voor het geval dat)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven