Bagage koffer tips

21-05-2019 14:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jullie hulp nodig. Over 2 weken ga ik op vakantie naar Turkije :sun: , en het leek me handig om mijn bagage voor de verandering eens wat beter georganiseerd in de koffer in te pakken. Nu heb ik via google al wat gebonden over packing cubes, travel organisers etc. Maar bij welke winkel kan ik goede kopen en beetje goedkope prijs?

Ik heb in verleden namelijk wel een keer probleem gehad met gescheurde stoffen koffer (ging wel door douane) het gebeurde bij de terug reis.

Ismay
Alle reacties Link kopieren
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... lsrc=aw.ds
De action heeft vast wel iets.
Kampeerwinkels hebben vast ook mooie oplossingen, maar dat zal ook duurder zijn. Goedkoop is ook een pak met grote ziplockzakken.
Alle reacties Link kopieren
Investeren in een koffer die tegen een stootje kan.
Ik gooi alles er altijd gewoon in, schoenen en flesjes met vloeistof wel altijd in een plastic tasje. Bij aankomst kan ik alles nog terug vinden.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-05-2019 14:54
Ik gooi alles er altijd gewoon in, schoenen en flesjes met vloeistof wel altijd in een plastic tasje. Bij aankomst kan ik alles nog terug vinden.
ik ook eigenlijk ;-). Ik heb wel goede koffers, (American tourister lock n roll) althans: ze worden zeker 4 x per jaar gebruikt en zijn nu na 3 jaar nog heel ;-) , zit ook hele fijne sluiting op, heel belangrijk wat mij betreft!!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook gewoon ziplockzakjes en gewone plastic tasjes voor schoenen enzo

Vind het een beetje overdreven om speciaal kofferzakken/dividers te kopen
pearle schreef:
21-05-2019 15:26
Ik gebruik ook gewoon ziplockzakjes en gewone plastic tasjes voor schoenen enzo

Vind het een beetje overdreven om speciaal kofferzakken/dividers te kopen
Dit. En gewoon een beetje bedachtzaam indelen: klein tasje voor make-up en / of medicijnen, klein tasje voor kleine spulletjes die je makkelijk in je koffer kwijtraakt (batterijen, adapters, slotje), pyjama en toilettas ergens bovenin, stranddoek bovenop en een beetje eromheen om alles bij elkaar te houden.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
en wat valt er te organiseren voor een strandvakantie van 2 weken op 1 plek ? Je komt aan, pakt je zut uit en klaar.. na 2 weken doe je er alles weer in.. Wat heb je bij je voor 2 weken ?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
21-05-2019 15:55
en wat valt er te organiseren voor een strandvakantie van 2 weken op 1 plek ? Je komt aan, pakt je zut uit en klaar.. na 2 weken doe je er alles weer in.. Wat heb je bij je voor 2 weken ?
Dit ja.
Het enige wat ik doe is een paar van die lichtgewicht rugzakjes erin gooien en daar doe ik klein spul als onderbroeken en sokken in. Maar verder voor een zonvakantie is het toch zo simpel als wat?
Ik vind mijn packingcubes echt zo fijn. Moet nog een keer investeren in een echt goede set maar ik ben er nog niet uit welke. Ik heb ook van die kleine compressie zakken en ik gooi altijd een grote plastic compressie zak in m'n koffer voor als ik grotere souvenirs koop waardoor ik meer ruimte nodig heb.

Ja velen vinden het onzin maar ik vind het fijn. Grote packing cube voor grotere dinge zoals m'n broeken, vest, truien. Kleinere packing cube voor shirts en kleiner spul. Kleine ronde compressie zak voor m'n ondergoed, sokken en pyama. En ik was blij dat ik mijn laatste vakantie een extra kleine compressie zak bij had want ik heb een paar keer m'n koffer vooruit gestuurd en in zo'n zakje kon ik makkelijk kleding mee nemen voor 2-3 dagen zonder dat m'n rugzak meteen propvol was. Voor m'n schoenen en vuile was gebruik ik gewoon een plastic zak en om dingen waar vloeistof in zit doe ik ook een plastic zak. Heb al een paar keer gehad dat er iets was gaan lekken.

Kortom kijk gewoon wat je prettig vind werken voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar standaard (toilet)tassen die in de Vakantie-bak liggen in de kelder:
- een EBHO-tas, pleisters, paracetamol, voorhoofdthermometer, jodium, azaron, tekentang etc. (na elke vakantie even aanvullen)
- eentje met keukenspul als boterhamzakjes, tiewrap, beetje alufolie, handje wastabletten, mini naaisetje etc.
- een grote zak met mini-producten als shampoo, cremespoeling, mini-deo, mini-tandpasta

als ik plots weg moet (voor werk nog wel eens) ben ik zeer snel ingepakt.
Ik heb het nog nooit gemist. Tijdens langere vakanties pak ik wel eens mijn koffer uit, maar meestal leef ik gewoon uit de koffer. De kleding ligt op stapeltjes, en ondergoed en sokken er een beetje verspreid tussendoor. Dat is thuis niet anders, dan moet ik ook regelmatig in de schonewas-mand op zoek naar een onderbroek.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-05-2019 16:22
Ik heb het nog nooit gemist. Tijdens langere vakanties pak ik wel eens mijn koffer uit, maar meestal leef ik gewoon uit de koffer. De kleding ligt op stapeltjes, en ondergoed en sokken er een beetje verspreid tussendoor. Dat is thuis niet anders, dan moet ik ook regelmatig in de schonewas-mand op zoek naar een onderbroek.
Wij leven ook meestal uit de koffer. Die wordt dan langzamerhand steeds leger en dan op den duur weer meer gevuld maar dan met vieze was.
dolfje schreef:
21-05-2019 16:24
Wij leven ook meestal uit de koffer. Die wordt dan langzamerhand steeds leger en dan op den duur weer meer gevuld maar dan met vieze was.
Vieze was doe ik apart in een plastic tas. Vaak ga ik met best veel schone was weer naar huis, dus dat wil ik wel apart houden.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-05-2019 16:26
Vieze was doe ik apart in een plastic tas. Vaak ga ik met best veel schone was weer naar huis, dus dat wil ik wel apart houden.
Ja ik hou het ook wel apart, meestal gaat het schone goed in de handbagage trolley mee terug als we die bij ons hebben. Maar niet als het maar een enkel shirt oid is dan gaat alles op een hoop.
Maar ik heb plastic zakken en van die rugzakjes dus bij me. Ga er geen speciale cubes voor kopen.
Alle reacties Link kopieren
voor een rondreis of kort verblijf zijn die cubes natuurlijk ideaal want dan gooi je enkel je koffer open en kan je alles snel vinden maar als ik ergens langer dan +/- 1 week verblijf pak ik gewoon de hele koffer uit hoor, heerlijk vind ik dat overigens hahaha, is echt een tik.

Aankomen in de kamer, biertje uit de minibar pakken (meestal Heineken) en uitpakken die handel!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb toevallig 2/3 maanden geleden packing cubes bij aliexpres besteld. Heb ze zelf nog niet gebruikt, maar zien er goed uit. Ali heeft er echt heel veel verschillende en precies dezelfde staan op bol en de diverse kofferwebshops. Maar dan een fractie v/d prijs
Ik gebruik:
- plastic tas van de supermarkt voor schoenen
- hersluitbare boterhamzakjes van 1 tot 3 liter (Ikea) voor flesjes met vloeistoffen
- een linnen tasje die ik ooit gratis ergens gekregen heb voor ondergoed
- toilettas
Meer heb je toch niet nodig?

Maar je kunt ook zakjes kopen, bij de Hema bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven