Slaapmiddel zonder recept voor in het vliegtuig

14-07-2019 22:20 37 berichten
Deze zomer zitten we lang in het vliegtuig en ik zou graag een aantal uren daarvan onder zeil zijn. Om niet te vermoeid aan te komen, maar ook omdat ik het anders wel een hele lange zit vind. We vliegen overdag, zo’n beetje de hele dag. Ik wil graag iets innemen waardoor ik slaperig word, maar wel iets dat legaal is en dat je mee mag nemen over de grens. Ik wil geen slaapmiddelen op recept. Heeft iemand een tip?
Melatonine? Het enigste wat ik kan bedenken wat gewoon vrij verkrijgbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik word altijd ontzettend slaperig van Primatour, gebruik het in het vliegtuig puur om aantal uur te slapen en niet vanwege luchtziekte.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Melatonine, helpt ook tegen de jetlag. Minimaal 1 mg (dus geen tabletjes kopen met 0,01 of 0,1mg). Of anders evt iets als Valdispert. Van beiden raak je niet echt onder zeil maar het kan wel helpen.
Alle reacties Link kopieren
De nacht ervoor opblijven
Alle reacties Link kopieren
De nacht vantevoren niet slapen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
14-07-2019 22:24
Ik word altijd ontzettend slaperig van Primatour, gebruik het in het vliegtuig puur om aantal uur te slapen en niet vanwege luchtziekte.
Primatourtje en ik kan mijn ogen niet meer open houden.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
AlejandraLaura schreef:
14-07-2019 22:24
Ik word altijd ontzettend slaperig van Primatour, gebruik het in het vliegtuig puur om aantal uur te slapen en niet vanwege luchtziekte.
Nou verschrikkelijk spul tegen wagenziekte, vanwege deze reden dus.
Alle reacties Link kopieren
Een reisziektetabletje is waarschijnlijk één van de weinige dingen die je onder zeil helpen zonder recept.

Ik zou ook niet zomaar melatonine gaan slikken, voor je het weet is je hele dag-nacht ritme om zeep.
Alle reacties Link kopieren
Tylenol pm, een allergy middel, hier word je ook slaperig van.
Alle reacties Link kopieren
Anti histamine pilletjes. Cetirizine of loratedine, te koop bij elke drogist. Bijwerking is slaperigheid.
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
14-07-2019 22:41
Tylenol pm, een allergy middel, hier word je ook slaperig van.
Niet in Nederland verkrijgbaar (de pm variant). Deze oude generatie antihistaminica is inmiddels vervangen.
Primatour inderdaad, maar dan kun je ook nog heel suf aankomen. Als je nog moet autorijden geen succes.
*
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 00:05
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overleg met je huisarts. Niet zomaar zelf gaan klungelen. Bovengenoemde adviezen kunnen nl. ook contra-indicaties hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je niks op recept?
Ik kreeg met deze vraag aan huisarts gewoon 2 slaappillen. 1 voor heen en 1 voor terug.
Alle reacties Link kopieren
Ga je naar de VS, je kunt daar in de supermarkt goede slaappillen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Tylenol PM of donormyl. Wel eerst even de bijsluiter lezen voor gebruik
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik donormyl en dat werkt als een beer. Een half tabletje is voldoende.
Een joint van te voren ;-) :mrgreen:
fles jenever
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
14-07-2019 23:22
Overleg met je huisarts. Niet zomaar zelf gaan klungelen. Bovengenoemde adviezen kunnen nl. ook contra-indicaties hebben.
precies.
Veel tips, dankjewel! Ik denk dat het de primatour gaat worden. Simpel te verkrijgen, mag overal legaal mee naartoe en zo te lezen word je er inderdaad lekker slaperig van. En ook veilig, want als klein kind heb ik het vaak gehad, kan ik me herinneren. Ik ben een beetje huiverig om iets nieuws te slikken als je in een vliegtuig zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet slapetig van primatour maar misselijk.
Ik zou een sterke valeriaanpil nemen, dat werkt bij mij wel goed. Valdispert extra sterk bijvoorbeeld. Maar iets van de dokter werkt beter :P
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven