2 weken Vietnam

18-07-2019 07:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 15 dagen vrij en wil erg graag naar Vietnam. Ik weet dat dat kort is, maar het kan niet anders. Wat zouden jullie doen: van noord naar zuid reizen of alleen het noorden "doen"? Ik wil graag naar Sapa en halong bay en hoi an lijkt me ook erg leuk.

Ik vond op internet een route voor 2 weken van noord naar zuid: Hanoi, Mai Chau, Ninh bing, halong bay, Hoi an, hué, Ho Chi min stad.
Alle reacties Link kopieren
Heb je meer in Azië gereisd?
Sapa is mooi maar het is er nu regenseizoen. In Hoi An en de andere steden is het overdag zo warm dat je maar weinig kan doen. Gevoelstemperatuur van 40 graden. Als dat je aanspreekt dan zou ik het doen. En dan Hanoi terug boeken. Waarom zou je naar ho chi min willen? Is weer een extra vlucht.
7 steden in 2 weken is te veel. Je moet ook nog reizen dus dan heb je steeds maar 1 dag ergens: zonde. HCMC is erg ver naar het zuiden dus dat zou ik sowieso niet combineren met de rest in die korte tijd.

Wat wil je zien of doen: steden? Natuur? Hoe wil je reizen? Wanneer wil je gaan?

Ik had 3,5 week in Vietnam en vond het nog steeds te kort: prachtig land!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor 2 weken Hanoi Halong Bay Hue Hoi An en dan terug naar Hanoi doen. Niet verder naar het zuiden gaan. Sapa ben ik zelf niet geweest. Wij zijn in 3 weken wel door naar het Zuiden gegaan, maar ik vond het noorden zelf mooier. Alleen het noorden in 2 weken is denk ik wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer een natuurmens maar een paar dagen relaxen op het strand vind ik ook fijn. Ik ga de eerste 2 weken van september. En dat het warm is dat is niet anders, ik kan helaas niet in een andere periode.
Alle reacties Link kopieren
Als je een natuurmens bent, dan zou ik in het noorden blijven. Echt de prachtigste natuur die je je kan wensen!

Sapa zou ik echt overslaan, ik vond het onwijs toeristisch en echt niet de moeite waard. Veel mooier vond ik Bac Ha, Ha Giang loop (met de scooter bijvoorbeeld), Ninh Binh, Mai Chau. Met Halong Bay en Hanoi erbij zit je makkelijk aan twee weken. Ik vond Phong Nha ook een prachting National Park. Ligt niet echt in het noorden maar mocht je toch naar het midden afreizen, zou ik deze zeker niet overslaan!

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker een tijdje op Cat Ba verblijven! Het is er supermooi, je kunt het eiland gemakkelijk met de scooter verkennen en je kunt heerlijk aan het strand relaxen.

Verder is Ninh Binh wat al eerder is genoemd ook zeker een aanrader!

Ho Chi Minh zou ik zelf overslaan, dat vond ik wat tegenvallen. Maar ik ben dan ook niet zo van de drukke steden... Maar als je daar bent zou ik aanraden ook zeker de Mekong Delta te bezoeken, dat vond ik zelf ook erg mooi! Maar ik weet niet of dat in het programma past.
Alle reacties Link kopieren
Hee, echt super jullie tips, hartelijk dank! dan boek ik mijn ticket van/naar Hanoi en reis ik niet door naar het zuiden. Ik dacht zelf al dat er in het noorden ook genoeg te doen/zien zou zijn. Ninh Binh en Mai Chau had ik ook al gespot. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom toch nog even terug op mijn eerdere bericht. Ik weet niet wat het weer in de eerste twee weken van september doet, maar ik ben nu in Ho Chi Minh en de gevoelstemperatuur is hier stukken fijner dan in het noorden.

Ik heb hier verder nog niets gezien, maar ik ga morgen maar de Mekong Delta. Misschien toch ook een overweging waard om juist alleen het zuiden te doen? (Evt in combi met Angkor)
Alle reacties Link kopieren
Als je maar 2 weken hebt en graag Sapa en Halong bay wilt zien, dan zou ik alleen het noorden doen.

Je kunt altijd in de toekomst het zuiden combineren met bijvoorbeeld Cambodja en/of Thailand.
Alle reacties Link kopieren
Laat je door het weer niet tegenhouden.
Ik ben zelf naar het noorden geweest in september en een keer eind december.
September was warm, maar prima te doen. December was erg koud, vooral is Sapa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven