Overstap vluchten

20-09-2019 09:22 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik vraag me al een hele tijd iets af; stel nou ik boek een vlucht Geneve naar Hong Kong, maar die vlucht heeft wel een overstap in Amsterdam. Mag ik dan de tweede vlucht (instappen in Amsterdam) instappen? Dus niet eerst naar Geneve hoeven te vliegen? Ik hoop van jullie te horen!

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Nee, lees de voorwaarden van het ticket alvorens je boekt.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen kun je niet halverwege instappen. Je moet meestal de hele route doen. Als je namelijk op de eerste vlucht er niet bij bent, vervalt vaak je recht op het tweede deel. Dat was laatst in het nieuws dat de consumentenbond daar iets aan wil laten doen, want dan kun je vaak alleen met bijbetaling op de tweede vlucht. Dus betaal je dubbel.

Waarom zou je niet gelijk een vlucht van Amsterdam boeken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Als je in Genève niet komt opdagen, dan vervalt je boeking. Staat ook altijd duidelijk in de voorwaarden.
Mag niet.
Zoek vluchten vanaf Brussel, dat is wat dichterbij dan helemaal naar Geneve te moeten.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
20-09-2019 09:26
Over het algemeen kun je niet halverwege instappen. Je moet meestal de hele route doen. Als je namelijk op de eerste vlucht er niet bij bent, vervalt vaak je recht op het tweede deel. Dat was laatst in het nieuws dat de consumentenbond daar iets aan wil laten doen, want dan kun je vaak alleen met bijbetaling op de tweede vlucht. Dus betaal je dubbel.

Waarom zou je niet gelijk een vlucht van Amsterdam boeken?
Dankjewel! Ik had al zo'n vermoeden, maar wist het nooit echt zeker! Ik had in dit geval niet gekeken naar vliegen vanaf Amsterdam omdat ik een goeie deal vanaf Geneve zag, met als tussenstop Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:28
Mag niet.
Zoek vluchten vanaf Brussel, dat is wat dichterbij dan helemaal naar Geneve te moeten.

Normaal zoek ik ook altijd op vluchten vanaf Brussel (heel soms Düsseldorf), maar deze vlucht kwam ik toevallig tegen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vaak niet. Je krijgt een boete of je tweede vlucht vervalt,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... definitief
Alle reacties Link kopieren
Best wel raar in deze tijd van CO2 verminderen en stikstof enzo, dat je wordt gestimuleerd om eerst met de auto een paar honderd kilometer te rijden om dan vervolgens met het vliegtuig terug te vliegen. En dat dat dan zoveel geld scheelt dat de extra tijd en benzinekosten het waard zijn. Dat zouden ze van overheidswege van mij mogen verbieden dan luchtvaartmaatschappijen dat zo doen.
lattemachiato schreef:
20-09-2019 11:05
Best wel raar in deze tijd van CO2 verminderen en stikstof enzo, dat je wordt gestimuleerd om eerst met de auto een paar honderd kilometer te rijden om dan vervolgens met het vliegtuig terug te vliegen.
.
Maar deze aanbieding is ook niet voor jou. KLM probeert door competitief geprijsde vluchten met overstap op Schiphol de intercontinentale vluchten vol te krijgen met Zwitsers, Duitsers, Noren enz die anders met een andere maatschappij zouden vliegen.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
20-09-2019 12:54
.
Maar deze aanbieding is ook niet voor jou. KLM probeert door competitief geprijsde vluchten met overstap op Schiphol de intercontinentale vluchten vol te krijgen met Zwitsers, Duitsers, Noren enz die anders met een andere maatschappij zouden vliegen.
Precies dit.

Ik ben al meerdere keren met Lufthansa naar de VS geweest; je vliegt dan van Amsterdam naar Frankfurt en dan naar de VS.
Als je exact dezelfde vlucht rechtstreeks vanaf Frankfurt boekt is ie fors duurder.
Toevallig vorige week weer op deze manier geboekt voor april 2020 voor iets meer dan € 300 per ticket.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
20-09-2019 12:54
.
Maar deze aanbieding is ook niet voor jou. KLM probeert door competitief geprijsde vluchten met overstap op Schiphol de intercontinentale vluchten vol te krijgen met Zwitsers, Duitsers, Noren enz die anders met een andere maatschappij zouden vliegen.
Nee dat begrijp ik ook wel, het is een neveneffect. Misschien was dat 20 jaar geleden prima, maar nu met internet kom je makkelijk achter alle prijzen.
Maakt het uit dat de prijs vanaf Amsterdam voor jou hoger is? Het is toch een commercieel spelletje en jij mag ook zoals girasole voor een lager tarief en met langere reistijd vanwege overstap met een concurrerende maatschappij vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
Met Cathay vlieg je rechtstreeks voor minder dan 600 euro.
Kijk ook eens bij China Southern en China Eastern.
Bij China Southern heb ik een paar maanden terug een retour gekocht voor 350 euro.

Maar wanneer wil je naar Hong Kong en is het noodzakelijk of voor plezier.
Op dit moment is het er niet echt gezellig.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
20-09-2019 11:05
Best wel raar in deze tijd van CO2 verminderen en stikstof enzo, dat je wordt gestimuleerd om eerst met de auto een paar honderd kilometer te rijden om dan vervolgens met het vliegtuig terug te vliegen. En dat dat dan zoveel geld scheelt dat de extra tijd en benzinekosten het waard zijn. Dat zouden ze van overheidswege van mij mogen verbieden dan luchtvaartmaatschappijen dat zo doen.
Als de tickets in NL goedkoper zijn worden de mensen uit Geneve gestimuleerd om hier heen te rijden? Zo blijft het natuurlijk altijd wat..
Nee. Bij no show op de eerste vlucht vervalt het ticket voor je tweede vlucht automatisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam de vlucht tegen op ticketspy en het was ook niet mijn doel om naar Hong Kong te gaan, het was meer iets wat ik me afvroeg. Nu ben ik aan 't kijken voor vliegtickets naar Indonesie voor zomer 2020, nog geen idee wanneer ik nou moet boeken (wanneer komen de meeste vluchten 'online' ??)
Alle reacties Link kopieren
Die zijn al online
Alle reacties Link kopieren
meesk schreef:
20-09-2019 19:09
Ik kwam de vlucht tegen op ticketspy en het was ook niet mijn doel om naar Hong Kong te gaan, het was meer iets wat ik me afvroeg. Nu ben ik aan 't kijken voor vliegtickets naar Indonesie voor zomer 2020, nog geen idee wanneer ik nou moet boeken (wanneer komen de meeste vluchten 'online' ??)
Als ze er staan zijn ze beschikbaar. :biggrin: Ik neem aan dat je bedoelt wanneer alle maatschappijen de tickets beschikbaar hebben staan. Dat je niet te vroeg boekt en daardoor een goede deal mist.
Het kan sowieso geen kwaad om eens te kijken wat de tickets naar Indonesië zo gemiddeld doen. Dan kun je ook beter inschatten of het een goede deal is, of alle tickets nu beschikbaar zijn of niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Buitenlandse maatschappijen proberen passagiers weg te lokken bij nationale maatschappijen. Zo zal de KLM vanaf Genève een goedkoper tarief rekenen dan Swiss voor een vlucht naar Hong Kong. Het is dan de bedoeling dat je ook vanaf Genève vliegt. Als de vlucht vanaf Genève veel goedkoper is dan een vlucht vanaf Amsterdam kun je nog overwegen een Easyjet ticket naar Genève te kopen en heen en weer te vliegen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen zegt: mag niet. Je kunt wel op de terugweg uitstappen in Amsterdam (zorgen dat je geen bagage hebt die naar geneve gaat). Heb je toch nog 1 directe vlucht. Ik heb weleens parijs-ams-rio gedaan en dan eerst met de trein naar parijs. Terug dus rio-ams, en klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven