Geld & Recht alle pijlers

slotenmaker: opgelicht, wat nu?

14-04-2018 18:18 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

ik sta te trillen op mn benen vanuit ongeloof woede en kan niet geloven dat ik zo stom ben geweest. Mijn voordeur was dichtgevallen, dus heb ik een slotenmaker gebeld. Op de website stond dat ze de deur zonder schade zouden openen, uiteindelijk toch schade aan het slot. Moest een nieuw slot i a 591 euro. Totale kosten: 1317 euro. Ik was zo verbouwereerd dat ik het maar heb betaald. Net een andere slotenmaker gebeld om te vragen of dit kon. Hij gaf aan dat ik aangifte moet doen omdat dit onmogelijk is. Wat zijn nu de eerstvolgende stappen? Ik kan wel janken!

alvast bedankt dames!
Alle reacties Link kopieren
Wat begrijp je precies niet aan het advies om aangifte te doen?
Jezus wat erg!!
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
14-04-2018 18:20
Jezus wat erg!!
jaaa ik voel me zo stom dat ik het heb betaald!!ik had gelijk de politie moeten bellen.
controleer het maar, aangifte heeft totaal geen nut.
kut voor je dat je er bent in gestonken.
Waarschijnlijk via google naar slotenmaker gezocht?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-04-2018 18:20
Wat begrijp je precies niet aan het advies om aangifte te doen?
ik ben nog nooit eerder opgelicht, vandaar dat ik om advies vraag.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-04-2018 18:22
controleer het maar, aangifte heeft totaal geen nut.
kut voor je dat je er bent in gestonken.
Waarschijnlijk via google naar slotenmaker gezocht?
klopt inderdaad via google. Nooit weer dus!
Rekening gekregen?
Vooraf niet naar de kosten gevraagd?
Aangifte doen heeft geen enkele zin.
1317 euro voor een slot vervangen !!!!

Voor dat bedrag heb ik laminaat laten leggen in de hele woonkamer/keuken en gang.

En dat heet niet opgelicht zijn maar gruwelijk besodemieterd.

Ik zou verhaal gaan halen bij de persoon in kwestie en hem de keus geven, of een deel van je poen terug of anders een enorm negatief verhaal over hem verspreiden via elke social media die je hebt.
Je hebt het toch echt zelf betaald. Wat moet die politie dan doen volgens jou? Tegen de slotenmaker zeggen dat hij teveel geld vraagt voor zijn werk?
1300 euro??
Een slot van bijna 600 euro lijkt me al bizar. Maar dan nog eens dik 700 euro voor voorrijkosten en installatie?
Heb je een rekening gekregen? Is de man nog te contacten?
Goh, ik heb het verkeerde beroep geloof ik. 1300 euro voor een uurtje werk. Met een zaterdagmiddagje sleep je er een heel maandloon uit.
Alle reacties Link kopieren
OMG dat staat niet eens op mijn rekening...
Wat verschrikkelijk zonde van je geld. Je kon beter een ruitje ingooien om weer naar binnen te kunnen.
Dure leerschool......
Alle reacties Link kopieren
Oooo mijn ouders hebben dat ook gehad. Zij hebben er niks mee gedaan maar social media wil jog weleens helpen om mede slachtoffers te vinden. Samen sta je sterker.
Hoe heb je dat betaald dan? Had die man een pinautomaat bij zich of zo?
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
14-04-2018 18:29
1300 euro??
Een slot van bijna 600 euro lijkt me al bizar. Maar dan nog eens dik 700 euro voor voorrijkosten en installatie?
Heb je een rekening gekregen? Is de man nog te contacten?
heb inderdaad een rekening gekregen en contact opgenomen met het bedrijf. Zij zeggen dat er nu niemand op kan reageren en dat ik maandag terug moet bellen. Ook de politie gebeld en die zegt dat ik naar het juridisch loket moet bellen, dus dat doe ik maandag. Politie geeft eigenlijk al aan dat ik naar mijn geld kan fluiten helaas
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
14-04-2018 18:51
Hoe heb je dat betaald dan? Had die man een pinautomaat bij zich of zo?
ja, had inderdaad een pinautomaat bij zich...

een hele dure leerschool..dit gebeurd me never nooit meer
IJskoffie schreef:
14-04-2018 18:29
1300 euro??
Een slot van bijna 600 euro lijkt me al bizar. Maar dan nog eens dik 700 euro voor voorrijkosten en installatie?
Heb je een rekening gekregen? Is de man nog te contacten?
Inderdaad, bekenden hebben laatst voordeur-slot laten vervangen; 375 inclusief alles. Was wel geen spoed/weekend iets maar toch.
miszlady schreef:
14-04-2018 18:56
heb inderdaad een rekening gekregen en contact opgenomen met het bedrijf. Zij zeggen dat er nu niemand op kan reageren en dat ik maandag terug moet bellen. Ook de politie gebeld en die zegt dat ik naar het juridisch loket moet bellen, dus dat doe ik maandag. Politie geeft eigenlijk al aan dat ik naar mijn geld kan fluiten helaas
Het is dus geen eenmanszaak?
Wat staat er precies op de rekening?
En heb je een heel bijzonder slot?
Alle reacties Link kopieren
hertje89 schreef:
14-04-2018 18:28
Je hebt het toch echt zelf betaald. Wat moet die politie dan doen volgens jou? Tegen de slotenmaker zeggen dat hij teveel geld vraagt voor zijn werk?
klopt ik heb het zelf betaald. maar ik ga toch kijken of ik via een weg geld terug kan krijgen, ook al lijkt dat volgens mij bijna niet haalbaar
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
14-04-2018 18:58
Het is dus geen eenmanszaak?
Wat staat er precies op de rekening?
En heb je een heel bijzonder slot?
nee het is geen eenmanszaak. Het is wel een bijzonder slot, maar ik had een andere slotenmaker gebeld om navraag te doen en die zei dat deze sloten maximaal 150 euro kosten. Op de rekening staat het starttarief, voorrijkosten, toeslag voor de zaterdag, en het slot zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ooit een docu gezien over deze oplichtingspraktijken. Je bent niet de enige. Maar goed, dat zal niet maken dat het minder pijn doet in je portemonnee.

Laat je weten wat juridisch loket zegt?

Storneren een optie?
Wat een rotstreek.
Gewoon proberen. Eerst maandag afwachten proberen via henzelf.
en anders op social media recensies afgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven