Geld & Recht alle pijlers

Knul van 16 die helpt verhuizen. Vergoeding?

18-05-2018 08:46 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon gaat helpen bij een zus van vriendin met verhuizen. Het is van een flat, 4 trappen hoog, naar een benedenwoning. Zoon is een harde werker, weet van aanpakken. 190 en flinke spierballen, hij zal t zware tilwerk doen. Wat vinden jullie een redelijke vergoeding voor een dag voor hem? Dat vroeg vriendin, maar ik vind t moeilijk om een bedrag te bedenken....
jodice wijzigde dit bericht op 18-05-2018 08:53
0.14% gewijzigd
Minimumloon is 3,5 euro. Ik denk dat hij heel blij wordt van €20?
100 euro.
Hele dag? €75/100
Minimaal €75 en een lekkere lunch
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 50 euro geven.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
mindset schreef:
18-05-2018 08:48
Minimaal €75 en een lekkere lunch
Ja dit.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
100,-
Ik sluit me aan met bij de vorige reacties: 75 à 100 euro en eten/drinken.
Lou- schreef:
18-05-2018 08:47
Minimumloon is 3,5 euro. Ik denk dat hij heel blij wordt van €20?
Ik vind 20 euro echt heel laag voor zoiets. Vooral ook omdat ze anders misschien een verhuizer hadden moeten inhuren. Ik vind 75/100 euro ook meer in de buurt komen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
18-05-2018 08:47
Minimumloon is 3,5 euro. Ik denk dat hij heel blij wordt van €20?
De hele dag werken voor het minimumloon is al meer dan €20! En voor zulke zware arbeid ga je toch niet het minimumloon geven aan zo'n jongen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
18-05-2018 08:47
Minimumloon is 3,5 euro. Ik denk dat hij heel blij wordt van €20?
Dat verdient hij in de supermarkt met vakken vullen, maar dit is wel heel ander werk! Denk niet dat hij blij wordt van 20 euro. :D . Zat zelf te denken aan 50 euro inderdaad. Degene die 100 zeggen.. als je nog moet verhuizen komt hij denk ik HEEEEL graag helpen, haha ;-D
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
18-05-2018 08:47
Minimumloon is 3,5 euro. Ik denk dat hij heel blij wordt van €20?

Zou jij zo'n jongen echt afschepen met 20 euro. Heel de dag zwaar sjouwen enz😨😨😨😨😨😨
100 euro is ook overdreven voor een 16-jarige.

50 lijkt me prima.
Alle reacties Link kopieren
Minstens 50€ en genoeg te eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
Tientje per uur, net als de werkster
Dan kom je vast ook zo tegen de 100 euro uit

Even Googelen leert dat een verhuizer inhuren gruwelijk veel duurder is: https://www.verhuisoffertes.com/verhuiskosten/
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eerder 100 dan 50 geven.

Zoals al gezegd: die vriendin bespaart een boel geld door geen professionele verhuizers in te schakelen.

En uiteraard genoeg eten en drinken.
Als die vriendin zelf vb. kleuters heeft misschien even verwittigen dat je zoon bij zo'n werk waarschijnlijk gemakkelijk een half brood binnenspeelt.
Ik heb zelf al gemerkt dat mensen met kleine kinderen zoiets niet altijd even goed kunnen inschatten.

Waar ik verder nog aan denk: denk je even na over hoe te regelen als je zoon per ongeluk schade zou maken?
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 09:04
36.71% gewijzigd
50 of 75
En inderdaad alle verhuizers goed verzorgen qua eten en drinken!
Is hij de enige die moet gaan tillen? Want je kan nog zo sterk zijn, een grote kast krijg je niet in je eentje naar beneden.
Ik sluit me aan bij 100 euro plus eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen vriendin zeggen; vijf tientjes cash en een bioscoopbon ofzo erbij (of eentje van de plaatselijke frituur ;-D ). Die zijn vanaf vijf euro, dus dan kan ze zelf bepalen hoeveel het meer mag zijn dan die vijf tientjes.

Voor twintig euro sjouwt geen mens. Ja, als je na een uur weer kunt gaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
18-05-2018 08:47
Minimumloon is 3,5 euro. Ik denk dat hij heel blij wordt van €20?
Waarom zou een jongen van 16 'heel blij' moeten zijn als hij daar de hele dag loopt te sjouwen (4 trappen op en af met zware meubels) en daar 20 euro voor krijgt?
Ik zou me echt doodschamen om 20 euro te geven. Leeftijd speelt geen rol. Iemand doet ongelooflijk rotwerk voor je.
Wij zijn vorig jaar verhuisd (ook 4 hoog zonder lift) en hebben een verhuislift gehuurd die alles naar beneden heeft gebracht. Ik snap sowieso niet dat die vriendin dat niet doet. Kost rond de 100 euro voor een paar uurtjes. Al die zware meubels via de trappen is geen doen. Wij hadden ook 3 verhuizers erbij en die 3 verhuizers kostten best veel maar het is wel dankbaar werk. Ik zou die jongen van 16 dus ook 100 euro geven.
Meestal ben je ook wel langer bezig dan 8 uur.
YouWish schreef:
18-05-2018 08:55
100 euro is ook overdreven voor een 16-jarige.

50 lijkt me prima.
Waarom voor een 16-jarige? Niet voor een 30-jarige dan? Ik zou eerder zeggen: juist die 16-jarige goed belonen (rijkelijker dan je bij een volwassen vriend/vriendin zou doen zelfs) want die 16-jarige heeft en nog niet zoveel eigen inkomen meestal en offert een vrije dag ervoor op. Dat doet de volwassene op zich ook, maar gevoelsmatig vind ik dat je meer vraagt/verwacht van een tiener dan van een volwassene als het gaat om helpen bij een klus.
Zou het om een volwassene gaan dan zou ik eerder zeggen 50,- en een keer uitnodigen om te komen eten.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
18-05-2018 09:05
Waarom zou een jongen van 16 'heel blij' moeten zijn als hij daar de hele dag loopt te sjouwen (4 trappen op en af met zware meubels) en daar 20 euro voor krijgt?
Ik zou me echt doodschamen om 20 euro te geven. Leeftijd speelt geen rol. Iemand doet ongelooflijk rotwerk voor je.
Wij zijn vorig jaar verhuisd (ook 4 hoog zonder lift) en hebben een verhuislift gehuurd die alles naar beneden heeft gebracht. Ik snap sowieso niet dat die vriendin dat niet doet. Kost rond de 100 euro voor een paar uurtjes. Al die zware meubels via de trappen is geen doen. Wij hadden ook 3 verhuizers erbij en die 3 verhuizers kostten best veel maar het is wel dankbaar werk. Ik zou die jongen van 16 dus ook 100 euro geven.
Meestal ben je ook wel langer bezig dan 8 uur.
Dat snap ik ook nooit. Iemand werkt een hele dag keihard voor je en als je verhuizers had ingehuurd om hetzelfde te doen, was je veel meer kwijt geweest, maar omdat hij nog jong is kun je hem wel afschepen met een klein bedragje, en dan mag hij al ongeveer in zijn handjes knijpen dat hij iets krijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven