Geld & Recht alle pijlers

Glazenwasser heeft de ramen gewassen terwijl ik heb opgezegd

19-05-2018 11:27 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vond ik een kaartje in de bus dat mijn oude glazenwasser is geweest. Ik heb 2 maanden geleden gebeld om op te zeggen. Ze zouden me van de lijst halen.

Nu zijn ze dus onverwacht toch weer geweest. De nieuwe glazenwasser begint volgende week. Lekker dan!

Ik ben ooit aan deze glazenwasser gekomen doordat ze aan de deur belden. Er is geen contract, er staat niks op papier. Ze zijn na mondelinge afspraak destijds begonnen.

De reden dat ik heb opgezegd is dat ze hun werk steeds slechter zijn gaan doen en ik een aanbod kreeg aan de deur van een nieuwe glazenwasser. Ik ben toen 2 maanden geleden maar overgestapt. Ten minste, dat was mijn bedoeling!

Nu zullen ze vanavond wel aan de deur komen om geld. Ben ik verplicht te betalen terwijl ik heb opgezegd? Ik heb hiervan geen bewijs omdat ik heb afgebeld. Maar ja, het is hun fout.

Wat is hierin mijn recht?
Hebben wij ook gehad. Toen ze aan de deur kwamen voor geld heeft mijn man ze vriendelijk bedankt voor het wassen van onze ramen maar dat wij daar niet om gevraagd hadden. Hebben dus niet betaald.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt in Nederland zo te zijn dat je niet je eigen glazenwasser kunt kiezen. Zij bepalen onderling wie welke straat doet en als je je in andermans straat begeeft kan dat wel eens niet al te prettig aflopen. Dus een nieuwe glazenwasser nemen is geen optie, tenzij je oude niet meer in jouw straat komt. Maar dat komt hij blijkbaar wel. De enige andere optie is zelf je ramen doen. Als jij hebt opgezegd met als reden dat die andere het ging doen en hij heeft toch die straat gehouden ben je automatisch weer voor hem, denkt hij. Maar opzeggen is opzeggen, dus je hoeft niet te betalen. Ze hebben geen poot om op te staan.
Het kan ook gewoon mis zijn gegaan he. Zoals bij elk bedrijf. Verkeerde klant eraf gehaald of helemaal vergeten. Betaal ze gewoon, zoveel is het nou ook weer niet. Zeg dan gelijk, ik had opgezegd omdat ik niet meer tevreden ben. Dus dit is de laatste keer dat ik betaal.
Klaar.
lattemachiato schreef:
19-05-2018 11:35
Het schijnt in Nederland zo te zijn dat je niet je eigen glazenwasser kunt kiezen. Zij bepalen onderling wie welke straat doet en als je je in andermans straat begeeft kan dat wel eens niet al te prettig aflopen.
Denk dat dat meer voor het Westen geldt. Ik heb dat weleens op tv gezien ging over Rotterdam geloof ik.
Hier bij ons mogen we gewoon zelf kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dan geef je hem geld voor zijn gedaane werk en zeg je dat, dat de laatste keer was. Zo moeilijk is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
19-05-2018 11:38
Denk dat dat meer voor het Westen geldt. Ik heb dat weleens op tv gezien ging over Rotterdam geloof ik.
Hier bij ons mogen we gewoon zelf kiezen.
Zou kunnen, ik woon in het westen.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
19-05-2018 11:35
Het schijnt in Nederland zo te zijn dat je niet je eigen glazenwasser kunt kiezen. Zij bepalen onderling wie welke straat doet en als je je in andermans straat begeeft kan dat wel eens niet al te prettig aflopen. Dus een nieuwe glazenwasser nemen is geen optie, tenzij je oude niet meer in jouw straat komt. Maar dat komt hij blijkbaar wel. De enige andere optie is zelf je ramen doen. Als jij hebt opgezegd met als reden dat die andere het ging doen en hij heeft toch die straat gehouden ben je automatisch weer voor hem, denkt hij. Maar opzeggen is opzeggen, dus je hoeft niet te betalen. Ze hebben geen poot om op te staan.
Als klant heb je gewoon vrije keuze en hoef je niet mee te gaan in de intimidatie die glazenwassers onderling tot kunst hebben verheven.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
19-05-2018 11:41
Dan geef je hem geld voor zijn gedaane werk en zeg je dat, dat de laatste keer was. Zo moeilijk is dat toch niet?
Dat is leuk, maar de nieuwe begint volgende week! Dubbel betalen?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-05-2018 11:45
Als klant heb je gewoon vrije keuze en hoef je niet mee te gaan in de intimidatie die glazenwassers onderling tot kunst hebben verheven.
Klopt, alleen moet die nieuwe glazenwasser daar wel ook zo over denken. Ik kan me er ook vreselijk over opwinden. Dan denk ik: "Ik bepaal toch zeker zelf wel, wie mijn ramen doet." Heel vreemd dat dit allemaal maar kan.
Alle reacties Link kopieren
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 11:45
Dat is leuk, maar de nieuwe begint volgende week! Dubbel betalen?
Dan geef je bij de nieuwe aan wat er is gebeurt en vraagt of hij een maand later wil beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me hier heel ongemakkelijk bij. Wat zal ik nu doen?
Dan bel je de oude glazenwasser toch op en herinner je hem eraan dat je hem had afgebeld?
Dat zou ik tenminste doen.
Of je zegt het als ze vanavond aan de deur komen.
Opgelost dan toch?
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 19-05-2018 12:06
35.22% gewijzigd
Ik zou niet betalen aan de glazenwasser die ik had opgezegd.

Er komt hier helemaal geen glazenwasser, slechte ervaringen mee. Ze gebruiken zoveel zeep en werken zo snel dat je de strepen er altijd nog op ziet staan. En dan 20 euro durven vragen.
Niet betalen, je hebt opgezegd. Vertel ze dat gewoon als ze aanbellen.
Mijn telefoon neemt automatisch alle gesprekken op. Misschien doet die van jou dat ook? Dan heb je echt bewijs als je je daar prettiger bij voelt.

Ik zou aangegeven dat ik opgezegd heb per telefoon op datum X . Vervolgens zou ik inzetten op niet betalen maar als ik er echt niet uitkom wel betalen maar dat is dan wel de laatste keer.
Alle reacties Link kopieren
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 12:03
Ik voel me hier heel ongemakkelijk bij. Wat zal ik nu doen?
Je hebt toch een mond? Zeg gewoon dat je hebt opgezegd. Waarschijnlijk is het van hun kant ook een foutje. Ik begrijp je probleem echt niet.
madeliefje333 schreef:
19-05-2018 12:03
Ik voel me hier heel ongemakkelijk bij. Wat zal ik nu doen?
Waarom? Is hun probleem!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt maar ik had opgezegd dus het was niet bedoeling dat u mijn ramen zeemde.
Fijne dag verder!
Alle reacties Link kopieren
Fliefd schreef:
19-05-2018 11:38
Het kan ook gewoon mis zijn gegaan he. Zoals bij elk bedrijf. Verkeerde klant eraf gehaald of helemaal vergeten. Betaal ze gewoon, zoveel is het nou ook weer niet. Zeg dan gelijk, ik had opgezegd omdat ik niet meer tevreden ben. Dus dit is de laatste keer dat ik betaal.
Klaar.
Of gewoon niet betalen en aangeven dat al is gecommuniceerd dat ze het niet meer hoeven te doen, zoals je al zegt, er staat niets op papier. Als ik de auto van de buurman was en ik vraag om geld wijst ie ook naar z'n voorhoofd......
Ik zou trouwens ook een schriftelijke bevestiging vragen dat je hebt opgezegd. Kunnen ze wel willen die mondelinge afspraken, maar het maakt de situatie erg onduidelijk. Met schriftelijke afspraken is er veel minder kans op dit soort misverstanden en de discussies die ervan komen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
19-05-2018 12:08
Mijn telefoon neemt automatisch alle gesprekken op. Misschien doet die van jou dat ook? Dan heb je echt bewijs als je je daar prettiger bij voelt.

Ik zou aangegeven dat ik opgezegd heb per telefoon op datum X . Vervolgens zou ik inzetten op niet betalen maar als ik er echt niet uitkom wel betalen maar dat is dan wel de laatste keer.
Doe niet zo overdreven! Ze kan eerst gewoon normaal haar mond open trekken. Illegaal verkregen geluidsopnamen is geen bewijs trouwens, het mag niet opgenomen zonder toestemming van de tegenpartij.
Alle reacties Link kopieren
Heb je bewijs van die opzegging?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik zou het ook onterecht vinden als ik moet betalen terwijl ik heel duidelijk heb afgebeld. Ik zal vanavond maar zeggen dat het is opgezegd en dat ik niet ga betalen.

Ik vrees echter trammelant............
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-05-2018 12:18
Heb je bewijs van die opzegging?
Nee, want gebeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven