Geld & Recht alle pijlers

aankoop tickets concert, vrienden annuleren

04-07-2018 08:48 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Eind maart heb ik tickets gekocht voor een concert eind volgende week.
Het is een concertenreeks en we gingen een land in europa doen, maar verschillende eerdere data, midden juni, begin juli, was er altijd wel iemand die niet kon. Nu had ik uiteindelijk een weekenddag genomen, waardoor enkel op maandag verlof moest worden genomen (zo moeten we 's avonds niet meer naar huis). Nu hebben de mensen die meegingen ZEER lang gewacht met verlof vragen waardoor nu andere mensen op hun bedrijf al eerder waren en die dag niet meer kan. Waardoor ik nu met een kost van 210 euro aan tickets zit. Niemand van mijn kennissen wil mee in de plaats en ik probeer ze nu te verkopen maar ze staan ook al een tijdje op ticketswap en zelfs door de prijs te laten zaken gaan ze niet weg, ook op fangroepen of fb krijg ik niet echt reactie.

1) Hebben jullie nog tips om de tickets te verkopen? (groepen, sites, etc)
2) Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Een van de personen die mee ging gaan zei wel van als ze niet weggraken betaal ik je mijn ticket wel terug, maar dat vind ik ook zo jammer. Maar de mensen die dus gingen meegaan helpen ook niet actief ze helpen verkopen, terwijl ik wel al gezegd heb dat ze niet weggraken. Ik ben trouwens nu al zeker dat ik 50 euro of meer ga verliezen aan heel dat gedoe.
Waarom ruim jij hun puinhoop op?

Zij kopen zelf maar hun ticket van jou tegen de prijs die jij betaald hebt. Kunnen ze mooi zelf gaan zorgen dat ze het doorverkopen.
Als iemand zegt dat ze mee gaan en dan niet kunnen... is heel vervelend. Maar hun pakkie aan. Laat ze de tickets aan je betalen en laat ze ze zelf verkopen.

En niet meer voorschieten dus.
Alle reacties Link kopieren
Tikkie sturen en zeggen, veel succes ermee! Jij bent niet verantwoordelijk voor hun keuzes om pas zo laat verlof te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne vrienden..
waarom heb je ze niet eind maart al meteen laten betalen voor hun tickets?

Ik zou ze sowieso aangeven dat ze de tickets moeten betalen (of een deel er van, als ze tegen ern lagere prijs verkocht worden).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je had ze inderdaad meteen moeten laten betalen na aankoop.
En waarom is dit jouw probleem? Jij vraagt hen om het geld van de tickets. Hadden ZIJ maar meer moeite moeten doen.

En in het vervolg niet meer deze onbetrouwbare groep mensen voorschieten maar eerst het geld en dan pas de tickets.
Alle reacties Link kopieren
ja hé, had ze direct moeten laten betalen... Normaal zijn zij steeds correct daar in, echt jammer... Ik had zelfs al een hotel gepland, maar normaal kan ik dit nog annuleren. Ik vind het vooral jammer dat ze dan niet in het begin zeiden dat ze het eigenlijk niet zagen zitten, want normaal als je ergens naar uitkijkt regel je alles toch snel...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met z´n allen gaan en dan op zondag toch naar huis, eventueel iets eerder dan wanneer het echt afgelopen is (kom je ook makkelijker weg).

Anders vrienden gewoon voor hun tickets laten betalen hoor. Zou ik zelf trouwens gewoon verwachten als voor mij een ticket gekocht is en ik wil achteraf toch niet mee.

Ik had trouwens het geld al terug gevraagd voordat ik de tickets had besteld, maar daar heb je nu niks meer aan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
04-07-2018 08:57
Gewoon met z´n allen gaan en dan op zondag toch naar huis, eventueel iets eerder dan wanneer het echt afgelopen is (kom je ook makkelijker weg).

Anders vrienden gewoon voor hun tickets laten betalen hoor. Zou ik zelf trouwens gewoon verwachten als voor mij een ticket gekocht is en ik wil achteraf toch niet mee.

Ik had trouwens het geld al terug gevraagd voordat ik de tickets had besteld, maar daar heb je nu niks meer aan.
Ja zal het eens voorstellen toch te gaan. Is wel 3 uur rijden (naar Parijs) en dan zal het wel weer drama zijn wie gaat rijden.
DaisyVV schreef:
04-07-2018 09:03
Ja zal het eens voorstellen toch te gaan. Is wel 3 uur rijden (naar Parijs) en dan zal het wel weer drama zijn wie gaat rijden.
Ik zou zoiets zeggen/appen/mailen/:

Lieve vrienden,

Dit en dit is het bedrag van de kaartjes, graag asap overmaken op mijn rekening. .

En geef even aan of zondag terug een optie is voor jullie?
Dan heb je tenminste nog wat aan je kaartje. Anders moeten jullie zelf zorgdragen voor het verkoop van jullie kaartje.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 08:52
Als iemand zegt dat ze mee gaan en dan niet kunnen... is heel vervelend. Maar hun pakkie aan. Laat ze de tickets aan je betalen en laat ze ze zelf verkopen.

En niet meer voorschieten dus.
yep dit.
Jij hebt de kaartjes gekocht op hun verzoek?
Dan ze laten betalen, en hen zelf eventuele overname regelen. Dat hoef jij echt niet te doen.
Als ze alsnog willen gaan, rijden ze maar ´s avonds terug.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
04-07-2018 09:40
Jij hebt de kaartjes gekocht op hun verzoek?
Dan ze laten betalen, en hen zelf eventuele overname regelen. Dat hoef jij echt niet te doen.
Als ze alsnog willen gaan, rijden ze maar ´s avonds terug.
Ja soort van hun verzoek, ik heb gewoon gevraagd willen jullie mee, beide zeiden ja, maar zeiden nog geen ja op de datum, dus nam ik maar een zondag en omdat er toch voldoende tijd was dan de dag erna verlof te nemen zag ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij hebt de datum uitgezocht en voor ze besloten dat zij wel makkelijk vrij konden nemen, genoeg tijd hadden etc.?
Voordat ze überhaupt ja zeiden op die datum?
DaisyVV schreef:
04-07-2018 09:44
Ja soort van hun verzoek, ik heb gewoon gevraagd willen jullie mee, beide zeiden ja, maar zeiden nog geen ja op de datum, dus nam ik maar een zondag en omdat er toch voldoende tijd was dan de dag erna verlof te nemen zag ik geen probleem.
Oh, dan wordt het wel ineens anders. Als je al kaartjes gekocht had voordat jullie een datum hadden afgesproken. Niet handig van jouw kant.
DaisyVV schreef:
04-07-2018 09:44
Ja soort van hun verzoek, ik heb gewoon gevraagd willen jullie mee, beide zeiden ja, maar zeiden nog geen ja op de datum, dus nam ik maar een zondag en omdat er toch voldoende tijd was dan de dag erna verlof te nemen zag ik geen probleem.
Eerlijk gezegd vind ik dit niet heel handig van je. Het gaat om veel geld en jij kan niet bepalen of ze vrij kunnen/willen nemen.
Dus na dit verander ik een beetje van mening. Jullie hadden vooraf betere afspraken moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
04-07-2018 09:51
Eerlijk gezegd vind ik dit niet heel handig van je. Het gaat om veel geld en jij kan niet bepalen of ze vrij kunnen/willen nemen.
Dus na dit verander ik een beetje van mening. Jullie hadden vooraf betere afspraken moeten maken.
Vooraf was wel gezegd dat ze 1 dag vrij gingen nemen omdat geen enkel concert in eigen land was.
DaisyVV schreef:
04-07-2018 10:00
Vooraf was wel gezegd dat ze 1 dag vrij gingen nemen omdat geen enkel concert in eigen land was.
Maar hoe moeilijk was het om de datum te overleggen voor het kopen van de tickets?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt te gemakkelijk het voortouw genomen. Misschien vind jij het veel leuker om er heen te gaan dan de anderen?
Ik denk dat je je best moet doen om je vrienden terug te laten betalen, maar ik vind ook dat je het er wel een beetje zelf naar gemaakt hebt.
Je aannames klinken redelijk, maar toch ben je zelf verantwoordelijk voor het uitgeven van geld dat je nog niet in je bezit had zonder dat je vrienden toegezegd hebben dat ze die datum wilden gaan.
Ik snap hoe het gaat hoor: je zit in de wachtrij, je voelt druk om te bestellen omdat het hard gaat met de kaartjes, maar toch moet je niet beslissen voor anderen dat een vrije dag best kan, of dat het zeker de moeite waard is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
04-07-2018 08:51
Waarom ruim jij hun puinhoop op?

Zij kopen zelf maar hun ticket van jou tegen de prijs die jij betaald hebt. Kunnen ze mooi zelf gaan zorgen dat ze het doorverkopen.
Dit. Dat is toch hun probleem? Laat ze het lekker zelf oplossen!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
04-07-2018 08:54
Je had ze inderdaad meteen moeten laten betalen na aankoop.
Ja dat doen wij ook altijd. Hup meteen geregeld.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
04-07-2018 10:01
Maar hoe moeilijk was het om de datum te overleggen voor het kopen van de tickets?
Ja eens! Dat regel je toch meteen. Voor het kopen van de tickets appen dat je nu gaat boeken voor die en die datum en of dat schikt en dat ze dan meteen het geld overschrijven.

Niet heel handig zo.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie* schreef:
04-07-2018 10:01
Maar hoe moeilijk was het om de datum te overleggen voor het kopen van de tickets?
Ze wisten van die dag van de verkoop, alles was snel uitverkocht dus wanneer een bepaalde dag uitverkocht was ben ik snel naar de volgende geweest. Ik kijk nu trouwens op de site en superveel "uitverkochte" plaatsen staan weer te koop. Ik denk dus dat er een fake hype ook is gecreeerd. Ahja, ik heb ook wel door dat het 50% mijn schuld is.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-07-2018 10:07
Je hebt te gemakkelijk het voortouw genomen. Misschien vind jij het veel leuker om er heen te gaan dan de anderen?
Ik denk dat je je best moet doen om je vrienden terug te laten betalen, maar ik vind ook dat je het er wel een beetje zelf naar gemaakt hebt.
Je aannames klinken redelijk, maar toch ben je zelf verantwoordelijk voor het uitgeven van geld dat je nog niet in je bezit had zonder dat je vrienden toegezegd hebben dat ze die datum wilden gaan.
Ik snap hoe het gaat hoor: je zit in de wachtrij, je voelt druk om te bestellen omdat het hard gaat met de kaartjes, maar toch moet je niet beslissen voor anderen dat een vrije dag best kan, of dat het zeker de moeite waard is.
exact dit, ik heb mijn lesje alvast geleerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven