Geld & Recht alle pijlers

Waar kan ik het beste gaan werken als alleestaande moeder

17-07-2018 21:08 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik wil graag gaan werken en omdat mijn kinderen dan naar de opvang zouden moeten of bso, vraag ik me af bij jullie waar het opzich goed verdiend.? En waar een diploma geen pre is? Ik ben 28 en heb twee kinderen onder de 5

En weet er iemand hoeveel ik bij de kruidvat zou verdienen?
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat is denk ik minimumloon als je begint.
Net als andere banen waar geen diploma voor nodig is.
kruidvat, als je begint is het minimum loon, tenzij je wordt aangenomen als assistent bedrijfsleider. (watson group)
Alle reacties Link kopieren
In de detailhandel ga je niet goed verdienen, dus de Kruidvat valt af. In de supermarkt verdient dan beter, maar is ook niet goed verdienen.
Geen tip van mij, ben wel benieuwd naar de reacties in dit topic, ik hoop voor je dat je er wat aan gaat hebben.
Er zijn geen aparte functies voor alleenstaande moeders.

Bij de Kruidvat kun je ongetwijfeld terecht zonder diploma, Google op CAO drogisterij en zo kun je zien wat je dan ongeveer gaat verdienen. Wanneer je werkt en je je kinderen naar de opvang brengt, krijg je op basis van je inkomen een groot deel terug via de kinderopvangtoeslag. Welke je dan weer kunt vinden door een proefberekening te maken op www.toeslagen.nl
Alle reacties Link kopieren
schoonmaakwerk betaald redelijk. Dan begin je met €10,51 per uur en de 1e 4 jaar ga je elk jaar wat omhoog. En het is makkelijk met kids te combineren.
Is het nog een overweging op een opleiding te gaan doen in de avonduren TO? Zo kun je overdag werken, en in de avonduren een diploma proberen te halen. Heb je op termijn wat betere baankansen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meer outside the box gaan denken. Retail bij een toeristische attractie, of zelfs in een park. Vakantieparken hebben ook vaak flexibele werktijden.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
In een fabriek betaalt goed, levensmiddelenindustrie. Helemaal voor werk zonder diploma.
*sarcasmenodus aan*
Hoezo werken? Kun je met kinderen onder de 5 en zonder diploma niet in aanmerking komen voor scholing ipv sollicitatieplicht? Dan blijf je lekker thuis met allerlei subsidies en toeslagen en komt er netto nog meer binnen.
*sarcasmemodus uit*
Alle reacties Link kopieren
Koffietentje / lunchroom / Hema / schoonmaakwerk / post bezorgen

Houd er rekening mee dat als je in een winkel gaat werken vaak ook koopavonden of weekenden moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen schoonmaakwerk in de thuiszorg te vinden, dat is minder zwaar en veel persoonlijker en dankbaar werk, in vergelijking met industrieel schoonmaken. Je verdient er behoorlijk goed mee en de meeste mensen hebben alle begrip en flexibiliteit als je je werk soms moet verzetten vanwege bv ziekte van je kinderen.
Succes!
Erizon schreef:
17-07-2018 21:18
*sarcasmenodus aan*
Hoezo werken? Kun je met kinderen onder de 5 en zonder diploma niet in aanmerking komen voor scholing ipv sollicitatieplicht? Dan blijf je lekker thuis met allerlei subsidies en toeslagen en komt er netto nog meer binnen.
*sarcasmemodus uit*
mag jij me even voorrekenen....
inmiddels ken ik wel veel van dit soort verhaaltjes waar niets van klopt.
dus be my guest :lol:
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
17-07-2018 21:20
Koffietentje / lunchroom / Hema / schoonmaakwerk / post bezorgen

Houd er rekening mee dat als je in een winkel gaat werken vaak ook koopavonden of weekenden moet werken.
Koffietentje, Hema, lunchroom, is ook weekendwerk hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Voor een supermarkt ben je waarschijnlijk al te oud (te duur) die hebben liever 16 jarigen voor t zelfde werk maar die zijn veel goedkoper.
.
Alle reacties Link kopieren
Horeca en winkels moet je ook opvang regelen in de avonden en weekenden. Callcenter is soms alleen kantoortijden, maar vaak ook avond- en weekenddiensten.
Als je wel opvang hebt in de avonden en weekenden is dat juist slim, want dan krijg je in een callcenter vaak extra betaald.
Schoonmaak (bijvoorbeeld in een bejaardentehuis), callcenter, post bezorgen, auto wasstraat, vakantiehuisjes schoonmaken kan vaak ook overdag.

Misschien kun je nog kijken naar mbo werken/ leren? Want naarmate je ouder wordt is ongeschoold werk steeds lastiger te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat deed je hiervoor? Heb je wel ooit gewerkt?
Ik zou werk proberen te zoeken in de schoonmaak, dat verdient beter en betere uren denk ik.
In de avonduren zou ik wel een opleiding gaan doen zodat je wel een diploma hebt en een beter betaalde baan kan gaan doen.
Een BBL opleiding is misschien nog een optie?
Geen idee of dat nog BBL heet of anders, maar het principe zal nog wel bestaan.
Dan ga je werken en leren en heb je aan het eind een MBO diploma.
Alle reacties Link kopieren
Call center.. bij sommige word je intern opgeleid. Betaald beter en vaak redelijk flexibel. Wel verschrikkelijk werk.. moet je maar net kunnen.
Erizon schreef:
17-07-2018 21:18
*sarcasmenodus aan*
Hoezo werken? Kun je met kinderen onder de 5 en zonder diploma niet in aanmerking komen voor scholing ipv sollicitatieplicht? Dan blijf je lekker thuis met allerlei subsidies en toeslagen en komt er netto nog meer binnen.
*sarcasmemodus uit*

In elke sarcastische opmerking zit een kern van waarheid ;p
ouwewijsneus schreef:
17-07-2018 21:23
mag jij me even voorrekenen....
inmiddels ken ik wel veel van dit soort verhaaltjes waar niets van klopt.
dus be my guest :lol:
.
Volgens mij lees je over die sarcasmemodus heen ;)
Wat is je hoogstgenoten opleiding? Wil je in de detailhandel werken of mag een andere branche ook?!
Erizon schreef:
17-07-2018 21:18
*sarcasmenodus aan*
Hoezo werken? Kun je met kinderen onder de 5 en zonder diploma niet in aanmerking komen voor scholing ipv sollicitatieplicht? Dan blijf je lekker thuis met allerlei subsidies en toeslagen en komt er netto nog meer binnen.
*sarcasmemodus uit*
Als je kids onder de 5 zijn ben je vrijgesteld van sollicitatieplicht. Dus dan kan ze beter er nog 1 uitpoepen en dan gaan de 5 jr weer lopen.
Alle reacties Link kopieren
Werken en leren in de zorg. Grote tekorten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven