Geld & Recht alle pijlers

Welke aanbieder tv en internet?

18-07-2018 21:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen overstappen omdat we willen bezuinigen. We betalen nu 60 euro bij ziggo. Dit hebben we al heel lang en ik heb geen idee wat voor soort internet ofzo we hebben.

Ik zie op vergelijkingswebsites best grote verschillen in prijs maar ook in mb. Telfort bied iets aan met 25 mb. Dat zegt me niks eigenlijk, is dat goed? We maken vee gebruik van internet dus dat moet goed en snel functioneren.

Functies als pauzeren en terugkijken enz gebruiken we ook veel dus dat wil ik graag houden.

Wat voor iets hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren
Bij telfort hoort pauzeren en terugkijken erbij.

Maar 25Mb is vrij weinig...
Met ze hoevelen zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Hier ook Ziggo. Voorheen in Ziggo-gebied en nu in UPCgebied. Veel slechter, dus wij willen ook overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een postcode check. Als er geen kabel of glasvezel ligt, kun je alsnog een hoog internetabonnement afsluiten.. je krijgt de snelheid nooit binnen. De snelheden die iedere aanbieder op zn website heeft staan, zijn snelheden die je misschien zou kunnen halen als je bekabeld bent verbonden met pc op modem. WiFi is nooit te garanderen, wat aanbieder ook beloofd. Kies als t kan voor glasvezel of coax, zit je altijd goed.
Ik heb KPN. Ik betaal ook 60 euro, maar werkelijk nog nooit een storing gehad. En als er iets door mijn dommigheid niet werkt is de klantenservice goed bereikbaar en word ik goed geholpen.
We zitten altijd op een snelheid van +/- 90mb. Op de kabel (voor gamen) nog hoger.

Ik haat het als dat soort dingen het niet doen, dus ik betaal graag wat meer.
Alle reacties Link kopieren
KPN/Telfort zijn prima. Met Ziggo niets dan gezeur door hun gebrekkige administratie, maar Tele2 spant de kroon, dat is verschrikkelijk hier met storingen en een heel slechte service.
Alle reacties Link kopieren
Check wel waar je signaal binnen komt als je geen kabelaanbieder gebruikt en of je dus draden moet leggen door je woning enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb T-Mobile thuis voor TV en Internet voor € 38,50per maand, eerste maanden was goedkoper ivm actie. Heb bewust gekozen voor goedkopere leverancier dus heb geen bijzonder tv kanalen (geen ziggo sport ed).

Prima geregeld, makkelijk te installeren en je kan TV ook via tablet of telefoon met app (wifi) kijken. Ik kan wel pauzeren of begin gemist maar (bijna) niets terugkijken of opnemen. Heb er ook niet echt behoefte aan.

Ik heb nooit problemen met internet maar geen idee welke snelheid, heb altijd laptop en telefoon via wifi maar doe er geen moeilijke dingen mee.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Alle reacties Link kopieren
Ziggo en UPC gaan over de kabel; de andere aanbieders over een (ADSL) telefoonlijn. Hou er daarom bij overstappen rekening mee, dat het aansluitpunt (waar de kabel/telefoonlijn het huis binnenkomt) anders kan zijn.

Verder wijzen alle tests uit dat XS4ALL de beste kwaliteit internetverbinding levert (minste keren storing) maar zijn relatief wel het duurst.

Ik heb alle life TV gestopt en kijk alleen nog uitzending gemist en Netflix.
Via Telford en heb geen noemenswaardige problemen.
daddy_gijs schreef:
18-07-2018 22:23
Ziggo en UPC gaan over de kabel; de andere aanbieders over een (ADSL) telefoonlijn. Hou er daarom bij overstappen rekening mee, dat het aansluitpunt (waar de kabel/telefoonlijn het huis binnenkomt) anders kan zijn.
Check ook of je überhaupt zo'n aansluiting hebt. Wij hebben helaas alleen kabel (nieuwbouwproject).
Alle reacties Link kopieren
Doe in elk geval geen Nlex of Youfone, ook al zijn die goedkoop. De eerste heeft een klantenservice from hell (opzeggen is onmogelijk, ik heb uiteindelijk de maandelijkse incasso moeten blokkeren bij wijze van opzeggen) en de tweede is gewoon heel beperkt wat interactieve tv betreft. Zelf was ik altijd wel tevreden met telfort!
Alle reacties Link kopieren
Ziggo is administratief een ramp. Zeker als je nog geld van ze tegoed hebt.

Ik ben tevreden met xs4all. Niet goedkoop maar wel heel goed en vooral ook: hele goede klantenservice. Dat vind ik belangrijk dus daarom betaal ik graag meer.
Ik zit al drie jaar bij online.nl .
Internet 28,50 per maand .
Nooit klachten.
Ik heb geen tv abonnement ( geen tv ook;-)
Netflix en uitzending gemist gaan via de laptop.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je ook besparen en toch bij Ziggo blijven. Voor een alles-in-1 pakket met 40 Mbit downloadsnelheid, maar zonder terugkijkmogelijkheid en zonder vaste telefoonlijn betaal je 43,95 per maand. Je bespaart dan dus al 16 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
Al jaren bij KPN nooit geen klachten. Betaal iets van 40 euro in de maand
Alle reacties Link kopieren
spookjes schreef:
18-07-2018 23:19
Misschien kun je ook besparen en toch bij Ziggo blijven. Voor een alles-in-1 pakket met 40 Mbit downloadsnelheid, maar zonder terugkijkmogelijkheid en zonder vaste telefoonlijn betaal je 43,95 per maand. Je bespaart dan dus al 16 euro per maand.
Ik ga per 1 september op mezelf wonen en ben ook bij Ziggo aan het kijken.
Het simpelste pakket is degene die jij nu beschrijft met 40 Mbit.
Wil je een uitgebreider pakket betaal je geloof ik 60 euro per maand en heb je 200 Mbit.

Wat is nu precies het verschil tussen die 40 en 200 Mbit? Wat merk je daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook T-mobile. Een verademing na alle storingen bij Ziggo.
meisje36 schreef:
18-07-2018 21:45
Prima geregeld, makkelijk te installeren en je kan TV ook via tablet of telefoon met app (wifi) kijken. Ik kan wel pauzeren of begin gemist maar (bijna) niets terugkijken of opnemen. Heb er ook niet echt behoefte aan.
Je kunt "begin gemist" gebruiken met de blauwe knop op je afstandsbediening. Als je het helemaal terug wilt kijken druk je op de rode, dat kan wel pas een dag later. Voor RTL werkt dit niet, zij hebben een eigen app op je televisie.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
20-07-2018 15:01
Je kunt "begin gemist" gebruiken met de blauwe knop op je afstandsbediening. Als je het helemaal terug wilt kijken druk je op de rode, dat kan wel pas een dag later. Voor RTL werkt dit niet, zij hebben een eigen app op je televisie.
Ik heb een wat oudere tv dus misschien werkt het anders maar ik kan per zender maar 2-3 programma's per dag terugkijken (en natuurlijk net niet degene die ik zou willen zien). Maar gezien de prijs, vind ik dat eigenlijk niet zo erg. Uiteindelijk mis je niet echt iets aan de tv.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Alle reacties Link kopieren
Dierenvriend97 schreef:
20-07-2018 14:43
Ik ga per 1 september op mezelf wonen en ben ook bij Ziggo aan het kijken.
Het simpelste pakket is degene die jij nu beschrijft met 40 Mbit.
Wil je een uitgebreider pakket betaal je geloof ik 60 euro per maand en heb je 200 Mbit.

Wat is nu precies het verschil tussen die 40 en 200 Mbit? Wat merk je daarvan?

Als je vaak grote bestanden download, of je hebt meerdere gezinsleden die vaak allemaal tegelijk bijvoorbeeld Netflix kijken, dan is een abonnement van 200 Mbit wel aan te raden. Zijn er bij je thuis niet veel gelijktijdige gebruikers, dan heb je aan 40 Mbit meestal ook al ruim voldoende. Je kunt het natuurlijk ook gewoon proberen, en je abonnement upgraden als je toch een snellere verbinding wil...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven