Geld & Recht alle pijlers

Aliexpress telefoon niet geleverd, track en trace zegt wel

14-08-2018 09:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Heb 2 weken geleden een nieuwe Xiaomi telefoon besteld, zo ver zo goed. Op Aliexpress bij een betrouwbare verkoper en standaard verzending gekozen van Aliexpress met track en trace.
Nu geeft sinds eergisteren de track en trace aan dat het is afgeleverd.
Het gekke hiervan is, ik heb niks gekregen. Contact opgenomen met verkoper en die geven aan dat de track en trace status leidend is en ze niks voor me kunnen betekenen.

Iemand andera dit al eens meegemaakt op Aliexpress, en nu wat te doen? Ik kan een dispute openen of zoiets, maar hoe win ik die dan als pakketje status afgeleverd heeft? Heb al bij buren gevraagd en pakketjespunt in de buurt, die hebben niks ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens gehad bij Ali dat de track&trace op afgeleverd stond maar het pakje er nog niet was. Een paar dagen later werd het alsnog afgeleverd.
Wel een dispute openen, immers er zal een handtekening boven water moeten komen voor ontvangst.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend. Moet wel zeggen dat de track en trace van ali heel vaak niet klopt.
Zeer regelmatig heb ik al dingen in huis en volgens hun hangt het nog in de lucht of op de boot. Andersom is mij dat inderdaad ook al eens overkomen.

Ik zou dus nog een tijdje geduld hebben. Sowieso kan je pas een dispute openen na een bepaalde tijd. Ze hebben immers 3 maanden tijd om te leveren en jij wacht pas 2 weken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-08-2018 09:30
Wel een dispute openen, immers er zal een handtekening boven water moeten komen voor ontvangst.
Je kan pas na een bepaalde tijd een dispute openen als je het niet ontvangen hebt. Je kan geen dispute openen omdat de track en trace nu wat anders aan geeft.
De verkoper heeft ook ongelijk die is zeker niet leidend. Na een tijdje kan aliexpress er zelf bij komen kijken als je eenmaal een dispute kan openen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-08-2018 09:30
Wel een dispute openen, immers er zal een handtekening boven water moeten komen voor ontvangst.
Daar hoop ik op. Tenminste bewijs dat ik pakketje niet heb ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook een keer gehad. De verkoper kon mij vertellen dat het bij een pakketjespunt was afgeleverd. Bij jou dus kennelijk niet.
Waar zegt de verkoper dat het afgeleverd is?
Inderdaad gewoon een dispute openen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-08-2018 09:31
Je kan pas na een bepaalde tijd een dispute openen als je het niet ontvangen hebt. Je kan geen dispute openen omdat de track en trace nu wat anders aan geeft.
De verkoper heeft ook ongelijk die is zeker niet leidend. Na een tijdje kan aliexpress er zelf bij komen kijken als je eenmaal een dispute kan openen.
Ervaring met disputes? En stel ik ontvang pakketje komende dagen dus niet, want heb er geen vertrouwen meer in hoe stelt Aliexpress zich dan op? Maak me helemaal zorgen!
Alle reacties Link kopieren
Fring schreef:
14-08-2018 09:37
Ik heb dat ook een keer gehad. De verkoper kon mij vertellen dat het bij een pakketjespunt was afgeleverd. Bij jou dus kennelijk niet.
Waar zegt de verkoper dat het afgeleverd is?
Inderdaad gewoon een dispute openen.
Ja bij mij thuis.
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook zeker dat je het goede adres hebt ingevuld? Hoe vaak ik wel niet pakjes zie waar men cijfers van postcodes heeft omgewisseld, of een verkeerd huisnummer heeft ingevuld...

Als je een track and trace nummer hebt, kun je hem om laten zetten naar een PostNL-track and trace nummer. Dat al geprobeerd?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
14-08-2018 09:41
Weet je ook zeker dat je het goede adres hebt ingevuld? Hoe vaak ik wel niet pakjes zie waar men cijfers van postcodes heeft omgewisseld, of een verkeerd huisnummer heeft ingevuld...

Als je een track and trace nummer hebt, kun je hem om laten zetten naar een PostNL-track and trace nummer. Dat al geprobeerd?
Ja, geeft ook aan afgeleverd. Ja, heb goede adres ingevuld.
anoniem_295121 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 09:44
3.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of ligt hij ergens verstopt bij de voordeur. Heb ik een aantal weken geleden gehad. Lag hij tussen een bloempot en huis.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
14-08-2018 09:44
Of ligt hij ergens verstopt bij de voordeur. Heb ik een aantal weken geleden gehad. Lag hij tussen een bloempot en huis.
Ook gecheckt. ;-)
Wat stom. Even afwachten en dan zou ik er zeker werk van maken. Niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een paar dagen afwachten en inderdaad een dispute openen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend want je verheugt je er toch op.

Maar bij mij komt het weleens voor dat de verkoper de levertermijn verlengt terwijl ik het artikel al wekenlang binnen heb. Natuurlijk kan ik in mijn account bevestigen dat ik het heb ontvangen maar mijn e-mailaccount en Ali-account staan niet op één computer. Ik kan via mijn inbox niet doorklikken naar Ali. Dus dan zou ik later speciaal daarvoor moeten inloggen.
retrostar wijzigde dit bericht op 14-08-2018 10:19
6.60% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
14-08-2018 10:15
Ik zou een paar dagen afwachten en inderdaad een dispute openen.
Ga ik ook doen! Iemand ervaring met een vergelijkbare case? Want verkoper kan dus altijd zeggen dat het is afgeleverd.
radeloosje88 schreef:
14-08-2018 10:17
Ga ik ook doen! Iemand ervaring met een vergelijkbare case? Want verkoper kan dus altijd zeggen dat het is afgeleverd.
er is een verschil tussen zeggen en bewijzen
er zal een handtekening boven water moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
14-08-2018 10:18
er is een verschil tussen zeggen en bewijzen
er zal een handtekening boven water moeten komen.
Klopt. Lees op internet de meeste horror verhalen van bezorgers die handtekeningen faken. Afwachten maar, als er mensen nog tips hebben graag. Maak me wel zorgen.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-08-2018 09:31
Je kan pas na een bepaalde tijd een dispute openen als je het niet ontvangen hebt. Je kan geen dispute openen omdat de track en trace nu wat anders aan geeft.
De verkoper heeft ook ongelijk die is zeker niet leidend. Na een tijdje kan aliexpress er zelf bij komen kijken als je eenmaal een dispute kan openen.
Via de app kun je minder dan via desktopversie. TO kan nu al een dispute openen, de link staat er. Ali leidt je dan door het proces heen.
Zeker omdat het pakket op geleverd staat zou een dispute openen. Het kan namelijk ook ingetrokken worden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit 2 weken terug ook gehad. Er stond thuis afgeleverd maar niks ontvangen. Een dag later kwam er een briefje dat het pakketje op een PostNL punt lag, op te halen met ID en pinpas, want moest invoerheffingen bijbetalen. Blijkbaar sturen ze het dan direct naar een afhaalpunt.
Alle reacties Link kopieren
radeloosje88 schreef:
14-08-2018 10:29
Klopt. Lees op internet de meeste horror verhalen van bezorgers die handtekeningen faken. Afwachten maar, als er mensen nog tips hebben graag. Maak me wel zorgen.
Heb ik ook eens gehad maar dan stond er gewoon een kruis. En dat is geen geldige handtekening. Dus ze moesten alsnog over de brug komen.
Alle reacties Link kopieren
Greenlotus schreef:
14-08-2018 10:43
Heb ik ook eens gehad maar dan stond er gewoon een kruis. En dat is geen geldige handtekening. Dus ze moesten alsnog over de brug komen.
Ben benieuwd....
Twee keer meegemaakt. Ene keer kwam het pakketje alsnog een paar dagen later (thuis) aan. Andere keer ben ik naar mijn vaste ophaalpunt gegaan en daar lag t pakketje dus (maar ik had geen briefje van de post in de bus).
Alle reacties Link kopieren
Rosaliane schreef:
14-08-2018 10:38
Ik heb dit 2 weken terug ook gehad. Er stond thuis afgeleverd maar niks ontvangen. Een dag later kwam er een briefje dat het pakketje op een PostNL punt lag, op te halen met ID en pinpas, want moest invoerheffingen bijbetalen. Blijkbaar sturen ze het dan direct naar een afhaalpunt.
Niks van een briefje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven