Geld & Recht alle pijlers

Laatste loon en vakantiegeld over 2 mnd pas na 4.5 maand?

17-08-2018 18:24 4 berichten
Familielid van mij is onlangs van baan veranderd. Hij heeft op de 17e uitbetaald (4 weken salaris) gekregen en daarna tot de 31e doorgewerkt en is op de eerste van de maand bij de nieuwe werkgever begonnen. Hij moet dus nog voor de periode van de 18e t/m de 31e uitbetaald krijgen en daarnaast het vakantie geld over 2 maanden. De vakantiedagen waren volledig op dus die verrekening is niet aan de orde. Het bedrijf geeft echter aan dat ze dit pas over 4,5 maand zal gebeuren. Ik vind dat nogal vreemd, ik bedoel, rekeningen moeten wel betaald worden en een week salaris mis je dan toch wel.

Mag dit zomaar?
Of dat mag weet ik niet, lijkt me van niet. Maar waarom pas ergens in november? Als iemand uit dienst gaat, wordt dat toch, op zijn laatst in de maand erop uitbetaald.
Ik zou toch wel op zijn minst een fatsoenlijke reden willen hebben waarom ze zo idioot doen over een halve maand salaris.

En anders rechtsbijstand inschakelen.

Hun klanten moeten hun facturen ook op tijd betalen en niet pas een half jaar na datum.
Alle reacties Link kopieren
Salaris dient wettelijk gezien maximaal 1 maand na afloop van de maand waar het om gaat voldaan te zijn (dus uitbetaling over juli dient voor eind augustus plaats te vinden). Tenzij de arbeidsovereenkomst, het personeelshandboek of de CAO een andere datum benoemt, dan dient die datum aangehouden te worden (bijv elke 27e van de maand, of eindafrekening wordt opgesteld aan het eind van het jaar). Even de arbeidsvoorwaarden checken dus, en anders schriftelijk aangeven dat de eindafrekening voor het eind vd maand voldaan dient te zijn en anders de wettelijke rente van toepassing wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven