Geld & Recht alle pijlers

Belasting over kostgeld?

16-10-2018 11:57 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bekenden van ons hebben een volwassen dochter die inmiddels ook een leuke baan heeft. Ze is ergens begin 20 en woont nog thuis (zoekt wel iets..). Haar ouders willen geen kostgeld van haar, want dan moeten ze daar belasting over betalen, zeggen ze... En ze gunnen haar haar zuurverdiende centen.
Intussen geeft die dochter bakken met geld uit aan uitgaan, kleding en de nieuwste telefoon. Moet ze zelf weten, maar ik dacht dat kostgeld ook een beetje leergeld was. Als ze dit doorzet als ze op zichzelf woont dan komt ze geheid in de problemen.

Maar dat je dan daar weer extra over moet betalen dat klopt toch helemaal niet?

Ik ben best wel een leek op dit gebied, maar moet je met een inwonend verdienend kind niet als gezin in het geheel sowieso meer belasting gaan betalen?

Zelf was ik namelijk wel van plan om kostgeld aan mijn kinderen te gaan vragen als ze werken.
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen het kostgeld ook apart houden en haar uiteindelijk cadeau geven als ze op zichzelf gaat wonen.. maar goed daar vraag je niet naar. Geen idee hoe het zit met belastingen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Ik heb nog nooit gehoord dat er over kostgeld belasting betaald moet worden en ik heb ook nog nooit gehoord in mijn omgeving dat dat later weer als cadeau terug gegeven werd aan kind.
Maar als die dochter echt een gat in haar hand heeft zou ik wel kostgeld gaan vragen en als je dat eigenlijk niet wilt hebben opzij zetten zodat als ze straks geld wil lenen voor de inrichting van haar huisje, dat het dan gegeven kan worden.
Complete onzin
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk betaal je geen belasting over kostgeld.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-10-2018 12:06