Geld & Recht alle pijlers

Welke verzekeringen heb jij?

09-12-2018 15:09 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt: ik ben benieuwd welke verzekeringen mensen hebben en hoeveel ze daar ongeveer aan kwijt zijn? Reden is dat ik elk jaar weer twijfel of we niet oververzekerd zijn (maken echt nooit gebruik van iets) of dat we niet teveel betalen?

Een lijstje van onze verzekeringen:
Auto 1: 12,84 (wa)
Auto 2: 20,84 (wa + beperkt casco, + no-claim garantie + inzittendenverzekering)
Woonhuis: 9,50
Inboedel: 10,20
Aansprakelijkheid: 5,20
Rechtsbijstand: 8,20
Reisverzekering: 1,00

Zorgverzekering tel ik even niet mee, hebben we natuurlijk ook maar vind ik toch net wat anders.

Zijn bepaalde dingen overbodig? Of zijn jullie nog juist veel beter verzekerd misschien? Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer hetzelfde hier, alleen mijn auto wat zwaarder verzekerd, en een AOV. Geen reisverzekering.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Heb nog 'n doorlopende annuleringsverzekering en de doorlopende reis met werelddekking. Geen idee wat de bedragen zijn, ik heb ze wel allemaal bij Interpolis en dan krijg je pakketkorting.
Alle reacties Link kopieren
Wat jij hebt lijkt mij bepaald niet overbodig.
Ook rechtsbijstand is echt noodzakelijk, want naar de rechter gaan is in dit land verder alleen maar voor de heel armen en heel rijken.
Ik hetzelfde minus de rechtsbijstand en reis, Auto is all risk
jo12345 schreef:
09-12-2018 15:14
Wat jij hebt lijkt mij bepaald niet overbodig.
Ook rechtsbijstand is echt noodzakelijk, want naar de rechter gaan is in dit land verder alleen maar voor de heel armen en heel rijken.
Niet mee eens. Als jezelf wat rechtskennis hebt en mondig bent kom je ook een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-12-2018 15:18
Niet mee eens. Als jezelf wat rechtskennis hebt en mondig bent kom je ook een heel eind.
Bij de kantonrechter misschien. Ik heb wel meer dan “wat rechtskennis” en toch is rechtsbijstand wat mij betreft heel wat waardevoller dan Spotify. En goedkoper.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Auto is verzekerd (WA+, rechtsbijstand voor verkeer en inzittendenverzekering)
Doorlopende reisverzekering
Zorgverzekering (meest uitgebreid pakket, zonder vrijwillig eigen risico vanwege chronische ziekte)
WA-verzekering
Inboedelverzekering
Levensverzekering (puur omdat mijn ouders die eens hadden afgesloten, toen ik nog kind was. Betaalverplichting daarvoor is afgelopen)
Glasverzekering gaat zit bij huur in.

Heb bewust geen uitvaartverzekering, maar er zelf geld voor apart gezet.
Dat rechtsbijstand in dit land noodzakelijk is, is natuurlijk onzin. Per persoon en leefsituatie verschilt welke verzekering je nodig hebt. Voor verkeer heb ik wel rechtsbijstand, maar verder niet en heb het naast verkeersrechtsbijstand ook nog nooit nodig gehad. Dus heb ook verder geen rechtsbijstand.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:42
15.09% gewijzigd
Dubbelpost; forum had weer eens kuren
Ziektekosten + aanvullend
WA + inboedel
Verzekering fotocamera + lenzen
Begrafenisverzekering
Scooterverzekering
Goedkope rechtsbijstand! Ik betaal 20 euro per maand bij Das.
Verder heb ik opstal, inboedel, AVP, 37 per maand. Auto casco, 20 euro. Doorlopende reis- en annulering, 130 euro per jaar (3 personen). Ziektekosten 140 per maand, en ANWB alles erbij, 150 euro per jaar.
Opgeteld dus gemiddeld zo’n 250 euro per maand, wat een geld!
Mijn vriend verklaart me altijd voor gek. Hij heeft alleen verzekerd wat echt moet, en vooral de rechtsbijstand, reisverzekeringen en de ANWB vindt hij zonde van het geld.
  • Ziektekostenverz. met aanvullende verzekering : € 280 p/m (2 personen; kinderen zijn nog gratis).
  • Opstal, inboedel, aansprakelijkheid en rechtsbijstand (samen in 1 pakket): €78 p/m.
  • Uitvaartverzekering : € 20 p/m (4 personen)
  • Doorlopende reis- en annuleringsverzekering: € 14 p/m (4 personen)
  • Arbeidsongeschiktheidsverzekering: € 21 p/m (2 personen)
De ziektekostenverzekering is duur met de aanvullende erbij maar de hebben we helaas wel nodig. Zeker mijn man is anders kapitalen kwijt elk jaar door ernstige, chronische aandoeningen.

De pakketverzekering voor huis, aansprakelijkheid en rechtsbijstand moet volgens mij goedkoper kunnen. De premie is de afgelopen jaren heel flink gestegen. Ik neem me al een poos voor om binnenkort eens te gaan 'shoppen' maar ik vertoon enig uitstelgedrag...

Overigens is mijn vertrouwen in een rechtsbijstandsverzekering niet erg hoog. Heb er beroepsmatig wel eens mee te maken en wat een geklungel zeg. In veel gevallen zou je 't zelf net zo goed kunnen. Maar goed, er zijn natuurlijk gevallen dat je echt een advocaat nodig hebt en dan ben je blij als je er een kunt betalen (uit je verzekering).

Doorlopende reisverzekering kan in ons geval nét uit t.o.v. per reis een verzekering afsluiten, heb ik eens becijferd en is wel handiger dan los.

Uitvaartverzekering vind ik eigenlijk onzin (we hebben genoeg spaargeld) maar na een héél akelig verhaal van een collega waarbij twee achterblijvende pubers ineens verantwoordelijk werden (of dat althans zo voelden) voor de uitvaart van hun verongelukte ouders (en ze beslissingen moesten nemen over uitvaartkosten terwijl ze nog niet aan het geld op de spaarrekening van de hun ouders konden) toch maar afgesloten. Een gerust gevoel is ook wat waard. Mocht er iets met ons gebeuren, dan staat er een klapper in de kast met een telefoonnummer van de verzekeraar, en als ze die bellen komt het goed en wordt het geregeld.

Arbeidsongeschiktheidsverzekering niet persé noodzakelijk (we zijn geen zzp-ers dus het is slechts ter aanvulling op andere regelingen) maar wel wenselijk. Teveel gevallen in directe omgeving gezien die met een beetje pech op bijstandsniveau zouden zijn geland maar nu dankzij die verzekeringen toch een prima inkomen hebben.

Geen autoverzekeringen want we hebben geen auto.

Mochten we ooit financieel krap komen te zitten dan gaan uitvaartverzekering, reisverzekering en rechtsbijstand er als eerste uit.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:42
5.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Auto Wa
Particulier Wa
Inboedel
Opstal
Rechtsbijstand
Uitvaart
Zorgverzekeringen

Totaal 300 euro

Anwb hoeft niet, wij krijgen pechhulp van de dealer. Inboedel gooi ik eruit, als de boel affikt, kopen we gewoon nieuw.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:37
39.49% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
alles hierboven, plus een levensverzekering.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Inboedel
Reis
Zorg
Aansprakelijkheidsverzekering

Rechtsbijstand er uit gegooid. Vrij duur en nooit nodig gehad

Opstal zit bij Vve bijdrage in
broodtrommel wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:44
1.78% gewijzigd
JollyRider schreef:
09-12-2018 15:21
Bij de kantonrechter misschien. Ik heb wel meer dan “wat rechtskennis” en toch is rechtsbijstand wat mij betreft heel wat waardevoller dan Spotify. En goedkoper.
Ik heb er regelmatig mee te maken in publiekrechtelijke situaties. Sta je bij de Raad van State tegenover zo'n piepjonge klungel die het als bijbaantje doet en die geen flauw idee heeft wat-ie moet doen en klaarblijkelijk niet eens de moeite heeft genomen het dossier een keer door te nemen... Vind het altijd zo ontzettend sneu voor diens cliënten die daar dan volledig op vertrouwen en die echt geen waar voor hun geld krijgen. En die dus ook bot vangen terwijl hun zaak misschien best kans van slagen had gehad. Echt, vaak kun je het zelf (of met iemand in je omgeving die er een beetje verstand van heeft) beter!

Een totaal ander verhaal is het in mijn ogen als je bijvoorbeeld in een strafrechtelijk circus terecht komt, dat kun je echt niet zelf.
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 09-12-2018 15:40
0.66% gewijzigd
Inboedel gooi ik eruit, als de boel affikt, kopen we gewoon nieuw.
[/quote]

Dan moet je dan sowieso....
Premies per maand voor (huishouden van) 2 volwassenen:

Woonverzekering + aansprakelijkheid € 16,11
Ongevallen € 2,92
FNV (mbt rechtsbijstand werkgerelateerd, 1 persoon) € 16,48
Autoverzekering WA Plus en autopechservice € 26,87
Uitvaartverzekering (dienstenverzekering) € 24,35
Ziektekostenverzekering (basisverzekering, aanvullende verzekering en tandverzekering) € 258,72
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 20:48
2.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appeltjesgroen schreef:
09-12-2018 15:39
Ik heb er regelmatig mee te maken in publiekrechtelijke situaties. Sta je bij de Raad van State tegenover zo'n piepjonge klungel die het als bijbaantje doet en die geen flauw idee heeft wat-ie moet doen en klaarblijkelijk niet eens de moeite heeft genomen het dossier een keer door te nemen... Vind het altijd zo ontzettend sneu voor diens cliënten die daar dan volledig op vertrouwen en die echt geen waar voor hun geld krijgen. En die dus ook bot vangen terwijl hun zaak misschien best kans van slagen had gehad. Echt, vaak kun je het zelf (of met iemand in je omgeving die er een beetje verstand van heeft) beter!

Een totaal ander verhaal is het in mijn ogen als je bijvoorbeeld in een strafrechtelijk circus terecht komt, dat kun je echt niet zelf.
Natuurlijk, advocaten zijn per definitie bijbeunende jonge klungels en particulieren zijn gemiddeld genomen uitstekende juristen. Voor minder dan een tientje per maand heb ik er toch maar een verzekeringetje bij dat me recht geeft op bijstand. Ook al is mijn proceservaring best ruim.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb net zo'n rijtje, maar ben voor beide auto's meer kwijt want all risk.
JollyRider schreef:
09-12-2018 15:46
Natuurlijk, advocaten zijn per definitie bijbeunende jonge klungels en particulieren zijn gemiddeld genomen uitstekende juristen. Voor minder dan een tientje per maand heb ik er toch maar een verzekeringetje bij dat me recht geeft op bijstand. Ook al is mijn proceservaring best ruim.
Je hoort mij niet zeggen dat advocaten per definitie bijbeunende jonge klungels zijn! Ik heb over het algemeen een zeer hoge pet op van juristen en advocaten. Alleen degenen die ik in dit soort settingen tegenover me tref zijn helaas veelal de bijbeunende jonge klungels ja. Helaas.

Zelf heb ik ook een rechtsbijstandsverzekering, omdat er inderdaad allerlei situaties denkbaar zijn waar je jezelf écht niet zo goed uit kunt redden als een professional.

Maar in de publiekrechtelijke sfeer (beroep tegen een bestemmingsplan enzo) is mijn sterke indruk dat daar dusdanig weinig uren voor staan bij de rechtsbijstandsverzekeraar dat men zich zelden fatsoenlijk heeft ingelezen (en deze zaken ook op het bordje van de allernieuwste juniors worden gedropt, zonder enige begeleiding), waardoor mensen naar mijn mening echt worden gedupeerd. Gigantische blunders in bezwaarschriften waardoor men zichzelf onderuithaalt; niet de juiste papieren mee naar de zitting, etc. Heel jammer. Juist omdat die procedures niet heel ingewikkeld zijn en men er met een beetje meer moeite veel meer uit had kunnen slepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof je hoor :), ik heb nul ervaring met dat soort zaken. De zaken waarvoor ik mezelf verzekerd heb doe ik echt liever met professionele hulp. En ik moet zeggen, dat wat ik zie vanuit de rechtsbijstandsverzekeraars valt me meestal niet tegen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ziektekosten
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb naast mijn ziektekostenverzekering ook een:

- Aansprakelijkheidsverzekering
- Inboedelverzekering
- Uitvaartverzekering
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
09-12-2018 15:34
Inboedel gooi ik eruit, als de boel affikt, kopen we gewoon nieuw.
Die paar euro per maand vindt jij niet opwegen tegen zelf voor tientallen duizenden euro's alles zelf aan moeten schaffen als het nodig is?

Wij hebben:

2 x autoverzekering bij de ANWB 22,83 en 27,92 euro per maand
Inboedel 34,65 euro per maand
Zorgverzekering 229,48 euro per maand (voor 2 personen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven