Geld & Recht alle pijlers

Fooi aan Thuisbezorgd?

15-12-2018 13:35 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik woon in een binnenstad en bestel regelmatig eten via Thuisbezorgd. Elke keer als een bezorger dan door weer en wind aan komt fietsen of rijden voel ik me ergens wat opgelaten/schuldig dat ik hem of haar geen fooi geef. Anderzijds, ik vind het echt al duur zat en krijg zelf ook geen fooi voor mijn werk. Bovendien zijn de bezorgkosten vaak ook niet mals. Dus het is een beetje gevoel vs ratio hier..

Hoe doen de andere (frequente) bestellers onder ons dit?
anoniem_364770 wijzigde dit bericht op 15-12-2018 13:37
0.42% gewijzigd
Ik ben geen frequente besteller (denk dat ik 4 keer per jaar nog niet haal) ook al woon ik ook in de stad.

Maar als ik een losse euro heb geef ik dat als fooi.
Alle reacties Link kopieren
Ja toch altijd wel minimaal 50 cent.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik geef altijd fooi. 1 of 2 euro, wat ik heb liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal thuisbezorgd via iDEAL en geef geen fooi als het bezorgd wordt.
Ik geef ook altijd fooi.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Fooi?

Ik laat al een stuk minder bezorgen. Het is echt veel te duur geworden. Een simpele pizza kost bij een bekende grote speler al 15,00 (!)

Vaak betaal je al bezorgkosten, soms wel 2,50.
Allemaal prima, maar dan ga ik niet nog eens extra betalen.
Ik geef nooit fooi.
Toelichting: het is al duur zat. En het is nog maar afwachten of je eten warm is.
Alle reacties Link kopieren
Altijd. Meestal 1 euro, soms 2.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
15-12-2018 13:39
Ik betaal thuisbezorgd via iDEAL en geef geen fooi als het bezorgd wordt.
Dit dus.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Oja, vergeten toe te voegen: ik betaal ook altijd via iDEAL. Des te lulliger ik mij juist voel dat ik alleen maar ‘aanpak’ zeg maar.

Maar toch is er iets principieel in me wat me tegenhoud om daar aan te beginnen.. herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef altijd 2 euro. Uit gewenning, zo ging het van huis uit. Ze kijken vaak erg dankbaar en verrast dus ik heb het idee dat ze heel vaak geen fooi krijgen.
Mijn PostNL bezorger krijgt ook fooi aan het einde van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
De krantenjongen ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik heb hier echt nog nooit aan gedacht :')
Niet dat ik vaak eten bestel maargoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef altijd € 2,50 fooi.
Wij bestellen best veel, toch zeker 1x per week en dat varieert dan in Pizza, snackbar of chinees.
Ik betaal per IDEAL maar heb altijd wel los geld in huis om de bezorger fooi te geven.

Vroeger deed ik dat niet altijd, maar sinds mijn zoon pizza's rondbrengt als bijbaantje 2x per week voor 2 uur op een elektrische fiets en ik me daardoor realiseer hoe weinig die jonge bezorgers verdienen terwijl ze door weer en wind fietsen, stop ik ze graag wat toe.
Ik bestel sowieso zo min mogelijk via Thuisbezorgd. Ik geef wel altijd fooi, zo rond een euro.
De bezorger ziet niets terug van de bezorgkosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef wel fooi meestal 2 euro tenzij ik geen kleingeld heb.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dus fooi geven is toch nog wel iets dat meer mensen doen? Ik begon het me af te vragen... Ik woon niet in de stad dus de bezorger moet zo'n 20 minuten rijden op z'n brommertje. Ik geef vaak wel fooi maar regelmatig zijn ze er ook al weer vandoor voor ik het ze kan geven, en reageren heel verbaasd als ik het ze geef. Ik heb het idee dat ze niet echt gewend zijn iets te krijgen.
Als ik kleingeld heb geef dat mee. Meestal 1-2 euro.
Tenzij het eten erg laat is, dus langer dan 5 kwartier. Dan kan ik mezelf er niet toe brengen om fooi te geven.
Ik geef altijd 1 à 2 euro fooi. Het is toch al duur, dus dan maakt die paar euro ook niet uit. Ik heb een speciaal schoteltje voor euro’s en 50 cent stukken bij de deur. Bij Foodora doe ik de rider fooi meteen bij de bestelling.

Ik woon trouwens in het centrum van Amsterdam.
Als ik heel af en toe eten laat bezorgen geef ik wel fooi ja. Meestal 1,50 zo.
Heb me één keer bedacht, toen de bezorgtijd belachelijk was uitgelopen en de bezorger met zijn helm nog op, zonder iets te zeggen de bestelling nog net niet naar binnen pleurde.
Oh ja, en als je later alsnog een klacht hebt over koud eten of late bezorging, dan doe ik dat via Foodora of Thuisbezorgd. Ze geven bijna altijd een vergoeding of korting. Dat gaat buiten ee bezorgers om.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef altijd fooi, meestal een euro maar als het slecht weer is meer. Ze komen toch maar door weer en wind.
Mijn pakketbezorger krijgt ieder jaar een kerstkaart met een bedankje en 20 euro. Gewoon omdat ik hem geweldig vind, hij brengt mijn pakketjes altijd trouw 's middags na 18.15 uur omdat hij weet dat ik dan thuis ben uit mijn werk en is altijd vriendelijk.

Vooral de pakketten van Zooplus zijn een drama voor pakketbezorgers, die stoppen altijd alles in één doos die hier dus vaak heel groot is (10 kilo stro, kattenbakkorrels, 5 kilo zakken kattenbrokken, hooi etc.). Als ik zo'n pakket verwacht sta ik altijd klaar om hem te helpen sjouwen want anders is het niet te doen met die onhandelbare enorme dozen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven