Geld & Recht alle pijlers

Werken als ZZP'er in de gehandicaptenzorg

16-12-2018 19:27 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die werkzaam zijn als ZZP'er in de gehandicaptenzorg?

Mijn huidige situatie:
Ik ben al een tijdje werkzaam als woonbegeleidster in de gehandicaptenzorg. Ik werk voornamelijk met LVB'ers en zij zijn overdag niet thuis. Hierdoor zijn de diensten vrij kort en is het voor mij niet mogelijk om een groter contract te krijgen (momenteel werk ik 28 uur per week). Ik zit eraan te denken om naast mijn huidige contract aan de slag te gaan als ZZP'er in de gehandicaptenzorg (of eventueel bij mijn huidige werkgever een kleiner contract te nemen en dan nog meer uren te gaan werken als ZZP'er). Op dit moment ben ik me puur nog aan het oriënteren en heb ik nog geen serieuze stappen ondernomen. (25 Jaar, HBO opgeleid (Social Work)).

Ik vraag me af in hoeverre het financieel aantrekkelijk is om als ZZP'er aan de slag te gaan in de gehandicaptenzorg. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied die kunnen aangeven of dit een reele schatting is van de kosten?:
Kosten:
- Eenmalige inschrijving KVK (50 euro)
- ZZP Verzekering & ongevallenverzekering (50 euro per maand bij Zekur)
- Eenmalige aanvraag VOG (70 euro)

Wat hanteren jullie als uurtarief en hoeveel houd je daar daadwerkelijk aan over?
anoniem_364011 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 19:45
Reden: niet compleet
1.69% gewijzigd
Life begins at the end of your comfortzone
Iedereen wil ZZP’er worden lijkt t.
Ontopic
Een vriendin werkt in de zorg als zzp’er. Ze is verpleegster niv5. Ze werkt als wijkverpleegkundige en bepaalt de pgb indicatie van cliënten. Haar uurtarief is €50,-
Vaak willen de organisaties die haar inhuren afdingen op de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
16-12-2018 19:34
Iedereen wil ZZP’er worden lijkt t.
Gelijk hebben ze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat dekt die zzp verzekering van zekur?
Alle reacties Link kopieren
https://pidz.nl/ik-wil-werken-in-de-zor ... ocQAvD_BwE


En zoiets ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Bij mijn werk werken ook zzpers. Ze krijgen 47,50 per uur ex reiskosten vergoeding. Dit gaat via t bemiddelingsbureau Pidz. Maar zullen ook wel anderen bureaus zijn. Heb begrepen van een van deze zzpers dat ze in 2019 dubbel aantal boekingen/omzet verwachten. Markt zzp/zorg gaat aldus hen nog goed groeien komende tijd. Zij zijn ook zeer tevreden over t werk. Wel de lusten (cliënt contact) niet de lasten (administratie en extra taken etc).
Als ik zie hoe moeilijk de vacatures ingevuld kunnen worden denk ik dat er veel groei en mogelijkheden zijn. Echter denk ik ook dat als we met zn allen als zzper gaan werken de hele markt/zorg kappot maken.
Omdat de kosten dan nog veel hoger komen te liggen. Maar ik kan niet ontkennen het ook interessant te vinden.

Ps vergeet de kosten van je boekhouding niet (jaarrekening en eventueel btw aangiftes als je die niet zelf wilt doen)
gevuldekoek schreef:
16-12-2018 19:52
Hoi,

Bij mijn werk werken ook zzpers. Ze krijgen 47,50 per uur ex reiskosten vergoeding. Dit gaat via t bemiddelingsbureau Pidz. Maar zullen ook wel anderen bureaus zijn. Heb begrepen van een van deze zzpers dat ze in 2019 dubbel aantal boekingen/omzet verwachten. Markt zzp/zorg gaat aldus hen nog goed groeien komende tijd. Zij zijn ook zeer tevreden over t werk. Wel de lusten (cliënt contact) niet de lasten (administratie en extra taken etc).
Als ik zie hoe moeilijk de vacatures ingevuld kunnen worden denk ik dat er veel groei en mogelijkheden zijn. Echter denk ik ook dat als we met zn allen als zzper gaan werken de hele markt/zorg kappot maken.
Omdat de kosten dan nog veel hoger komen te liggen. Maar ik kan niet ontkennen het ook interessant te vinden.

Ps vergeet de kosten van je boekhouding niet (jaarrekening en eventueel btw aangiftes als je die niet zelf wilt doen)
De tarieven voor verzorging, begeleiding en verpleging vanuit een pgb staan vast.
€30, €37 en €50.
Meer dan dat ga je dus niet krijgen. Omdat cliënten steeds minder uren vergoed krijgen proberen ze met hetzelfde geld meer uren in te kopen.
Ik zie weleens advertenties waar er €25 wordt geboden voor verpleging. :facepalm:

Ik vermoed dat de tarieven de komende tijd juist zullen verminderen of iig stagneren. Toen ik het werk deed (8-9jaar geleden) was het uurtarief voor verzorging €25-€30.
Alle reacties Link kopieren
Van pgb weet ik niks. Bij ons komen ze gewoon ‘dienstjes’ draaien. A 9 uur x 47,50.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk ik werk ook in de GZ.

Ik ken iemand die was ook ZZP'er, maar ging toch weer voor een baas werken. Teveel financiële rompslomp..

Heb je ook al eens gedacht aan Flexen?

Verder kan je deze tip ook wel gebruiken:
Als je een ZZP'er wil worden, begin dan meteen een eigen zaak en speel in op de vele mantelzorgers in ons land.
Voor een tarief kom jij hun helpen ;)
Alle reacties Link kopieren
Kukita-Del-Barrio schreef:
16-12-2018 20:00
De tarieven voor verzorging, begeleiding en verpleging vanuit een pgb staan vast.
€30, €37 en €50.
Meer dan dat ga je dus niet krijgen. Omdat cliënten steeds minder uren vergoed krijgen proberen ze met hetzelfde geld meer uren in te kopen.
Ik zie weleens advertenties waar er €25 wordt geboden voor verpleging. :facepalm:

Ik vermoed dat de tarieven de komende tijd juist zullen verminderen of iig stagneren. Toen ik het werk deed (8-9jaar geleden) was het uurtarief voor verzorging €25-€30.
https://www.solopartners.nl/kennisbank/ ... n-de-zorg/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven