Geld & Recht alle pijlers

Boete van 1000 euro voor doodrijden kind

18-04-2019 19:46 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt steeds gekker in Nederland. Een bejaarde man, die door onoplettendheid een kind heeft doodgereden krijgt een boete van 1000 euro.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3467172 ... l-met-kind

Als je iemand financieel oplicht krijg je meer straf dan wanneer je iemand door onoplettendheid doodrijdt.

Ligt het aan mij of wordt de rechtspraak steeds milder in deze gevallen?
het was een ongeluk
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel straf wil je dan voor een ongeluk?

Je denkt niet dat die man in zijn hoofd al voor zijn leven gestraft is? Hij met door leven met een deze fout op zijn geweten, iets wat hij niet expres heeft gedaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor die man is het een grotere straf om dit op zijn geweten te hebben. Het was een ongeluk. Het is al erg zat.
Alle reacties Link kopieren
Het was een ongeluk. De man is 85 en heeft inderdaad niet goed opgelet. Hij heeft niet roekeloos gereden oid. Hij heeft direct zijn rijbewijs ingeleverd. In principe zou hij een taakstraf krijgen, maar gezien zijn leeftijd is dat een boete geworden. Het lijkt me een passende 'straf'.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan jou, je kent het verschil niet tussen verkeersrecht en strafrecht en trekt daardoor onjuiste conclusies
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Iedereen, echt iedereen kan door een ongelukkig toeval iemand anders overrijden.
Zelf rijd ik al al 30j zonder ook maar een verkeersboete gekregen te hebben. Maar het zou zomaar kunnen dat er morgen een kind onder mijn wagen belandt al hoop ik dat me dit bespaard blijft.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie ook zo reageren als jullie eigen kind was doodgereden?
Ik sluit me aan bij al het bovenstaande. Het was een ongeluk; die man was er niet op uit om iemand dood te rijden ofzo. Dit met je mee moeten dragen lijkt mij de grootste straf die er is. Wat had jij dan in gedachten?
Vixxen schreef:
18-04-2019 19:48
Voor die man is het een grotere straf om dit op zijn geweten te hebben. Het was een ongeluk. Het is al erg zat.
Dit! Die man draagt het voor de (kleine) rest van zijn leven mee.....
acmp schreef:
18-04-2019 19:54
Zouden jullie ook zo reageren als jullie eigen kind was doodgereden?
Zou jij ook zo reageren als jij degene was die door een ongeluk iemand heeft doodgereden? Het kan iedereen overkomen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt wel eens zo zat van de uitspraak: 'het wordt steeds gekker in Nederland'.

Dank de heer op je blote knieën dat je hier mag wonen.

En wat betreft de straf eens met voorgaande posters. De man is genoeg gestraft. Afschuwelijk voor alle partijen.
I wanna live my life with the volume full!
viva-amber schreef:
18-04-2019 19:48
Hoeveel straf wil je dan voor een ongeluk?

Je denkt niet dat die man in zijn hoofd al voor zijn leven gestraft is? Hij met door leven met een deze fout op zijn geweten, iets wat hij niet expres heeft gedaan.
Nou dit.
Die man geeft zelf toe dat hij niet op zat te letten.
Dus ja, dan vind ik het echt zijn fout.
Want als hij wel had opgelet dan was het misschien niet gebeurt.
1000 euro voor een mensenleven, schandalig!!

Of topic: ik snap uberhaupt niet dat je met 85 nog de weg op mag!!!
acmp schreef:
18-04-2019 19:54
Zouden jullie ook zo reageren als jullie eigen kind was doodgereden?
Dat is toch totaal niet relevant. Gelukkig hebben we een rechtsysteem, anders krijg je middeeuwse toestanden.
acmp schreef:
18-04-2019 19:54
Zouden jullie ook zo reageren als jullie eigen kind was doodgereden?
Er is een groot verschil tussen iemand die dronken of onder invloed van drugs roekeloos en met volle snelheid een kind doodgereden heeft
of deze voorzichtige, oude man die niks misdaan heeft! Alleen was hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Alle reacties Link kopieren
Straf moet een doel hebben. Wat verwacht je te bereiken met het achter slot en grendel opbergen van een man van 85, die waarschijnlijk al helemaal kapot is door dit ongeluk. En ik kan mij niet voorstellen dat jij altijd 100% gefocust bent als je rijdt, dan is namelijk onmogelijk.
acmp schreef:
18-04-2019 19:54
Zouden jullie ook zo reageren als jullie eigen kind was doodgereden?
Als het een ongeluk was zoals dit: ja.
Als er alcohol of veel te harden rijden in het spel zou zijn: nee.


Je leest vaker verhalen dat ouders of familie het de automobilist niet kwalijk neemt en zelfs aandringt op niet straffen.
S-Meds schreef:
18-04-2019 19:47
het was een ongeluk
Dit.
De man zal voor de rest van zijn leven met dit mee moeten dragen dat hij daar verantwoordelijk voor is. Dat lijkt mij persoonlijk al hel op aarde.
Labrujajoder schreef:
18-04-2019 19:58
Die man geeft zelf toe dat hij niet op zat te letten.
Dus ja, dan vind ik het echt zijn fout.
Want als hij wel had opgelet dan was het misschien niet gebeurt.
1000 euro voor een mensenleven, schandalig!!

Of topic: ik snap uberhaupt niet dat je met 85 nog de weg op mag!!!
Pardon?? Wie ben jij om te beslissen tot welke leeftijd iemand wel nog de baan op mag?
Mijn buurman is 87 trouwens. En ja, die rijdt 2x/ jaar naar Oostenrijk. Nog nooit iets voorgehad.
Labrujajoder schreef:
18-04-2019 19:58
Die man geeft zelf toe dat hij niet op zat te letten.
Dus ja, dan vind ik het echt zijn fout.
Want als hij wel had opgelet dan was het misschien niet gebeurt.
1000 euro voor een mensenleven, schandalig!!

Of topic: ik snap uberhaupt niet dat je met 85 nog de weg op mag!!!


Alsof de rest van de automobilisten altijd zo goed aan het opletten zijn.
Daarnaast rijden er mensen van 40 rond die belabberder rijden dan iemand van 85.
We weten niets over de rijstijl van de man. Boven de 75 worden mensen sowieso weer gekeurd.
Ik hoop dat die man daarnaast op zijn minst ook een levenslang rijverbod heeft gekregen?


Want ja, ook ik vind het een lichte straf voor iemand die een kind doodrijdt terwijl ie niet oplet.

Ik had hem op zijn minst een voorwaardelijke straf gegeven, desnoods een symbolische van 3 maanden ofzo.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 20:04
54.17% gewijzigd
acmp schreef:
18-04-2019 19:54
Zouden jullie ook zo reageren als jullie eigen kind was doodgereden?

Dat is best lastig nu te beoordelen. Maar als iets bewezen en ongeluk is dan zal ik daar als ouder mee moeten leven, hoe moeilijk ook.
Belg007 schreef:
18-04-2019 20:03
Ik hoop dat die man daarnaast op zijn minst ook een levenslang rijverbod heeft gekregen?

Nee 3 jaar, maar hij heeft zelf zijn rijbewijs ingeleverd.
Vixxen schreef:
18-04-2019 20:00
Als het een ongeluk was zoals dit: ja.
Als er alcohol of veel te harden rijden in het spel zou zijn: nee.


Je leest vaker verhalen dat ouders of familie het de automobilist niet kwalijk neemt en zelfs aandringt op niet straffen.
?????? Niet kwalijk nemen als ze je kind doodrijden?????
Ik heb dat nog nooit ergens gelezen, hoor. En kan het me ook niet voorstellen.

Als iemand mijn kat of kind doodrijdt dan mag hij/zij voor altijd brandden in de hel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven