Geld & Recht alle pijlers

Kleine zuinige auto om +120 km per dag mee te rijden

09-07-2019 08:41 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort hoopt mijn kind een baan te krijgen ruim 60 km enkele reis verder op.

Nu rijdt kind een Toyota Aygo, ik als moeder heb het idee dat deze auto niet heel zuinig is op grote afstanden. En ik vind kind kwetsbaar op de snelweg in deze auto.
Ik zou zelf graag zien dat kind in een iets meer auto rijdt dan de Aygo.

Hebben jullie tips?

Ander kind reed in een Volkswagen Up dezelfde afstand. Dit voelde beter.
Is dat ook echt zo? Of maakt een Up ten opzichte van een Toyota Aygo niets uit?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je hier wat mee mbt zuinigheid?

https://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor/

Ik zou voor een klasse hoger en groter gaan.
De Aygo is juist heel erg zuinig, zeker op grote afstanden. Waarom zou kind kwetsbaar zijn in die auto? Een volkswagen Up is niet veiliger, zuiniger of beter dan een Aygo of iedere andere kleine auto.

Het is een prima auto voor die afstand hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zijn beide kleine stuiterbakjes op de snelweg (up nog minder auto dan de aygo), maar goed dat is mijn mening.
Gros van mijn collega's komt in dergelijke auto's naar het werk.
Zijn toch gewoon goed gekeurd en veilig op de weg?
Alle reacties Link kopieren
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/zoeken/
Alle reacties Link kopieren
Een up vind ik ook behoorlijk kwetsbaar op de weg. Als je een minder kwetsbare auto wil hebben zou ik voor een iets grotere gaan.
#doeslief
Huis dichterbij zoeken is geen optie?
Als je kind (!) oud genoeg is voor een rijbewijs en een baan, dan is hij of zij te oud voor een moeder die zich bemoeit met de keuze voor een auto.
Alle reacties Link kopieren
Audi A2, licht, zuinig en veilig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Betaal jij de benzinekosten?
Ik zou het lekker aan je kind overlaten waar die in rijdt.
Alle reacties Link kopieren
Neem een hybride Yaris, die is wat groter en erg zuinig.
Spreuken 18:2
https://www.rosfinance.nl/de-veiligste-autos-in-2018/#

Up staat er niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Peugeot 107. (Dacht ik). Zo’n zelfde model als de aygo.

Ik vind deze stabieler rijden dan mijn focus station die ik hiervoor had.

En zuinig zijn auto’s juist op langere stukken. Dus dat zou geen overweging moeten zijn.

Misschien moet ze het eerst maar eens een paar weken proberen en dan bepalen of ze wat groters wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand met een Aygo en die reed dagelijks 150 km daarmee vanwege het feit dat die zuiniger was. Ze gebruiken hem ook wel eens als gezinsauto voor dit soort afstanden vanwege zuiniger als de gezinsauto.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, de link van Dahlia ga ik bekijken.

Wat auto betreft zit er eigenlijk geen verschil in een Aygo en Up.

Het forum is anoniem, misschien gaat het wel niet om mijn kind. Misschien om mijn echtgenoot, mijzelf, kind van broer/zus?
Dus ja, niet alle informatie hoeft precies waar te zijn ivm anonimiteit.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
09-07-2019 09:21
Bedankt voor jullie reacties, de link van Dahlia ga ik bekijken.

Wat auto betreft zit er eigenlijk geen verschil in een Aygo en Up.

Het forum is anoniem, misschien gaat het wel niet om mijn kind. Misschien om mijn echtgenoot, mijzelf, kind van broer/zus?
Dus ja, niet alle informatie hoeft precies waar te zijn ivm anonimiteit.
Ah, ik vond al dat je zo jong was voor iemand die al een kind heeft, ik ken verder geen enkele andere 3 jarige die al vader of moeder is.

Maar het gaat wel echt om een Aygo, toch? En je heet ook echt Bartjes?
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een citroen c1 uit 2010. Heerlijke auto, zuinig en nooit gezeik mee. Goedkoop in vaste lasten en onderhoud.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik denk dat juist de drieling Aygo/C1/107 een prima auto is voor wat je zoekt. Zuinig, goed op die afstanden en laag in kosten.

Als je iets meer auto wil maar wel met die eisen zou je voor een Yaris kunnen gaan zoals iemand anders ook al schreef.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin had een Aygo gekocht en de verkoper zei nog dat ze niet moest denken dat de bezinemeter stuk was, nee, die daalde maar heel langzaam omdat de auto zo zuinig reed. Zij dacht nog, ‘leuke verkooptruc’ maar het was maar goed dat ze het wist want inderdaad rijdt hij heel zuinig.

Als je naast ‘zuinig’ ook veiligheid belangrijk vindt, kun je eens kijken of één model groter, Yaris, veiliger is. Veiligheid zit ook in je rijstijl (defensief rijden) en welke trajecten je rijdt. Het is een bekend fenomeen dat mensen onveiliger gaan rijden met een veilige auto, bijvoorbeeld minder afstand als ze op de ABS vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Via deze link: https://www.euroncap.com/ kan je zien hoe veilig een auto is.
Zorgen om morgen ontneemt je de kracht van vandaag.
bartjes schreef:
09-07-2019 09:21
Bedankt voor jullie reacties, de link van Dahlia ga ik bekijken.

Wat auto betreft zit er eigenlijk geen verschil in een Aygo en Up.

Het forum is anoniem, misschien gaat het wel niet om mijn kind. Misschien om mijn echtgenoot, mijzelf, kind van broer/zus?
Dus ja, niet alle informatie hoeft precies waar te zijn ivm anonimiteit.

Dat hele verhaal over je kind/echtgenoot/neefje/nichtje had je sowieso achterwege kunnen laten dan. Ik zoek een zuinige en veilige auto voor x aantal kilometers ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch een slag groter gaan rijden, zelf vind ik een B-segment al niet heel prettig om de weg op te gaan. Dat heeft niet eens zo heel veel met de auto zelf te maken, maar met het gedrag van andere weggebruikers. Man en ik rijden afwisselend in een stadsauto en een middenklasser en mensen durven volgens mij toch net iets sneller hun auto ervoor te gooien als ze een kleine auto aan zien komen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Een slag groter kiezen. Die Aygo is om te huilen zo langzaam (ik heb vorig jaar voor de fun een keer 'n proefrit gereden in het nieuwste model)
Van Toyota heb je de Yaris in hybride als zuinigheid van belang is. Dan verbruik je toch bijna de helft minder benzine dan met 'n normale auto.
Mermedina schreef:
09-07-2019 10:14
Mijn vriendin had een Aygo gekocht en de verkoper zei nog dat ze niet moest denken dat de bezinemeter stuk was, nee, die daalde maar heel langzaam omdat de auto zo zuinig reed. Zij dacht nog, ‘leuke verkooptruc’ maar het was maar goed dat ze het wist want inderdaad rijdt hij heel zuinig.
Hij komt gewoon bijna niet vooruit en inhalen op een 80km weg zou ik er niet mee aandurven zo weinig power. Dus wellicht dat het daardoor komt dat ie zuiniger is dan een auto die je 'ns lekker op z'n staart kan trappen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-07-2019 12:05
Een slag groter kiezen. Die Aygo is om te huilen zo langzaam (ik heb vorig jaar voor de fun een keer 'n proefrit gereden in het nieuwste model)
Van Toyota heb je de Yaris in hybride als zuinigheid van belang is. Dan verbruik je toch bijna de helft minder benzine dan met 'n normale auto.
Niet overdrijven met je helft benzine verbruik. Veel is afhankelijk van welke afstanden je rijdt en hoe je rijdt. Hybride is niet perse zuiniger. De helft zuiniger ga je moeilijk halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven