Geld & Recht alle pijlers

Doden andermans dier

18-07-2019 22:14 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt het doden van andermans dier (kat/hond) meestal slechts bestraft met hooguit een werkstraf of een voorwaardelijke gevangenisstraf, terwijl het doden van een mens meestal bestraft wordt met een langjarige gevangenisstraf?

Bij het doden van een mens wordt soms TBS opgelegd en bij het doden van andermans dier komt dat bijna nooit voor.

Want doden is toch doden? Kunnen ze de wet niet gelijkstellen, dus straf andermans dieren doden = straf mensen doden.

Of is staat het niet in verhouding dat je bij het doden van andermans dier 10 jaar de cel in gaat en bij een mens wel?

Tot 2014 was het niet eens bij wet verboden om je eigen kat of hond te doden. Mits het niet mishandeld werd.

Dieren worden nofg steeds als een soort van goed of zaak gezien---> niet mee eens.
Tja, een mens heeft een andere status dan een dier, daar ligt het aan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Tja, daar kun je het niet mee eens zijn, maar zo is het nu eenmaal.

Wij staan boven de dieren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jij vegan bent? Niet alleen in voedsel, maar ook in andere producten zoals make up, koffers, schoenen, kleding, medicatie, etc.
pergamon wijzigde dit bericht op 18-07-2019 22:18
64.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het maakt kennelijk nog wel uit of het andersmans dier is, of niemands dier? Leg eens uit?
.
Pergamon schreef:
18-07-2019 22:17
Ik neem aan dat jij vegan bent?
En nooit een vlieg kwaad doet. Letterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Van welke dieren wil je het doden gelijk stellen aan het doden van mensen? Geldt dat ook voor muggen, ratten en slakken?
Een dier heeft niet dezelfde juridische status als een mens en kan onder verschillende wetgeving vallen (gezelschapsdier, proefdier, landbouwdier en wilde dieren). Daarom dus.
PiNuts14 schreef:
18-07-2019 22:21
Een dier heeft niet dezelfde juridische status als een mens en kan onder verschillende wetgeving vallen (gezelschapsdier, proefdier, landbouwdier en wilde dieren). Daarom dus.
Ah kijk een goed onderbouwd antwoord :)
Alle reacties Link kopieren
Die dieren hebben gewoon geen goeie advocaat
ik zie wel een probleempje voor de veehouderij
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 22:21
Ah kijk een goed onderbouwd antwoord :)
Gelijk ook wel contradictorisch, een konijn dat gehouden wordt als een gezelschapsdier heeft andere ‘rechten’ dan eenzelfde konijn dat wordt gebruikt als vleeskonijn, als proefdier of waarop wordt gejaagd. Terwijl het gewoon om hetzelfde dier met dezelfde behoeften, gevoelens en emoties gaat (zonder sentimenteel te willen doen).
waarom heb jij TBS?
Ik at een karbonade.
jij dan?
Ik liet de hond inslapen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
18-07-2019 22:17
Ik neem aan dat jij vegan bent? Niet alleen in voedsel, maar ook in andere producten zoals make up, koffers, schoenen, kleding, medicatie, etc.
Nee hoor, ik ben geen veganist.....ik houd wel van een stukje vlees!
Alle reacties Link kopieren
Kannibalisme is bij mensen niet toegestaan, bij dieren geen probleem. Je kan het gewoon niet een op een vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
18-07-2019 22:21
Een dier heeft niet dezelfde juridische status als een mens en kan onder verschillende wetgeving vallen (gezelschapsdier, proefdier, landbouwdier en wilde dieren). Daarom dus.

Een mens heeft een andere juridische status waarschijnlijk omdat ze kunnen nadenken, reflecteren, vriendschappen en relaties kunnen aangaan.
word je opgepakt omdat je een mug hebt doodgeslagen en het sporenonderzoek naar jou leidt
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
18-07-2019 22:26
Nee hoor, ik ben geen veganist.....ik houd wel van een stukje vlees!

Volgens de beargumentatie in je OP maak je je dan schuldig aan (massa) moord. Hoort daar dan ook een veroordeling op te staan?
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
18-07-2019 22:26
Nee hoor, ik ben geen veganist.....ik houd wel van een stukje vlees!
Oooooooh dit is gewoon een reltopic. Zeg dat dan!
Alle reacties Link kopieren
Mormoon schreef:
18-07-2019 22:26
Nee hoor, ik ben geen veganist.....ik houd wel van een stukje vlees!
En de persoon die dat beest voor jouw stukje vlees doodt moet dan bestraft worden met ten minste 10 jaar cel?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Mormoon schreef:
18-07-2019 22:28
Een mens heeft een andere juridische status waarschijnlijk omdat ze kunnen nadenken, reflecteren, vriendschappen en relaties kunnen aangaan.
vooral omdat ze die juridische status zelf hebben bedacht. Als de koeien de internationale verdragen zouden afsluiten zag de wereld er anders uit
S-Meds schreef:
18-07-2019 22:29
vooral omdat ze die juridische status zelf hebben bedacht. Als de koeien de internationale verdragen zouden afsluiten zag de wereld er anders uit
Zou een goed filmscript worden.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2019 22:17
Het maakt kennelijk nog wel uit of het andersmans dier is, of niemands dier? Leg eens uit?
Als het je eigen kat of hond betrof mocht je voor 2014 ongestraft je eigen huisdier doden. Vanaf 2014 niet meer.
Zwanen doden viel onder de flora- en faunawet.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 22:30
Zou een goed filmscript worden.

Das inderdaad zo waar als een....koe! ;-)
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 22:30
Zou een goed filmscript worden.
titel
Muhnited Nations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven