Niet ongesteld na nuvaring.

20-04-2018 22:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben overgestapt op een andere anticonceptie genaamd nuvaring. Dit is dus de eerste keer dat ik hem gebruik. Ik heb hem dus drie weken ingehouden zoals voorgeschreven. Alleen nadat ik hem eruit heb gehaald (derde dag vandaag) ben ik nog steeds niet ongesteld geworden? Ik heb alles gedaan wat in bijsluiter stond en ben zelfs voorgelicht door apotheker omdat mijn eerste keer was. Is dit normaal of? Ik heb op Internet gezocht en kon er voor de rest niks over vinden? Ik heb wel verhalen gelezen dat veel vrouwen door de nuvaring zwanger raken... wat mij dus een beetje in paniek doet raken.

Iemand enig idee. Hopelijk is het vals alarm.
Heb je de afgelopen weken seks gehad (ringsteken ;))
In dat geval kun je het beste een zwangerschapstest doen.
Welke anticonceptie gebruikte je hiervoor? Als je hiervoor ook iets met hormonen gebruikte kan het ook zijn dat je lichaam even opnieuw aan het instellen is. Niet iedereen heeft onttrekkingsbloedingen. Als je de nuvaring juist gebruikt hebt is de kans dat je zwanger bent heel klein. De meeste vrouwen raken zwanger door onjuist gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Duurde bij soms ook lang, meestal pas op dag 4/5. Geen zorgen. En om de zoveel tijd een zw test doen is hoe dan ook slim.
Ik gebruik ook de nuvaring en drie dagen is geen punt. Meestal begint het bij mij een dag of twee voor de nieuwe ring er alweer in moet. Incidenteel gebeurt er zelf helemaal niets en af en toe zit er dan ineens een week tussen waarbij ik bijna leegbloed. Is niet zo constant als de pil, maar 9/10 keer menstrueer ik dus nog niet de helft dan ik met de pil deed.
Alle reacties Link kopieren
Goede middag,

Hier het zelfde alleen een week niet ongesteld geworden. Heb wel wat klachten, het idee ongesteld te worden en zeurderige pijn in de borsten! Heb jij al een test gedaan?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je lichaam zich nog aan het aanpassen is aan de nieuwe hormonen. Dat brengt ook wat met zich mee natuurlijk.

Zelf heb ik vorige maand (na al een jaar Nuvaring gebruiker te zijn) voor het eerst ook een menstruatie gemist. Bij pilgebruik heb ik dit ook een of twee keer meegemaakt. Het kan dus gewoon een combinatie zijn van een aantal dingen, maar als je je nuvaring niet uitgehaald hebt in die drie weken lijkt de kans mij klein (even klein als bij de pil trouwens, bij correct gebruik) dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
Beluga schreef:
23-04-2018 12:49
Het kan zijn dat je lichaam zich nog aan het aanpassen is aan de nieuwe hormonen. Dat brengt ook wat met zich mee natuurlijk.

Zelf heb ik vorige maand (na al een jaar Nuvaring gebruiker te zijn) voor het eerst ook een menstruatie gemist. Bij pilgebruik heb ik dit ook een of twee keer meegemaakt. Het kan dus gewoon een combinatie zijn van een aantal dingen, maar als je je nuvaring niet uitgehaald hebt in die drie weken lijkt de kans mij klein (even klein als bij de pil trouwens, bij correct gebruik) dat je zwanger bent.
Het lijkt mij ook sterk hoor om zwanger te zijn, niet eruit gehaald alleen om af te spoelen. Maar is toch ook beangstigend. Ik haal voor de zekerheid morgen een test. Om het een en ander uit te sluiten, en duimen dat het om wennen gaat!
Alle reacties Link kopieren
W3NDY86, als je er (nog) niet op uit bent om zwanger te worden is dat inderdaad beangstigend en dan is zo'n testje uitvoeren natuurlijk meteen een antwoord.
Heb je je eerste ring ingebracht zoals voorgeschreven/uitgelegd door de huisarts/apotheker? (Aansluitend aan vorige anticonceptie of eerste dag van menstruatie)
Alle reacties Link kopieren
Eerste dag van de menstruatie, maar gebruik hem nu 3 maanden dus snap niet waarom voorheen wel de menstruatie kwam en nu niet? Hij is er tussentijds niet uit geweest, en heb hem naar mij weten juist gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Oh het is niet je eerste ring dus :-D ging er even van uit omdat TO ook over haar eerste ring vertelde.

Het kan gewoon een combinatie zijn van een aantal factoren, zoals wat stress of iets onbewust. Of het zijn gewoon de hormonen. Uiteindelijk bestaat er altijd een kans op zwangerschap, geen enkele ac is 100% effectief. Maar de kans is dus miniem. Kan je vandaag niet al een test doen om van de spanning af te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag nog niet heel veel behoefte, angst denk ik. Voorgenomen om morgen na het werk er een te halen.
Ik heb enkele maanden de Nuvaring gebruikt en had wel vanaf eerste maand een bloeding welke steeds op gelijke dag terugkwam. Ieder lichaam werkt anders.

Ik ben overigens gestopt met Nuvaring omdat ik het toch een gek idee vond. Zit nu weer aan de pil, echter overweeg andere anticonceptie. Sterilisatie, echter ik wil dan ook echt geen kinderen meer.

Tochten cht een test doen cq HA bellen met de vraag. Nu ben en blijf je onzeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven