Heb ik te weinig seks?

19-05-2018 17:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 21 jaar en nu 1,5 jaar samen met mijn vriend. We hebben echt een geweldige relatie en de sfeer is altijd fijn, we steunen elkaar in alles en kunnen samen lachen.

Ondanks dat er veel chemie is tussen ons hebben we niet erg vaak seks. In het begin was het elke dag maar het is steeds minder geworden. Mijn vriend en ik hebben beiden niet een erg hoog libido en ik ben zelf heel druk in mijn hoofd waardoor ik moeilijk kan ontspannen. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem. We wonen beiden op kamers en ik ben bijna altijd bij hem.

Hij zegt dat het ook komt door de omstandigheden, een kleine rot kamer waar je met zijn tweetjes zit, in een smerig studentenhuis. Hij vindt dat niet heel opwindend en daarom laat hij het vaak zitten. Echter ben ik nu erg bang dat we onze eigen relatie aan het verpesten zijn. Als ik soms andere verhalen hoor van mensen die constant seks hebben, nog steeds na jaren samen zijn, maak ik me erg zorgen.

Is het mogelijk dat bepaalde omstandigheden je libido zwaar kunnen verminderen? Of is dit een ernstige zaak en moeten we er echt aan gaan werken? Ik vind het persoonlijk geen ramp om weinig seks te hebben, ik vind het sowieso overschat. Echter is het wel fijn om die spanning te hebben en intiem te zijn met elkaar.

Tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat is weinig?
Als jullie het beide prima vinden, is er niks aan de hand.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-05-2018 17:36
Wat is weinig?
Als jullie het beide prima vinden, is er niks aan de hand.
Meestal zo'n 1 keer per week, soms meer, soms twee weken niet.
Je eerste twee alinea's zijn je eigen antwoord. Ik denk dat je een relatie hebt waar veel mensen jaloers op kunnen zijn, ben er zuinig op!
Elenadem schreef:
19-05-2018 17:39
Meestal zo'n 1 keer per week, soms meer, soms twee weken niet.
Voor mensen die niet samen wonen lijkt me dit best normaal.
Maar het gaat er om wat jullie te weinig vinden. Niet wat een ander vindt.

Ik heb een laag libido en vriend ook niet super hoog.
Hebben minder seks als jij en vinden dat beide prima.
Weer een ander vindt 3x per week nog te weinig.
Niet TE veel op elkaars lip zitten?
Alle reacties Link kopieren
Prima toch, wat voor jullie beiden goed voelt is ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie zijn nu allebei tevreden over jullie seksleven?
Lekker belangrijk hoe vaak anderen het doen
Alle reacties Link kopieren
Laat jezelf niet zenuwachtig maken.
Vele zullen jaloers zijn op jullie relatie.
Omdat je jong bent denk je dat sex in
een relatie het belangrijkste is.
Doch dat is het niet .
Respect en wederzijds vertrouwen,
is veel belangrijker.
Dus maak je jezelf niet druk
Wees zuinig op elkaar
men zal niet overal de beste in zijn
men zal niet overal de slechtste in zijn
Alle reacties Link kopieren
Verlang jij naar meer sex ?
Of verlangt hij naar meer sex?

Niet toch ? Nou dan hebben jullie het goed. Niks meer aan doen.
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik bijna 24 en nog maagd... wees blij... maar ik sta niet te springen om goede seksleven. Mij gaat het meer om de innerlijke en het behouden van de relatie. Seks is niet alles. Een warme knuffel is al genoeg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Zaantje10 schreef:
22-05-2018 17:40
Zelf ben ik bijna 24 en nog maagd... wees blij... maar ik sta niet te springen om goede seksleven. Mij gaat het meer om de innerlijke en het behouden van de relatie. Seks is niet alles. Een warme knuffel is al genoeg voor mij.
Binnen een relatie is seks strakswel belangrijk hoor, dat maakt hormonen vrij, waardoor je nog meer van elkaar gaat houden
Maar hoe vaak, moet je met elkaar bepalen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-05-2018 17:43
Binnen een relatie is seks strakswel belangrijk hoor, dat maakt hormonen vrij, waardoor je nog meer van elkaar gaat houden
Maar hoe vaak, moet je met elkaar bepalen
Mee eens. Te veel en te weinig seks is niet goed. Er moet een balans zijn. Dat hangt van de stel af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven