Intimiteit inplannen

10-10-2018 22:58 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Dit is misschien een rare vraag maar is het normaal om de intimiteit in te plannen vanwege een drukke baan/ gezondheidsproblemen? Mijn man heeft vaak een dag nodig, en zegt dat dit aan hem ligt en dat hij zich lichamelijk moet voorbereiden (rug kraken ed). De volgende dag 'initieert' hij de seks dan ook zelf. Het voelt vreemd, en ik voel me afgewezen. Is dit terecht? Voor de rest is er wel veel genegenheid tussen ons ( knuffelen, kusjes).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw vragen raar. Het is jouw man, niet die van mij.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Is die lichamelijke voorbereiding van je man echt noodzakelijk?
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-10-2018 23:00
Ik vind jouw vragen raar. Het is jouw man, niet die van mij.
Als we zo gaan denken kunnen we het forum net zo goed opheffen.
Wie initieert het inplannen?
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
10-10-2018 23:01
Is die lichamelijke voorbereiding van je man echt noodzakelijk?
Hij zegt van wel
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
10-10-2018 23:03
Wie initieert het inplannen?
Ik initieer de seks, hij geeft aan het de volgende dag te willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Arie Boomsma en zijn vrouw schijnen dat te doen, misschien kun je er iets over opzoeken. Ik houd zelf van de spontaniteit. Tuurlijk kun je zeggen joh we moeten meer tijd maken. Maar echt plannen... En dat voorbereiden is wat bijzonder. Doet ie dat kraken dan zelf? Moet ie niet gewoon een keer naar de fysio?

Edit sorry lees nu dat je ook zegt dat hij gezondheidsproblemen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Augustus2308 schreef:
10-10-2018 23:03
Hij zegt van wel
Wat gebeurt er dan als hij zich niet voorbereid?
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
10-10-2018 23:05
Arie Boomsma en zijn vrouw schijnen dat te doen, misschien kun je er iets over opzoeken. Ik houd zelf van de spontaniteit. Tuurlijk kun je zeggen joh we moeten meer tijd maken. Maar echt plannen... En dat voorbereiden is wat bijzonder. Doet ie dat kraken dan zelf? Moet ie niet gewoon een keer naar de fysio?

Edit sorry lees nu dat je ook zegt dat hij gezondheidsproblemen heeft.
Ja, hij doet dat kraken inmiddels zelf omdat hij de deur platliep bij de chiropractor. Het voelt een beetje raar omdat we helemaal niet oud zijn ( beide in de 30, geen kinderen).
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
10-10-2018 23:09
Wat gebeurt er dan als hij zich niet voorbereid?

Minder energie in bed.
Alle reacties Link kopieren
Kan het kraken niet heel even vooraf ipv de dag van tevoren? Andere posities zodat hij niet hoeft te kraken? Verder onderzoek waarom z'n rug zo slecht is?

(Zomaar ff wat flarden van proberen in oplossingen te denken)
Alle reacties Link kopieren
Augustus2308 schreef:
10-10-2018 23:14
Minder energie in bed.
Dat is toch niet zo erg? Het hoeft niet perfect te zijn. Ga eens in gesprek met je man en vertel dat je de spontaniteit mist.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
10-10-2018 23:14
Kan het kraken niet heel even vooraf ipv de dag van tevoren? Andere posities zodat hij niet hoeft te kraken? Verder onderzoek waarom z'n rug zo slecht is?

(Zomaar ff wat flarden van proberen in oplossingen te denken)
Ja, soms kraakt hij het vooraf aan de seks. En soms hebben we ook spontaan sex en dat hij het initieert. Maar 8 vd 10 keer ben ik degene die initieert en gebeurt het de volgende dag. Andere posities heb ik ook al voorgesteld. Hij heeft ook aangegeven dat (werk) stress bij hem een rol speelt.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
10-10-2018 23:16
Dat is toch niet zo erg? Het hoeft niet perfect te zijn. Ga eens in gesprek met je man en vertel dat je de spontaniteit mist.
Ja, van mij hoeft het niet perfect inderdaad. Ik vind het ook niet om de leiding te nemen. Ik heb het zo vaak aangekaart, maar hij doet er niks mee.
Alle reacties Link kopieren
Je zeurt en je man moet zich niet aanstellen. Kom elkaar tegemoet en het kan dan vast wel tot beider voldoening komen?
Alle reacties Link kopieren
Maarrr...een goede massage vooraf is nooit verkeerd.....
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat jij je afgewezen voelt? Ik lees geen afwijzing aangezien hij wel seks met je wil en dit ook zelf initieert

Verder vind ik het plannen niet eens heel raar. Minder spontaan, maar ook spontane seks hebben jullie nog.
Alle reacties Link kopieren
Dat voorbereiden, misschien doet hij dat wel juist omdat hij jouw een plezier wil doen. Dus ipv een afwijzing kun je er ook 'moeite voor je doen' in lezen.

Verder heb ik een man die als hij gestressed is weinig van sels wil weten. Wat ik jammer vind, lijkt me juist een goede afleiding, maar zo zit hij nou eenmaal in elkaar en zegt niks over mij.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Het plannen/voorbereiden kan toch ook spannend zijn? Dat je er naar uitkijkt en zo?

Ik denk dat er heel wat mythes bestaan over 'hoe het hoort'. Belangrijk is dat je er allebei senang bij voelt, vannuit jezelf en jullie eigen behoeftes, niet vannuit een idee wat de rest van Nederland doet. Die hebben zogenaamd 5 keer per week stomende seks, terwijl ze in werkelijkheid elkaar misschien eens 5 keer per week lief aanspreken. Bij wijze dan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Lief hoe hij zijn best doet om fijne aandachtsvolle seks te hebben. Zat mensen met een ingekakt seksleven. Hij wilt er wat van maken. Zou je het ook zo kunnen zien ipv als afwijzing?
Alle reacties Link kopieren
Framberry schreef:
10-10-2018 23:41
Wat maakt dat jij je afgewezen voelt? Ik lees geen afwijzing aangezien hij wel seks met je wil en dit ook zelf initieert

Verder vind ik het plannen niet eens heel raar. Minder spontaan, maar ook spontane seks hebben jullie nog.
Ik voel me afgewezen omdat hij op dat moment geen seks met mij wilt. En ook omdat ik degene bent die bijna altijd initieert.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
10-10-2018 23:52
Dat voorbereiden, misschien doet hij dat wel juist omdat hij jouw een plezier wil doen. Dus ipv een afwijzing kun je er ook 'moeite voor je doen' in lezen.

Verder heb ik een man die als hij gestressed is weinig van sels wil weten. Wat ik jammer vind, lijkt me juist een goede afleiding, maar zo zit hij nou eenmaal in elkaar en zegt niks over mij.
Ja,zo zou je het idd ook kunnen zien. Hoe zorg jij ervoor dat je het je niet aantrekt, dat ie minder seks wil als hij gestressed is?
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
10-10-2018 23:57
Het plannen/voorbereiden kan toch ook spannend zijn? Dat je er naar uitkijkt en zo?

Ik denk dat er heel wat mythes bestaan over 'hoe het hoort'. Belangrijk is dat je er allebei senang bij voelt, vannuit jezelf en jullie eigen behoeftes, niet vannuit een idee wat de rest van Nederland doet. Die hebben zogenaamd 5 keer per week stomende seks, terwijl ze in werkelijkheid elkaar misschien eens 5 keer per week lief aanspreken. Bij wijze dan.
Ja daar zit wel wat in. Mischien moet ik het anders bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Franky77 schreef:
11-10-2018 00:01
Lief hoe hij zijn best doet om fijne aandachtsvolle seks te hebben. Zat mensen met een ingekakt seksleven. Hij wilt er wat van maken. Zou je het ook zo kunnen zien ipv als afwijzing?
Ja, zo zou je het ook kunnen zien inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven