Sexy zijn/doen vind ik moeilijk

14-12-2018 21:25 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al aangeeft: ik vind het moeilijk om sexy te zijn/doen tegenover mijn vriend. Daarmee bedoel ik eigenlijk het dragen van mooie, sexy lingerie. Meestal draag ik boxers of Brazilians en simpele bh’s. Niet bepaald sexy. (Edit: we hebben nog niet zo heel lang een relatie, maar ik wil graag een beetje moeite doen middels lingerie)

Ik draag meestal qua kleding M/L van boven en qua broeken een XL. Ik heb stevige benen, dikke (flubberige) billen, iets een buikje, een B a C cup. Het komt erop neer dat ik het moeilijk vind mezelf mooi te vinden. Ik heb een maatje meer en ik voel me naakt gewoon ongemakkelijk. Mijn vriend ziet me niet naakt in het licht.
Tegelijkertijd ben ik een lolbroek en heb ik altijd wat negatieve zelfspot.

Ik denk weleens over hoe leuk het zou zijn als ik iets sexyere lingerie zou dragen, maar ik ben bang dat mijn vriend dat niet mooi vindt (ik weet überhaupt niet of hij mij mooi vindt), ik weet niet zo goed wat voor lingerie bij mijn figuur past (zandloperfiguur), hij ziet er in het donker toch niks van :lol: en daarnaast denk ik: zal hij niet denken: wat draag jij nou weer? (Omdat ik vanuit het lollige/onzekere een houding heb alsof het me niet zoveel uitmaakt)

Ik hoor graag van jullie. Hopelijk kijk ik dan misschien anders tegen mezelf aan.
Doe het eens aan voor jezelf. Ik heb een vergelijkbaar figuur en ben er ook niet blij mee, maar in mn nieuwe knalrode set ben ik een stoot, al zeg ik het zelf
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je eens in een speciaalzaak laten adviseren over wat goed bij je figuur past, en dan een keer samen met vriend iets uit gaan zoeken? Of samen online kijken zodat je een beetje beeld krijgt van wat hij mooi vindt?
.
Alle reacties Link kopieren
We liepen een tijdje geleden langs een lingeriezaak in de stad en toen zei hij wat grappend tegen mij: moet je hier nog een boodschap doen? Met een soort van knipoog.
Maar toch vind ik dat best een hele drempel, geen idee waarom.

Naar een speciaalzaak om advies vragen vind ik ook lastig. Misschien voelt het als een soort taboe voor mij.
anoniem_380101 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 21:48
19.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Draag het voor jezelf! Ik draag altijd mooie sets, ook als ik geen partner heb. Omdat het voor mezelf goed voelt er aandacht aan te besteden, doet net dat beetje extra.

Ze hebben tegenwoordig ook longline bh’s of net een iets hoger broekje, of misschien zelfs een (underbust) korset achtig iets wat eventueel je buik iets kan verbergen als je je daar druk om maakt :) Uiteraard is het het mooiste als jij je er goed in voelt.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
14-12-2018 21:41
We liepen een tijdje geleden langs een lingeriezaak in de stad en toen zei hij wat grappend tegen mij: moet je hier nog een boodschap doen? Met een soort van knipoog.
Maar toch vind ik dat best een hele drempel, geen idee waarom.

Naar een speciaalzaak om advies vragen vind ik ook lastig. Misschien voelt het als een soort taboe voor mij.

Kan ik me wel voorstellen hoor. Anders zelf online zoeken of je modellen met een vergelijkbaar figuur ziet?

Misschien kan het ook helpen om in een totaal andere plaats dan waar je woont naar een winkel te gaan? Ik voel me dan altijd een beetje anoniemer ofzo. :)
.
Of je doet gewoon aan wat jij fijn vind en het prettigst bij voelt.

Je bent sexy als je zelfverzekerd bent en je pretig voelt in dingen die jij fijn vind.

En als je alsof gaat doen en je eigenlijk onprettig voelt heeft niemand er wat aan.
Vind je vent je dan niet aantrekkelijk... Jammer voor hem. Maar volgens mij maakt het hem dus niks uit. Hij vind je leuk zoals je bent. Toch?
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 22:06
Of je doet gewoon aan wat jij fijn vind en het prettigst bij voelt.

Je bent sexy als je zelfverzekerd bent en je pretiig voelt in dingen die jij fijn vind.

En als je alsof gaat doen en je eigenlijk onprettig voelt heeft niemand er wat aan.
Vind je vent je dan niet aantrekkelijk... Jammer voor hem. Zoek een leukere vriend.
Dit dus!

Je moet je sexy voelen en niet spelen, dat werkt inderdaad eerder averechts.
Ga anders voor jezelf eerst eens wat dingetjes uitproberen,
Als jij bijv. graag in boxers loopt, kijk voor de grap eens naar kanten boxers, er zitten best hele leuke/mooie tussen als je ze googled, of kanten boxers die een beetje uitlopen als rokje, minimaal betekent niet meteen sexy, het gaat om de nadruk leggen op dingen die je aantrekkelijk vind.
Of kijk bijv. eens naar burlesque style, die bedekken wat meer, maar kunnen juist heel erg sexy zijn, ook als je bijv iets bredere heupen hebt.
Als jij je liever wat meer comfortabel kleed, dan kan dat nog steeds sexy zijn hoor.
Bedenk je eigen stijl, daar zijn geen regels voor.
je bent wie je bent, en als jij je fijn voelt in een bepaalde stijl, ben je sowieso al heel aantrekkelijk, want dat is dan jouw stijl, en dan straal je dat uit.
Alle reacties Link kopieren
ugh, zo herkenbaar.

Een ex vriendje vond een string heel sexy, terwijl ik mijn flubberbillen in combinatie met een string echt alles behalve mooi vond. Misschien werkt het voor een mooi afgetrainde kont maar niet voor mijn maatje L.

Je kan inderdaad eens rondkijken en wat passen, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je er zelf comfortabel in bent. Anders straal je die onzekerheid ook uit en dat is ook niet zo sexy. En zoals al gezegd, sexy hoeft niet per definitie een string te zijn. Je hebt ook ontzettend mooie body's, specialere bh's of een slip in net een pikanter kleurtje of mooiere afwerking.
Alle reacties Link kopieren
Wij hoeven geen Gigi Hadid zijn om sexy te zijn. Ieder lichaam is uniek en het kwestie van zoeken naar lingerie die de mooie delen van je lijf accentueert.
Een kantenbody, korset met jarretels, bodystocking kunnen je buik verbergen en de rest verhullen.
Je vriend vindt jou leuk zoals je bent anders had hij geen relatie met jou begonnen.
Brunette84 schreef:
14-12-2018 22:14
Wij hoeven geen Gigi Hadid zijn om sexy te zijn. Ieder lichaam is uniek en het kwestie van zoeken naar lingerie die de mooie delen van je lijf accentueert.
Een kantenbody, korset met jarretels, bodystocking kunnen je buik verbergen en de rest verhullen.
Je vriend vindt jou leuk zoals je bent anders had hij geen relatie met jou begonnen.
Je kan ook gewoon lingerie aandoen omdat je dat lekker vind zitten.
Volgens mij is het hele punt dat ze haar vriend er een keer een plezier mee wil doen. Dat hóeft niet, maar volgens mij is dat haar eigen insteek. Dan kun je haar adviseren te doen wat ze deed, maar dat is haar vraag niet.
Als ik jou was TO zou ik een keer voor een schappelijk prijsje een setje op de kop tikken en die thuis zelf eens aan doen. Desnoods eerst alleen onder je kleding, kijk hoe je je erbij voelt. Je hoeft ook niet direct naakt he.. Als je eens wil kijken hoe het valt; Stuur je vriend een fototje van je borst + shirtje wat je een stukje opzij trekt om een randje mooie BH te laten zien. Zo kun je veilig eens kijken hoe hij reageert. Niet je hoofd op de foto zetten. Hóeft ook niet, maar is evt een tussenstap als het je aanspreekt.

Ik denk trouwens dat hij je sowieso mooi zal vinden.

Jouw figuur klinkt als het mijne. Deze zit mij goed. Denk dat je een C moet hebben.

bh
https://www.wehkamp.nl/hunkem-ller-push ... ya-429755/

Je kunt kiezen tussen een hipster
https://www.wehkamp.nl/hunkem-ller-maya ... an-429752/

Of een string
https://www.wehkamp.nl/hunkem-ller-maya-string-429748/

Je kunt trouwens verschillende maten bestellen en kosteloos retourneren.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 22:45
7.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het echt niet alleen voor mijn vriend. Ik wil me graag wat sexyer voelen. Ook voor mijn zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens wat je vriend mooi vindt. Die van mij houdt bijvoorbeeld helemaal niet van kant etc, terwijl ik juist dacht dat dat sexy was. Hij houdt juist van wat simpeler. Misschien vindt jouw vriend wat je nu draagt wel mooi.

Zegt hij trouwens nooit dat hij je mooi vindt? Aangezien je niet weet wat hij van je vindt?
Alle reacties Link kopieren
Dat jij jezelf niet mooi vind naakt betekend natuurlijk niet dat je vriend je niet mooi vindt.

Als hij niet van een maatje meer hield had hij je echt wel laten lopen hoor. Dus niet zo onzeker doen en gewoon proberen.
2guys
ouderen dating
Alle reacties Link kopieren
'ik weet überhaupt niet of hij mij mooi vindt' Het klinkt alsof dit de kern van het probleem is. Dat zou het voor mij wel zijn (en is het in het verleden ook weleens geweest).

In ieder geval: Vooral niets doen waar jij je niet goed bij voelt, maar ga wel een keer op een rustige dag naar een kleine lingerieboetiek met een fijne paskamer. Kijk hoe de dame daar je aanspreekt en als dat goed voelt: leg uit dat je iets leuks zoekt.
pamelacourson schreef:
14-12-2018 22:35
Vraag eens wat je vriend mooi vindt. Die van mij houdt bijvoorbeeld helemaal niet van kant etc, terwijl ik juist dacht dat dat sexy was. Hij houdt juist van wat simpeler. Misschien vindt jouw vriend wat je nu draagt wel mooi.

Zegt hij trouwens nooit dat hij je mooi vindt? Aangezien je niet weet wat hij van je vindt?
Dat zou ik dan dus niet doen.

Als TO het echt wil doen voor haarzelf kan ze beter gewoon zelf op zoek gaan en passen en kopen wat zij fijn en mooi vind.
pamelacourson schreef:
14-12-2018 22:35
Vraag eens wat je vriend mooi vindt. Die van mij houdt bijvoorbeeld helemaal niet van kant etc, terwijl ik juist dacht dat dat sexy was. Hij houdt juist van wat simpeler. Misschien vindt jouw vriend wat je nu draagt wel mooi.

Zegt hij trouwens nooit dat hij je mooi vindt? Aangezien je niet weet wat hij van je vindt?
De mijne "ook". Als hij iets uit moet kiezen is het effen zwart. Maar als hij ziet dat ik moeite heb gedaan gaat'ie los. Voor een speciale avond eens een bodice gekocht welke alleen máár uit kant bestond. Voelde me vrij onzeker vanwege het gebrek aan bhbeugels, maar vriend heeft het er nog steeds over.
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 22:40
Dat zou ik dan dus niet doen.

Als TO het echt wil doen voor haarzelf kan ze beter gewoon zelf op zoek gaan en passen en kopen wat zij fijn en mooi vind.
Dit. Leuk negligé kan ook.
P3arl schreef:
14-12-2018 22:35
Ik wil het echt niet alleen voor mijn vriend. Ik wil me graag wat sexyer voelen. Ook voor mijn zelfvertrouwen.
Mooie insteek TO. Probeer het dan eerst eens voor jezelf :) . Het werkt net als met mooie kleding. In een mooie outfit voel je jezelfverzekerder. Ik ten minste.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
14-12-2018 22:40
Dat zou ik dan dus niet doen.

Als TO het echt wil doen voor haarzelf kan ze beter gewoon zelf op zoek gaan en passen en kopen wat zij fijn en mooi vind.

Het één sluit het ander niet uit.
.
Anoniem262821034 schreef:
14-12-2018 22:44
Het één sluit het ander niet uit.
Ze is al onzeker. Laat haar eerst zelf uitzoeken wat ze wil voor ze zulke vragen gaat stellen.


Maar ik heb een broertje dood aan jezelf in dingen hijsen voor een ander, als je daar zelf niet blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Loes, we hebben nog niet zo heel lang een relatie. Ik denk heus wel dat hij me niet mooi vindt. Mooi karakter denk ik eerder. Hij heeft weleens gezegd dat hij mijn profielfoto op WhatsApp leuk vond en verder dat hij me lief en leuk vindt. Alleen is uiterlijk voor mijn gevoel belangrijker en voel ik me haast iets gekwetst als hij het over mijn innerlijk heeft. Stom hè? Dat zal mijn eigen onzekerheid wel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven