Seks na bevalling

14-05-2019 10:32 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging bij jullie het oppakken van je seksleven na de bevalling?

To trapt af, nu 8 weken geleden bevallen en 'het' is nog niet gelukt. Merk dat ik het spannend vind en blokkeer dan. Man is ontzettend lief en geduldig, proberen het echt samen en doen rustig aan.

Ik zou er alleen weer graag van willen genieten..
Alle reacties Link kopieren
Kan me dus zo goed voorstellen dat het eng kan zijn. Weet dat mijn schoonzus (ernstig uitgescheurd) een jaar geen seks aandurfde. Ze hebben het opgebouwd, stapje voor stapje. Komt vast goed. Heeft tijd nodig. En goede ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Of je begint achterom alvorens je hem weer op de voordeur laat kloppen.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan oppakken :)
Misschien eerst meer vrijen zonder penetratie en als je ineens ontzettende zin daarin krijgt, kan het altijd nog! Fijn dat je na 8 weken wel alweer zin hebt in intimiteit, dan komt het vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoor ook zoveel verhalen van mensen die er na 4 weken al klaar voor waren. Merk dat dat me wel onzeker maakt, terwijl dat nergens voor nodig is.
Alle reacties Link kopieren
geef het tijd, gewoon rustig aan, jezelf niet onder druk zetten het hoeft niet nu, gewoon rustig aandoen en dan komt het vanzelf weer.
Of je begint achterom alvorens je hem weer op de voordeur laat kloppen.
klinkt heel leuk, maar niet als je totaalruptuur hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 10:38
Hoor ook zoveel verhalen van mensen die er na 4 weken al klaar voor waren. Merk dat dat me wel onzeker maakt, terwijl dat nergens voor nodig is.
ik ben nu een half jaar verder en begin het nu pas weer echt te durven. En inderdaad, gewoon in het begin geen penetratie. het is een beetje 'like a virgin'.
Nou bij mij duurde het een half jaar voordat ik het durfde/zin had. Wel heel flink en behoorlijk flink uitgescheurd na beide bevallingen. Dus ik vind 8 weken wel snel. Alles is relatief natuurlijk :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel druk op zetten, komt vanzelf wel goed. Een bevalling is niet niks ook he...
Beetje bij beetje wat verder proberen gaan als je je daar goed bij voelt en zeker niks forceren. Trek het je niet aan als het wat langer duurt, niet iedereen heeft opnieuw seks na 6 weken ofzo.
Cookieholic schreef:
14-05-2019 10:38
Hoor ook zoveel verhalen van mensen die er na 4 weken al klaar voor waren. Merk dat dat me wel onzeker maakt, terwijl dat nergens voor nodig is.
Ik vraag me echt af hoe. Ik heb zeker nog 8 weken lang gebloed na de bevalling. Daarnaast wordt aangeraden zeker tot 6 weken na de bevalling geen seks te hebben.
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 10:48
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 10:38
Hoor ook zoveel verhalen van mensen die er na 4 weken al klaar voor waren. Merk dat dat me wel onzeker maakt, terwijl dat nergens voor nodig is.
joh, niks van aantrekken. dat is hetzelfde als de “ik paste na een week weer in mijn oude kleding”-verhalen. Er zullen heus wel mensen zijn bij wie dat zo is maar bij het gros echt niet hoor. hier duurde het ook een week of 7-8.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eerst gestart met orale sex en na een week of 12/14 ging de penetratie goed. Rond de 8/10 weken ook eens geprobeerd maar ik was veel te droog en het was pijnlijk. De keer erna flink glijmiddel gebruikt.

Na de eerste bevalling heeft het volgens mij wat langer geduurd maar ik weet het niet meer precies, eerst ook een periode alleen orale sex gehad.

Het maakt niet uit wanneer je er klaar voor bent, het is spannend de eerste keer en zoals bij iedereen de bevalling totaal verschillend gaat is ook de eerste keer sex heel verschillend. Het komt vanzelf een keer.
envelop wijzigde dit bericht op 14-05-2019 10:52
3.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
14-05-2019 10:41
Ik vraag me echt af hoe. Ik heb zeker nog 8 weken lang gebloed na de bevalling. Daarnaast wordt aangeraden zeker tot 6 weken na de bevalling geen seks te hebben.
Ja, ik vraag me dat ook echt af. Ook omdat ik weet dat ze flink ingeknipt was en vacuümpomp nodig had.

Fijn te horen dat het bij wel meer dames wat langer duurt
Hier 2 keer keizersnede en beide keren binnen 2 weken weer. Maar er is natuurlijk onder niks beschadigd of uitgekomen zogezegd.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
14-05-2019 10:48
Ja, ik vraag me dat ook echt af. Ook omdat ik weet dat ze flink ingeknipt was en vacuümpomp nodig had.

Fijn te horen dat het bij wel meer dames wat langer duurt
Dat is dan gewoon echt dom van die vriendin, als alles zo'n schade heeft gehad is het echt niet slim om na 4 weken al aan penetratie te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook een knip en vacuüm, volgens mij met een week of 6,7. Bij mij was er beetje raar gehecht, ik had een extra gaatje, dat ging wel eens mis met een iets te enthousiaste vrijpartij. Daar moest ik naderhand voor naar de huisarts...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Hier durfde ik na een week of 10 het weer aan, maar uiteindelijk ben ik toch bij de bekkenbodemfysio beland. Wat mij betreft echt een aanrader.
Ik bleef het wat eng vinden, had wat last van mijn litteken en kon daardoor slecht ontspannen. Na een paar sessies bij haar + het gebruik van glijmiddel, ging het allemaal weer prima en kon ik er weer van genieten.

Geef het tijd, het is niet niks, bevallen en herstellen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 11:00
3.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan en neem je tijd. Hier duurde het een stuk langer dan 8 weken :) zeker na de tweede. Ligt ook de bevalling en de genezing (lichamelijk en psychisch)
Alle reacties Link kopieren
Glijmiddel was hier het toverwoord.
Dat kan je ook bij jezelf aanbrengen en alvast een beetje voorwerk bij jezelf doen. Klinkt stom, maar hier werkte het. Succes en geen druk erop leggen.
Alle reacties Link kopieren
Beide keren na een week of 5 weer. Bij beide met ongeveer 3 weken ook gestopt met vloeien. Maar waar de een er snel klaar voor is, duurt dat bij de ander langer. Laat je niet onzeker maken, ga ook niets forceren, volg je eigen gevoel hierin.
Alle reacties Link kopieren
Hier in eerste instantie na een week of 6 weer. Maar al snel kreeg ik last van mijn litteken en werd seks pijnlijk. Toen kwam het op een laag pitje te staan. Pas toen zoon 1,5 was kon ik weer van seks genieten zonder ongemak. Overigens was mijn libido het eerste jaar sowieso al niet om naar huis te schrijven ivm slaapgebrek, vol hoofd en wennen aan mijn nieuwe rol.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
14-05-2019 10:55
Bij mij ook een knip en vacuüm, volgens mij met een week of 6,7. Bij mij was er beetje raar gehecht, ik had een extra gaatje, dat ging wel eens mis met een iets te enthousiaste vrijpartij. Daar moest ik naderhand voor naar de huisarts...
Dat klinkt best eng..
Ik denk dat dat bij mij toch ook een half jaar geduurd heeft, voor we er weer voorzichtig aan begonnen. Deed de eerste keren flink pijn. Was ook erg gescheurd bij de bevalling. Met glijmiddel ging het wel beter.
Alle reacties Link kopieren
Geef het tijd en ga niet te snel. Hier bij de eerste heeft het echt maanden geduurd maar bij de tweede ging het sneller. En luister naar je gevoel en je lichaam. Iedereen is anders en eerlijk gezegd maakte het me niet uit hoe snel het bij anderen gingen. Want die zitten niet in onze relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven