Pil vergeten op vakantie

18-09-2019 22:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nu op vakantie (zonder mijn vriend) en ben vergeten een extra pilstrip mee te nemen. Nu zit ik dus 1 dag zonder pil -normaal gesproken slik ik door. Ik heb voor deze strip nog een stopweek gehad en weinig zin om alweer ongesteld te worden. Zeker omdat ik mijn vriend nu een tijd niet zie. Ik ben er redelijk zeker van dat ik beschermd zou zijn als ik vrijdag de pil ‘vergeet’ en zaterdag aan een nieuwe strip zou beginnen en dubbel zou slikken. Maar als ik dubbel slik ga ik altijd overgeven, dus dat heeft weinig zin.

Dan nu mijn vraag: ben ik beschermd als ik na mijn huidige strip 1 dag geen pil slik, de volgende dag (‘s avonds, zoals altijd) aan en nieuwe strip begin en er de dag daarna ‘s ochtends eentje extra slik? Iemand een idee hoe t dan zit?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Pffff moeilijk gedoe zeg!
Als je je vriend voorlopig niet ziet, waarom boeit het dan of je beschermt bent?
In de stopweek ben je toch altijd beschermd? Ook als die stopweek na 1 dag ophoudt en jij weer een pil neemt lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een vriend? Dan hoef je je over de pil niet druk te maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dan trekt ie toch een paar weken een condoom aan tot je zeker safe zit?
(Al dat gerommel met die pil ...)

Of zit je erop te wachten om zwanger te worden?
Een extra pil nemen is zinloos, het gaat erom dat de hormoonspiegel door de tijd heen constant blijft. Die extra pil gaat dus niets doen met terugwerkende kracht .....

Lees voor het vergeten van de pil en de invloed daarvan op de betrouwbaarheid als AC de bijsluiter, daar is die tenslotte voor gemaakt :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Handig stroomschema:

https://www.anticonceptie.nl/anticonceptie-vergeten/

Volgens mij komt het er bij jou dan in principe op neer dat je in week 3 (eigenlijk erna) een pil “vergeten” bent.
Dan zou je volgens het schema een stopweek in moeten lassen die max 7 dagen mag duren; een minimum wordt niet genoemd.
Of een pil extra slikken heel veel zin heeft vraag ik me af..je bent meer dan 12 uur te laat dus de vergeten pil alsnog nemen lijkt me niet veel zin hebben.
Kun je evt je apotheek bellen voor advies?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Als je op vakantie in NL bent: huisarts bellen en recept laten faxen naar apotheek in de buurt en daar je pil halen.
Ben je in het buitenland: misschien is hij wel vrij verkrijgbaar, afhankelijk van het land waar je bent?

Een stopweek van 1 dag (kortom, doorslikken maar ergens een pil vergeten) zorgt bij mij nogal eens voor spotting.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft dubbel slikken echt geen enkele zin!

Wat het met je vruchtbaarheid doet weet ik niet, maar ik denk dat je je menstruatie (of iig ‘doorbraakbloeding oid) niet tegen kunt houden, oom niet met dubbel de dat erna.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon deze zomer in Oostenrijk gewoon zonder problemen, én voor weinig, de pil bij de apotheek kopen.
Lijkt me simpelste optie.
Alle reacties Link kopieren
In welk land ben je wat in de meeste landen kun je inderdaad vrij eenvoudig aan een pil komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik begrijp volgens mij niet zo goed waarom het belangrijk is om beschermd te zijn als je je vriend toch een tijd niet ziet..
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
19-09-2019 07:38
Ik begrijp volgens mij niet zo goed waarom het belangrijk is om beschermd te zijn als je je vriend toch een tijd niet ziet..
Ze is nu nog op vakantie zonder vriend, maar als ze hem weer ziet wil ze seks met hem en dat wil ze niet in haar stopweek, ik neem aan vanwege het vloeien.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
een stop'week' inlassen en die mag ook 5 dagen duren (wel korter, niet lager)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een soortgelijke situatie en toen aan een andere Nederlandse vrouw gevraagd of ze een pil kon missen. Ik kreeg zelfs een hele strip. Was hetzelfde merk als ik zelf ook slik.
Bel je apotheek. Zij gaan je vertellen dat 1x een pil overslaan in je derde week geen probleem is en dat je gewoon beschermd bent en ook blijft gedurende de nieuwe strip.
Zie ook apotheek.nl: https://www.apotheek.nl/themas/anticonc ... l-vergeten

Wat als u de pil bent vergeten? Hiervan is sprake als u meer dan 12 uur (bij Yaz en Zoely meer dan 24 uur) te laat bent met innemen. Als u 1 pil vergeet, kunt u de vergeten pil toch nog gewoon innemen en is de pil nog steeds betrouwbaar. Let op: dit geldt niet in de eerste maand dat u de pil gebruikt.

Als u meer dan 1 pil vergeet, kan de betrouwbaarheid afnemen. In hoeverre dit het geval is, hangt af van de periode waarin u de pillen vergeten bent en het soort anticonceptiepil dat u slik



(waarom afgaan op advies op een forum als je ook gewoon je eigen expert, namelijk de apotheek, kunt bellen vanaf je vakantieadres, of het online kunt vinden op de website van de geneesmiddeldeskundigen, namelijk apotheek.nl)
ClumsyNinja schreef:
19-09-2019 06:19
Een stopweek van 1 dag (kortom, doorslikken maar ergens een pil vergeten) zorgt bij mij nogal eens voor spotting.
Bij mij ook, en dat stopt ook niet meer totdat ik een stopweek inlas. Dus als ik hem vergeet, moet ik wel stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik dubbel slik ga ik altijd overgeven, dus dat heeft weinig zin.

Dus dat doe je regelmatig? :O
Als je zo slordig bent met de pil zou ik een ander voorbehoedsmiddel gaan gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
19-09-2019 00:30
Je hebt een vriend? Dan hoef je je over de pil niet druk te maken.
????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven