Gezondheid alle pijlers

Ik heb kanker en niks meer aan te doen ben pas 37

03-11-2017 00:50 433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden is er lymfeklierkanker bij mij geconstateerd en uit onderzoek is dus gebleken dat er niks meer aan te doen is.

Ik ben pas 37 en alleenstaande vader van 3 schatten van kinderen ik ben zo verdrietig en probeer mij tegenover mijn kinderen groot te houden wat erg moeilijk is.

Mijn oudste 2 zijn 11 en 13 jaar die weten het sinds een paar dagen en oh wat heb ik gehuild toen ik het vertelde.
Mijn jongste zoon is pas 2 die zal mij dus nooit kunnen herrinneren.

Ik weet niet wat mij is overkomen maar ik ga de komende tijd veel met mijn kinderen ondernemen en van hun genieten nu het nog kan.

Gr verdrietige papa
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat verschrikkelijk zeg :’(. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik wens jou en je kinderen heel erg veel sterkte toe. Wat erg zeg.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Och, wat naar! Ik wil jou en je kinderen heel veel sterkte wensen. In ieder geval een dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn spreuk onderaan mijn bericht. Dat is wel heel erg nu. Helaas kan ik m niet weghalen. Pfff ben er stil van.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk zeg, dat is iedereens grootste nachtmerrie :hug: Ik kan niet veel zinnigs zeggen, behalve je heel veel sterkte wensen.. Is er ook een indicatie over hoe lang je nog in redelijke gezondheid kunt doorgaan?

Is/zijn moeder(s) nog aanwezig?

Mijn vader is overleden toen ik 3 was en ik zou willen dat ik wat meer van hem had gehad. Een brief, foto's, wat dan ook. Als ik jou was zou ik daarmee aan de slag gaan, dan heb je in ieder geval een doel. Verder zoveel mogelijk herinneringen maken samen..
Alle reacties Link kopieren
JubJub1234 schreef:
03-11-2017 00:55
Sorry voor mijn spreuk onderaan mijn bericht. Dat is wel heel erg nu. Helaas kan ik m niet weghalen. Pfff ben er stil van.
Geen probleem dankje
Oh wat een ellende zeg! Welke lymfklierkanker heb je? Zelf had ik hodgkin en ik weet dat de meeste lymfklierkanker met een SCT wel te genezen zijn en dat je ook met wait and see nog jaren mee kan. Wat een zorgen moet jij hebben zeg, zeker om je kinderen.

Welke vorm heb je en in welk stadia ben je? Er zijn nu ook weer nieuwe studies bezig dus misschien is dat nog een mogelijkheid voor je?

En op Facebook heb je de groep lymfklierkanker hematon. Dat is een lotgenoten groep dus mocht je daar behoefte aan hebben dan kun jij je dAr aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
Loes10 schreef:
03-11-2017 00:56
Wat verschrikkelijk zeg, dat is iedereens grootste nachtmerrie :hug: Ik kan niet veel zinnigs zeggen, behalve je heel veel sterkte wensen.. Is er ook een indicatie over hoe lang je nog in redelijke gezondheid kunt doorgaan?

Is/zijn moeder(s) nog aanwezig?

Mijn vader is overleden toen ik 3 was en ik zou willen dat ik wat meer van hem had gehad. Een brief, foto's, wat dan ook. Als ik jou was zou ik daarmee aan de slag gaan, dan heb je in ieder geval een doel. Verder zoveel mogelijk herinneringen maken samen..
Mijn kids wonen bij hun moeders
Uit mijn eerste relatie heb ik 2 kinderen en 1 uit mijn laatste relatie.

Haha is daadwerkelijk mijn laatste relatie.

Opereren is geen optie een chemo begin ik niet aan 3 a 4 maanden is mij nog gegund
Wat erg. Is er ook een moeder? Heb je steun om je heen?
Opereren is idd geen optie met lymfklierkanker maar waarom vind je chemo geen optie? Ik zag er ook erg tegenop en heb ook gezegd dat ik niet behandeld wou worden maar onder druk van familie heb ik toch chemo gedaan. 6 rondes escalated beacopp en ja dat was zwaar en het duurde een eeuwigheid voor mijn gevoel maar achteraf gezien ben ik toch blij dat ik het heb gedaan. Ja ik heb 6 maanden weggegooid maar er misschien 60 jaar voor terug gekregen.

Alle respect voor je als je om welke reden dan ook geen chemo wilt hoor maar misschien kun je er nog iets langer over na denken? Je hebt wel 3 kinderen en persoonlijk vind ik ergens wel ( al heb ik er door emotie ook compleet anders over gedacht hoor dus hou me ten goede) dat je de verantwoordelijkheid naar je kinderen hebt om in elk geval een poging te wagen.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg! Wat verschrikkelijk voor jou, wat moeten je gevoelens heen en weer geslingerd worden. Ik wens je veel sterkte, wijsheid en kracht de komende tijd! :hug:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Non-hodgkin bij mijn longen met uitzaai
Alle reacties Link kopieren
:redrose: :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Waarom-Ik-1980 schreef:
03-11-2017 01:08
Non-hodgkin bij mijn longen met uitzaai
Welke non hodgkin? En zit het IN je longen of TUSSEN je longen? Ik vraag dat expres omdat veel mensen met hodgkin denken dat ze ook longkanker hebben terwijl dat meestal niet zo is.

Ik hoop niet dat je chemo afwijst ( mocht de oncoloog hebben gezegd dat het een mogelijkheid was dan tenminste) omdat je denkt dat je al te ver heen ben. Ik was zelf 22 met de diagnose ( ook 3 kinderen) en stadium 4A. Dus alle lymfeklieren, lever, milt, bekken, rug, tussen mijn longen. Eigenlijk vanaf mijn kaaklijn tot mijn bovenbenen was ik 1 en al kanker en nu heb ik helemaal geen kanker meer.

En ik wil je echt niks aanpraten maar zoals ik al zei heb ik in de eerste instantie ook chemo geweigerd tot iemand op dit forum zei dat ik tenminste een poging kon wagen en ook kon stoppen als ik niet meer verder wilde. Misschien heb jij ook iets aan dat advies.
Alle reacties Link kopieren
Kanker zit bij ons in de familie aan mijn moeders kant waren ze met 11 kinderen er leven er nog 2 allemaal aan kanker overleden.

De oudste zus is 70 geworden de rest allemaal tussen de 55 en 70.

Chemo is uitstel en wil niet ziek worden ik heb het meegemaakt dus voor mij geen chemo.

mijn kinderen die zijn er kapot van steun heb ik van vrienden en kennisen.
Ouders leven niet meer en heb geen Broers of zussen
Alle reacties Link kopieren
Stadium IV bedankt voor je medeleven
Oh lieve schat ik begrijp je echt heel erg goed. En ja van chemo wordt je echt ziek ( van de hodgkin was ik helemaal niet ziek) maar als er een kans is dat je beter wordt vind je het tijdelijke ziek zijn het dan niet waard?

En ik heb het gevoel dat ik echt buiten mijn boekje ga want ik wil je niks aanpraten want jij bent de enige die beslissingen over jezelf maakt maar heb je hier echt al heel erg goed over nagedacht? Je hebt 3 kinderen ook en de kansen van genezing van hodgkin liggen zo hoog.

En nogmaals als jij ( en de anderen hier) vinden dat ik buiten mijn boekje ga zeg het aub dan hou ik erover op.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
03-11-2017 01:19
Oh lieve schat ik begrijp je echt heel erg goed. En ja van chemo wordt je echt ziek ( van de hodgkin was ik helemaal niet ziek) maar als er een kans is dat je beter wordt vind je het tijdelijke ziek zijn het dan niet waard?

En ik heb het gevoel dat ik echt buiten mijn boekje ga want ik wil je niks aanpraten want jij bent de enige die beslissingen over jezelf maakt maar heb je hier echt al heel erg goed over nagedacht? Je hebt 3 kinderen ook en de kansen van genezing van hodgkin liggen zo hoog.

En nogmaals als jij ( en de anderen hier) vinden dat ik buiten mijn boekje ga zeg het aub dan hou ik erover op.
Vind het niet erg je deelt je ervaring toch met mij.
Op dit moment is het voornamelijk praten denken ziekenhuis in en weer uit.
En de artsen heb het duidelijk gezegd dat kans op genezing 10 procent is.
Alle reacties Link kopieren
Tranen schieten in mijn ogen bij het lezen van je bericht. Heb je voldoende steun om je heen? Wat heb je nodig, wat zou je willen en zou ik daar iets in bij kunnen dragen? Als ik maar iets voor je zou kunnen betekenen zou ik dat met liefde doen!

Mijn oudste kind is 4 jaar jonger dan jou en mijn oom van 53 is aan hetzelfde gestorven op een heel verdrietige manier. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik voor mijn kinderen aan het schrijven begonnen om hun te vertellen hoeveel ik van ze hou.
Vanaf het moment dat hun werden geboren tot heden
Heb een zoon van 13 een princesje van 11 en een boefje van 2.
pieps non hodgkin is een verzamelbegrip voor heel veel veschillende typen lymfomen. als TO zegt dat hij niet meer behandelbaar is en een chemo alleen nog wat tijd geeft neem dan maar aan dat hij zijn eigen kansen beter kan inschatten dan jij.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
03-11-2017 01:33
pieps non hodgkin is een verzamelbegrip voor heel veel veschillende typen lymfomen. als TO zegt dat hij niet meer behandelbaar is en een chemo alleen nog wat tijd geeft neem dan maar aan dat hij zijn eigen kansen beter kan inschatten dan jij.
Aub geen ruzie maken over een mening en goed bedoeld advies.
Heb er geen moeite mee.
Het doet mij alleen maar goed als mensen hun medeleven tonen
Alle reacties Link kopieren
Alixane schreef:
03-11-2017 01:07
Wat erg! Wat verschrikkelijk voor jou, wat moeten je gevoelens heen en weer geslingerd worden. Ik wens je veel sterkte, wijsheid en kracht de komende tijd! :hug:
Ik maak mij vooral zorgen om mijn kinderen wat er van ze terecht gaat komen hoe hun toekomst eruit komt te zien als ze gaan trouwen en kinderen krijgen alles gaat nu als een achtbaan door mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Loes10 schreef:
03-11-2017 00:56
Wat verschrikkelijk zeg, dat is iedereens grootste nachtmerrie :hug: Ik kan niet veel zinnigs zeggen, behalve je heel veel sterkte wensen.. Is er ook een indicatie over hoe lang je nog in redelijke gezondheid kunt doorgaan?

Is/zijn moeder(s) nog aanwezig?

Mijn vader is overleden toen ik 3 was en ik zou willen dat ik wat meer van hem had gehad. Een brief, foto's, wat dan ook. Als ik jou was zou ik daarmee aan de slag gaan, dan heb je in ieder geval een doel. Verder zoveel mogelijk herinneringen maken samen..
Ik ben voor ieder kind een boekje aan het schrijven met foto's en herrineringen vanaf geboorte tot nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven