Gezondheid alle pijlers

Hoe met nare dwanggedachtes omgaan?

19-04-2018 18:28 11 berichten
Iets meer dan 3 maanden geleden is mijn moeder onverwacht overleden, na een paar weken kreeg veel angst en paniek en nare dwanggedachtes,

Nu heb ik therapie cgt en dat vind ik super! De paniek lijkt wat minder kan weer wat eten en wat dingen doen.

Maar die dwanggedachtes die vind ik zo naar nog steeds ondanks dat ik nu veel over weet en dat het vaak voorkomt bij angst.
Ik moet ze uitlachen en niet serieus nemen en daar werk ik hard aan.

Wie heeft dat ook gehad en heeft er tips voor mij
Alle reacties Link kopieren
Antidepressiva
Alle reacties Link kopieren
Spikkels, je hebt veel meegemaakt de laatste tijd. Je moeder zo plots verliezen was traumatisch voor je. Ik vind het fijn om te horen dat je tevreden bent over je therapie maar wees er op bedacht dat dat niet betekent dat alles nu rainbows & lollipops is. Die dingen kosten tijd.

Je geeft aan dat sommige dingen beter gaan. Super! Er is vooruitgang, Spikkels. En zoals je 3 maanden geleden wellicht niet gedacht had dat de paniek wat minder zou worden, of dat je weer wat zou kunnen eten of wat zou kunnen doen, zo zullen op een gegeven moment jouw dwanggedachtes ook minder worden.

Kleine stapjes!
:bonk:
Lady_Day schreef:
19-04-2018 18:36
Spikkels, je hebt veel meegemaakt de laatste tijd. Je moeder zo plots verliezen was traumatisch voor je. Ik vind het fijn om te horen dat je tevreden bent over je therapie maar wees er op bedacht dat dat niet betekent dat alles nu rainbows & lollipops is. Die dingen kosten tijd.

Je geeft aan dat sommige dingen beter gaan. Super! Er is vooruitgang, Spikkels. En zoals je 3 maanden geleden wellicht niet gedacht had dat de paniek wat minder zou worden, of dat je weer wat zou kunnen eten of wat zou kunnen doen, zo zullen op een gegeven moment jouw dwanggedachtes ook minder worden.

Kleine stapjes!
:rose: Leif dank je wel

Soms nog wel moedeloos
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
19-04-2018 18:42
:bonk:

:rose: Leif dank je wel

Soms nog wel moedeloos
Ja, en? Hoort er ook bij. Dit is niet makkelijk. Was het maar waar! Al ga je zo traag als een slak, je gaat vooruit en daar gaat het om.
Niemand ?...
Alle reacties Link kopieren
Engelsdropspikkels schreef:
19-04-2018 21:30
Niemand ?...
je klinkt een beetje wanhopig.
Gun jezelf wat tijd.
Het is niet niks dat je je moeder nog maar zo kort geleden onverwachts hebt verloren.
miedo schreef:
19-04-2018 21:48
je klinkt een beetje wanhopig.
Gun jezelf wat tijd.
Het is niet niks dat je je moeder nog maar zo kort geleden onverwachts hebt verloren.
Nee weet ik , maar ik zou zo graag mensen willen hoor die ook last ervan hebben gehad....
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wilde even reageren op je post. En ik heb extreme angststoornis en dwang gedachten. Soms is het zo erg dat ik in elkaar klap en gewoon de hele dag "alleen" wil zijn. Dit is wel begonnen bij mijn zwangerschap 4 jaar geleden en helaas uitgemond in een zeer extreme vorm bij mij. Het bepaalt zelfs keuzes in mijn leven.

Ja ik heb er ook hulp voor de hele mikmak en medicatie enz. Ik merk dat ik wel wat rustiger ben maar soms pieken die gedachten op waardoor ik ontzettend onrustig wordt en denk "wil ik wel zo verder leven..?" Je leest het heel extreem dus.

Wat ik je als tip wil meegeven. Praat erover. Het helpt enorm. Mocht je erover willen praten kan je altijd een pb sturen :heart:
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
19-04-2018 18:32
Antidepressiva
En thats it?

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook. Hele vervelende en nare dwanggedachten. Die me al jaren soms het leven héél moeilijk maken. Wat ik geleerd heb van mijn therapieën dat het een ziekte is en dat ik niet gek ben. En dat het altijd weer over gaat. Die ang st en paniek. Hoe heftig het soms ook voelt. Erover praten is sowieso heel fijn. Zeker ook met lotgenoten. Strekte, en je staat nooit alleen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven