Gezondheid alle pijlers

Hechting bevalling

20-04-2018 23:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is nu al week voor bij dat ik ben bevallen.
Door dat ik ben geknipt heb ik hechting maar nu is de bovenste laag van mijn huid is weer open en loop nu met een wond doet onzetten veel pijn en de verloskudige zegt dat vanzelf wel dicht gaat

Zijn er meer vrouwen dit mee hebben gemaakt en hoe snel ging het dicht
Ga naar de huisarts. Ik had ook zoiets en toen zat er een knoopje dwars.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan een tijd duren... maar als je het niet vertrouwd gewoon terugbellen.
Zijn er al hechtingen verwijderd? Kan ook helpen als dat al kan en mag. Sterkte, koelen helpt ook
Ja, ook gehad. Doordat de hechtingen te strak waren en gingen ontsteken, zijn er wat los geknapt. Volgens mij was het met een week of twee weer dicht, maar het ziet er niet heel mooi uit. Goed spoelen in ieder geval, elke keer als je naar het toilet bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat douchen, een po vullen met water en soda en daar even op gaan zitten. Heb ik ook gedaan na mijn bevalling
vivaratje schreef:
21-04-2018 00:18
Als je gaat douchen, een po vullen met water en soda en daar even op gaan zitten. Heb ik ook gedaan na mijn bevalling
Dat wordt niet meer aangeraden.
Wat zegt de kraamhulp ervan, indien je die hebt?
Misschien zitten de hechtingen te strak.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was er 1 geknapf en nee het is niet mooi dicht gegaan. Er zit nu een deukje.

Heeft de vk gekeken? Zo ja second opinoin van de huisarts.
Heb je haar alleen telefonisch gesproken bel nog n keer en dring er op aan dat ze komt kijken.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
21-04-2018 00:24
Dat wordt niet meer aangeraden.
En Badedas? Blijkt ook goed te helpen.

Ik spoelde in elk geval tijdens het plassen met een kan water zodat het niet zo prikte. Bij mij ging het ook los en dat is dus verkeerd dicht gegroeid.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
21-04-2018 00:24
Dat wordt niet meer aangeraden.

Wat is er mis mee dan. Het hielp wel bij mij
SallySpectra schreef:
21-04-2018 00:24
Dat wordt niet meer aangeraden.
Dat wordt niet meer aangeraden omdat er geen wetenschappelijk bewijs is voor betere wondgenezing. Het kan echter geen kwaad, dus als het verlichting geeft kun je het best proberen. Gelukkig genezen opengeknapte wonden vaak heel goed mits je het goed schoon houdt. Het kan wel zijn dat je litteken wat breder wordt.
Een verloskundige heeft natuurlijk heel veel ervaring en zal vast gelijk hebben als ze zegt dat het dicht groeit, maar het is geen arts.
Je wond is open en doet pijn, volgens mij reden genoeg om advies van je huisarts te vragen. Kan nooit kwaad, toch?
spookdiertje77 schreef:
21-04-2018 01:14
En Badedas? Blijkt ook goed te helpen.

Ik spoelde in elk geval tijdens het plassen met een kan water zodat het niet zo prikte. Bij mij ging het ook los en dat is dus verkeerd dicht gegroeid.
Badedas al helemaal niet.
Ik zat het ook op aanraden van de kraamhulp ook in de soda. Ik kreeg er alleen maar extra irritatie van.

Wat het beste hielp is iedere dag met je onderkant blootstelling op een handdoek zitten. Als het even kan ook snachts. Dan heelt de wond het best. Niet fijn icm met je kraamvloei, maar het helpt wel.

Geef het tijd, veel sterkte en van harte met je kindje!
Jullie kregen tenminste nog een sodabadje. Ik moest in de kamillethee. Dat heb ik twee keer gedaan maar verder zat ik vooral zoveel mogelijk met blote onderkant op zo’n lekmatje. Heel charmant.
MinkeDeWit schreef:
21-04-2018 09:17
Ik moest in de kamillethee.
Hielp het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven